اکثر تشکیلات نیروهای امنیتی هلمند خیالی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146465 منبع: پرینت

حقوق ماهانه سربازان خیالی هلمند به جیب فرماندهان سربازان خیالی می ریزد.

به نقل از آرزو، عطاالله افغان رییس شورای ولایتی هلمند درخصوص علت افزایش ناامنی ها در این ولایت گفت: در حال حاضر اکثریت تشکیلات نیروهای امنیتی در هلمند خیالی است و حقوق ماهانه این سربازان خیالی به جیب فرماندهان می ریزد.

افغان، تاکید حضور افراد مسلح غیر مسوول در هلمند را رد کرد و دلیل قانون شکنی ها دراین ولایت را افراد مسلح مسوول خواند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هلمند
سربازان خیالی
نظرات بینندگان:

>>>   تنها تریاکش واقعی است باقی همه خیالی است

>>>   Zahir Ariaie
چهار تن از كارمندان امنيت ملى كه در واقع براى دشمن كار ميكردند ، بيش از شانزده تن از همقطاران دولتى خود را تير باران كردند.
اين واقعه عمق فاجعه و نفوذ دشمن در داخل دولت به ويژه نهاد هاى امنيتى مانند امنيت دولتى كه شاهرگ امنيت و دولت محسوب ميشود، را نشان مى دهد. ايا زمان ان فرا نرسيده است كه ريس امنيت ازمقامش استعفا و غنى اين دومين مغز متعفن دنيا و باند جنايتكار حاكم در قدرت اش ، قوم بازى خود را كنار بگذاردند!

>>>   Salam
پشتون ها از ديد علم انسان شناسى Anthropologie مردمان قبيله محور و محصور در تفكر بدوى خويشاوندى خونى و خودى اند و غير از اينرا بيگانه مى شمارند ، براى همين قادر نيستند بيرون از اين محور فكر كنند و با كتله هاى انسانى غيرى خودى كنار بيايند . چنين كتله هاى انسانى بدوى انديش در روابط اجتماعى شان مشكل دارند و حتا به قبيله يى همسايه و هم زبان خود هم اعتماد ندارند و دايم در يك جدال بى باورى به سر مى برند . تاريخ قوم پشتون پر از اختلافات قبيله يى است و اين قبايل حتا از كور كردن و قتل هم ديگر هم دريغ نكرده اند وقتى منا فع قبيله يى مشخصى در ميان بوده است .
جاى تعجب نيست كه چنين كتله هاى انسانى بدوى فكر در جهت حذف جمعيت هاى غيرى خودى مى بر آيند و بانوع هيسترى ( اضطراب و ترس) و خشونت عمل مى كنند .
هر چند ظاهرن در ميان قبايل پشتون نخبه هاى آموزش ديده در جهان مدرن كم نيستند ، ولى ايشان نتوانسته اند در جدال فكرى درونى شان از فرهنگ بدوى قبيله يى فاصله بگيرند و به عنوان انسان مدرن به فرديت باورمند شوند و با هم نوع خود برخورد غير خونى و غير تبارى كنند .
فاجعه افغانستان و عقب مانده گى سياسى و اجتماعى در افغانستان ناشى از همين ويژه گى بدوى قبايل پشتون است كه درب صد ها مشكل ديگر را گشوده است و جامعه را به قهقرا كشانيده است .

>>>   Fekri
سرباز تاجیک اگر کمترین غیرت وهمت را داری در صورتی که جنرال قوم تو از دولت به صورت سیستماتیک حذف میشود تو چرا برای این دولت فاشیست زندگی ات را به خطر می اندازی در حالیکه این دولت جنرال تبار تو را قبول ندارد وشایسته یی جنرالی نمیداند وپیامش این است که لیاقت شما سرباز بی رتبه وجایگاه ما یعنی قوم وتبار غنی جنرالیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است