ارگ به نامه‎های کمیسیون انتخابات جواب نمی‎دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146542 منبع: پرینت

طرح تعیین حوزه های انتخاباتی در حدود ده ماه پیش به حکومت فرستاده شده است، اما حکومت هیچ پاسخی به نامه های این کمیسیون نداده است.
معاذ الله دولتی معاون اداری و مالی کمیسیون انتخابات، می گوید که ریاست جمهوری به نامه های رسمی این نهاد در بارۀ طرح تعیین حوزه های انتخاباتی، پاسخ نمی دهد.

معاذ الله دولتی افزود: کمیسیون انتخابات، طرح تعیین حوزه های انتخاباتی را در ماه حوت پارسال به ریاست جمهوری فرستاده است و بربنیاد قانون، کابینه باید این طرح را تأیید یا رد نماید، اما ریاست جمهوری تا کنون جواب نداده است.

دولتی در ادامه اضافه کرد: بربنیاد این طرح ولایت ها از نظر جمعیت و شمار کرسی هایی که در شورای ملی دارد، به حوزه های انتخاباتی تقسیم خواهد شد: «در شرایط کنونی بحث حوزه ها تخنیکی نیست بل که سیاسی است. ما کوچک ساختن حوزه ها را پیشنهاد کردیم و معیارها را وضع کردیم و ولایت هایی که از یک تا پنج کرسی دارند به یک حوزه تقسیم خواهند شد، البته به غیر از سهم زنان!»

این مقام کمیسیون انتخابات خاطرنشان ساخت که اگر ریاست جمهوری در بارۀ تعیین حوزه های انتخاباتی به کمیسیون پاسخ ندهد، انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی ها مانند انتخابات های گذشته، برگزار خواهد شد. زیرا ما چندین بار مکتوب فرستادیم در جلسه ها موضوع حوزه ها عنوان شده پافشاری که لازم بوده وارد شده اما تا حال سرنوشت حوزه ها تا کنون نامعلوم است.

طرح کوچک سازی حوزه های انتخاباتی، مخالفان و موافقان خودش را دارد. نهادهای ناظر، از حکومت می خواهند در بارۀ تعیین حوزه های انتخاباتی باید به کمیسیون انتخابات پاسخ بدهد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Tajik
کسی به مرتضوی بگوید قاعده بازی را کسانی نمیدانند که هم معاش خور حکومت هستند هم عملا به منافع طالبان شپشی کار میکنند و‌ هم صریحا مدافع طالبان و افکار طالبانی هستند این گونه اشخاص با وجودیکه سرکوب نمیشوند برعکس از طرف غنی و دارو دسته اش به ضد رقیبان سیاسی شان حمایت میشوند

>>>   Lalzad
کسانی که خواهان تطبیق «قانون اساسی» اند!
==========================
مطابق ماده ۶۱ قانون اساسی: ...وظيفه رئيس جمهور در اول جوزاي سال پنجم بعد از انتخابات پايان مي يابد!
«توافق نامه حکومت وحدت ملی» نیز سندی برای یک دوره موقت «الی دو سال» بود، تا لویه جرگه برگزار و قانون اساسی تعدیل شود... حال که موعد آنهم انقضا شده است، «حکومت ع و غ» در کجا قرار دارد؟

>>>   قرار معلوم شما دانش آموخته حقوق هستید...
چگونه جمله ای «اول جوزای سال پنجم» را ندیدید و جمله بعدی آن یعنی «بعد از انتخابات» را دیدید؟

برگزاری انتخابات وظیفه اساسی حکومت است و هیچ بهانه ای برای عدم برگزاری انتخابات قابل پذیرش نمی باشد...

چنانچه اگر حکومت های بنا بر هر علتی «انتخابات» را برگزار نکنند و حکومت خود را ادامه دهند، «غیرقانونی» گفته می شوند (و غنی - عبدالله همین را می خواهد)، مثل حکومت وحدت ملی فعلی!

متوجه باشید که اگر ريیس جمهور وفات کند و یا... معاون یا جانشین او باید انتخابات را در مدت «۹۰ روز» برگزار کند... در حالیکه هنوز ۱۰۰ روز مانده است!

سرفراز باشید

>>>   Lalzad
عزیزم!
از حاکمانی که می خواهند با «زور» یا «غیرقانونی» حکومت کنند، جای گیله و گذاری نیست؛ این وظیفه نسل جوان و آگاه ماست که برای بیدار سازی ملت روشنگری نمایند، نه اینکه خود را برائت دهند و مردم را ملامت سازند!

>>>   ارگ تصمیم به برگذاری انتخابات ندارد.
فقط وفت گذرانی میکند.

>>>   اهل قبیله میداند که اگر درین کشور جلو خیانت و تقلب گرفته شود حاکمیت قبیله هم ختم است۰ به همین اساس از کوچی و تیم قبیلوی او که خود به اساس تقلب و خیانت بر قدرت نسب شده اند توقع نکنید که چنان بنیاد انتخاباتی ایجاد کنند که در آن امکان تقلب و خیانت کم باشد۰

>>>   به جناب معاذالله :
شما سهوا به آن جمع راه یافته اید زیاد انتقاد نکنید که شمارا هم بدنبال دونفر قبلی می فرستند نه از قندهار استی نه از لوگر نه از پنشیر هستی نه از پروان
بنا نباید آنجا راه می یافتی!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است