فشار هیلی بر کنگو برای محاکمه قاتلان دو بازرس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146559 منبع: پرینت

سفیر آمریکا در سازمان ملل از وزیر خارجه کنگو خواست تا پیامی را درباره کشته شدن دو بازرس سازمان ملل برای رییس جمهور کنگو ببرد و در این پیام سوال کرده که کابیلا با لیست وی چه کرده است؟

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ لیست مذکور جزو مسایلی بود که نیکلی هیلی،‌ سفیر آمریکا در سازمان ملل در دیدار با جوزف کابیلا، رییس‌جمهوری کنگو در کینشاسا با او مطرح کرده بود و حاوی اسامی افرادی بود که در قتل زید کاتالان تبعه آمریکا و مایکل شارپ تبعه سویدن در مارس ۲۰۱۷ دست داشتند.

هیات آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، هیلی به کابیلا گفته بود که محاکمه این قاتلان یک اولویت برای آمریکا است.

"زید کاتالان" و "مایکل شارپ" حین اجرای تحقیقات مستقل در مرکز کنگو درباره تدوین گزارشی برای شورای امنیت کشته شدند و اجساد آنها دو هفته بعد کشف شد.

هیلی در جلسه سازمان ملل متحد به لئونارد شی اوکیتوندو، وزیر خارجه کنگو گفت: من به کابیلا لیستی دادم اما اقدامی صورت نگرفت. این لیستی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و این لیست جدی برای اشاره به مرگ این دو تن است.

در جریان تحقیقات سازمان ملل متحد مشخص شد، شارپ و کاتالان توسط گروهی کنگویی که احتمالا از اعضای چریک مرکز کنگو بودند کشته شدند اما "فقدان مدرک احتمال دست داشتن سایرین را منتفی نمی‌کند." یک سخنگوی دولت کنگو هم گفته بود مقام‌ها احتمال دست داشتن عوامل دولتی را رد نمی‌کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیکی هیلی
کنگو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است