هفت هزار داعشی در افغانستان فعال شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146547 منبع: پرینت

در حال حاضر در افغانستان حدود 7000 نفر از نیروهای داعش فعال هستند.

به گزارش اسپوتنیک، والری سمیریکوف، معاون دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از شکست "داعش" در سوریه جنکجویان این گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند که در حال حاضر تعداد شان به حدود 7000 نفر می رسد.

سمیریکوف گفت: "در خصوص افزایش تهدیدات از سوی گروه "دولت اسلامی"، من می خواهم خاطر نشان سازم که پس ازشکست این گروه، حالا حضور آنها پس از عملیات موفقیت آمیز نظامیان روسیه در افغانستان متمرکز شده اند.
ارقامی که من از سوی مشاور امنیتی رییس جمهور افغانستان بدست آورده ام، امروز، این رقم به حدود هفت هزار نفر می رسد.

پیش از این واسیلی نبنزیا، نماینده دایم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، در بحث شورای امنیت در مورد حل و فصل افغانستان صحبت می کند اظهار داشت که جنگجویان این گروه تلاش دارند تا در شمال افغانستان جابجا شوند که در نتیجه مناطق جنوبی روسیه و متحدان آن در آسیای مرکزی را تهدید خواهند کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   Juyan
حملات انتحاری وقتی حلال هست که گلبدین مشهور به خردجال قرن بیست و یکم، خود و یا یکی از پسرانش را منفجر کند!

انتحاری با هر نامی حرام و خلاف اصول دینی و انسانی هست.

>>>   Saboor Raheel

8 februari om 21:19 ·

...


تجربه دردآور تاجیکان پاکستان که زبان و هویت قومی خود را از دست دادندو با پذیرفتن عنوان پشتون به یکی از گروههای قومی پشتون جذب شدند پیش چشم ماست. پذیرفتن عنوان افغان به مثابه هویت ملی غیر افغانها تکرار همین مصیبت است. یک تجاوز آشکار به حقوق انسانهاست و یک جنایت ضد بشری است.

کسانی که می خواهند در شناسنامه های شان افغان گفته شوند،‌ حق شان است. باید افغان باشند. اما آنهایی که افغان نیستند،‌ هرگز نباید از خود و عزت و هویت خود بگذرند و خود را چیزی بنامند که نیستند.

مساله همانند روز روشن است که شماری از پشتونها در پارلمان بدون هیج شرمی خواهان تحمیل هویت خود بر دیگران اند. تنها شماری از نماینده های پشتون این طرفدار این تحمیل اند و این خود می رساند که افغان به غیر پشتونها پیوندی و تعلقی ندارد. این یک هویت پشتونی است.

این که هزاران خانواده تاجیک در مناطق جنوب و شرق کشور نیز در مسیر افغان ساخته شدن توسط قبایل زورگوی پشتون شده و یا مجبور به ترک مناطق شده و خانه و کاشانه و زمینهای شان با زور توسط قبایل پشتون اشغال شده است، داستان پر آب چشم دیگریست که باید به وقت و زمانش گفته و به آن پرداخته شود..

اما حالا که موضوع شناسنامه ها مطرح است، هرگز نباید گذاشت که هویت مان مسخ و یا نابود شود. تاجیک، افغان، هزاره و ازبک نامهای مشخص و هویتهای مشخص اند. اگر همه را ازبک و تاجیک و هزاره خوانده نمی توانید،‌ همه را افغان هم خوانده نمی توانید.

>>>   Sharifi
حکمتیار که‌ با عنوان 'قصاب کابل' معروف است، اخیر بار دیگر‌ بر زخم مردم این شهر نمک پاشیده و گفته: حملات استشهادی (همان انتحاری) وظیفه مقدس است!
اما برای لحظه تصور‌کنید که‌ حکمتیار‌ نه، بل عطا محمد نور و یا محمد محقق چنین راحت جواز انتحاری بدهند؛ آیا حکومت سکوت اختیار خواهد کرد؟

>>>   اگر این اتمر و ارگ باشد امکان دارد هم مانند سوریه و هراق داعیش خو اهد امد

>>>   امده تا در افغانستان با زنهاي مسولين وزارت دفاع و امنيت ملي و ديگر ارگان هاي امنيتي جهاد نكاح كنه
اگر مسولين بيدار ميبود چطور ٧٠٠٠ خنزير وارد كشور شد و چي كسي تجهيز كرد و كي انها را اكمالات ميكنه
احمد از كابل

>>>   اینقدر میگویم .......خدا بر سران مملکت ما که از سری ناسازگاری و خودخواهی وتکبري با جان مردم وسرنوشت مملکت ما بازی میکنند ......به این غنی احمق ومغز خراب (
مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است