"کیم جونگ اون" به دنبال سازش با کوریای جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146577 منبع: پرینت

رهبر کوریای شمالی پس از دیدار با هیات دیپلماتیکی که به کوریای جنوبی فرستاده بود، خواستار تداوم مذاکرات با سئول جهت بهبود روابط شد.

«کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی گفت تقویت «جو صمیمانه آشتی و مذاکرات» دورن-کوریایی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کیم جونگ اون پس از دیدار با هیات دیپلماتیک کوریای شمالی پس از بازگشت از المپیک زمستانی در همسایه جنوبی خود، خواستار تداوم روند مذاکرات برای بهبود روابط سئول-پیونگ‌یانگ شد.

وی همچنین نسبت به دیدار هیات کوریای شمالی با مقامات کوریای جنوبی در حاشیه المپیک زمستانی ابراز رضایت کرده و گفت اقداماتی که سئول برای اولویت دادن به دیدار با این هیات انجام داد، چشمگیر بود.

اخیرا به دلیل حضور ورزشکاران کوریای شمالی در المپیک زمستانی کوریای جنوبی، هیاتی بلندپایه از دو کوریا مذاکراتی با یکدیگر داشتند و کوریای شمالی اظهار امیدواری کرد اتحاد میان دو کوریا برقرار شود. همچنین مقامات کوریای جنوبی این فرصت را برای مذاکره درباره مساله اتمی کوریای شمالی، فرصتی بی‌ نظیر نامیدند.

در این فضا و با استفاده از فرصت پیش آمده ناشی از مسابقات المپیک، با مذاکرات صورت گرفته بین هیات‌های سئول و پیونگ یانگ، تصمیم بر شرکت کوریای شمالی در این مسابقات گرفته شد و در گامی مهم در راستای کاهش تنش‌ها، رهبر کوریای شمالی، خواهر خود را به همراه رییس پرزیدیوم کوریای شمالی به بازی‌های المپیک پیونگ چانگ فرستاد.

کوریای شمالی همچنین در شبه جزیره کوریا اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی کرده و بارها آمریکا را تهدید به حملات موشکی و اتمی کرده است. پیونگ یانگ دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری دایمی رزمایش‌های نظامی واشنگتن و متحدانش در شبه جزیره کوریا عنوان می‌کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
سئول
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است