فرهنگ مطالعه در بدخشان گسترش یافته‌ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146518 منبع: پرینت

مسوولان اطلاعات و فرهنگ و شماری از فرهنگیان بدخشان می‏‌گویند که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طی چند سال اخیر در این ولایت گسترش یافته‌ است.

محمد عثمان ابراهمی مسوول کتاب خانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان می گوید: کتابخانه عامه بدخشان روزانه از ۸ صبح الی ۴ عصر به روی مراجعین باز می‌باشد و مراجعین شامل محصلان، متعلمان و عامه مردم می‌باشند و همه روز به اینجا می آیند و از کتاب‌های این کتابخانه استفاده می‌کنند و نسبت به سال‌های گذشته فرهنگ مطالعه رشد کرده و منابع بیشتری هم در کتابخانه عامه بدخشان موجود است.

وی می افزاید که فغلا تعداد کتاب ها درکتابخانه عامه بدخشان حدود ۱۲ هزار جلد کتاب رسیده و این کتاب ها به زبان های فارسی، پشتو و انگلیسی بوده، شامل کتابه های فلسفی، تاریخی، ریاضی، اجتماعی، اقتصادی، حقوق و فرهنگی می باشند و نشریات چاپی نیز در این کتابخانه موجود اند. با این حال شماری از جوانان که برای مطالعه به این کتابخانه مراجعه می کنند گفته می شود که فرهنگ کتابخوانی در حال حاضر درمیان دانشجویان و دانس آموزان مکاتب بیش تر رواج یافته است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
مطالعه
نظرات بینندگان:

>>>   ازین معلوم میشود که در افغانستان از علوم طبیعی و علوم تخنیکی،فقط ریاضی را میدانند و آنهم یک جمع یک مساوی دو.
شعر بگویید و فلسفه بگویید و سیاست کنید و مواد معدنی خویش را توسط قاچاق به پاکستان انتقال دهید تا آنها مواد خام شما را به مواد پخته تبدیل کنند و در بازار جهانی به ده ها و صد ها برابر قیمت بفروشند.

>>>   و همچنان فرهنگ انتحار و انفجار و تقلب و خیانت هم در قطب مخالف بدخشان خوب رشد کرده، که البته آن شد یک جمع یک مساوی دوه آنها۰

>>>   یک سوال از نظر دهنده اولی،
همان موضوع مشکل مافیای جلغوزه و دزدی و قاچاق جنگلات کشور چطور شد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است