احتمال کناره‌گیری رییس‌دفتر ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146442 منبع: پرینت

منابع آگاه از اعلام تمایل جان کلی به کناره‌گیری از سمت خود در کاخ سفید خبر دادند.

منابع نزدیک به ترامپ به خبرگزاری ای بی سی اعلام کردند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که به علت ادعاهای مطرح شده درباره رفتار یکی از نزدیک‌ترین کارکنانش ناراضی است به طور محرمانه از احتمال جایگزینی جان کلی، رییس ستاد کارکنان کاخ سفید خبر داد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری ای بی سی گفت تام باراک، دوست قدیمی و رییس اجرایی کمیته افتتاحیه ترامپ احتمالا برای تصدی این مقام در نظر گرفته شده است. همین منبع اعلام کرد که باراک گفته است این پست را قبول نخواهد کرد.

به گفته منابعی که با ترامپ و کلی در تماس هستند جان کلی، رییس ستاد کارکنان کاخ سفید در 24 ساعت گذشته تمایل خود برای استعفا به ترامپ اعلام کرده است و علت استعفای خود را نارضایتی رییس جمهور درباره ادعای مداخله در کار راب پورتر، رییس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید عنوان کرده است.

در حالی که سرنوشت رییس ستاد کارکنان کاخ سفید همچنان نامشخص است، منابع خبری آگاه اعلام کردند که بعید به نظر می‌رسد که کلی به زودی کاخ سفید را ترک کند. کلی روز جمعه پس از جلسه روزانه با کارکنان ارشد کاخ سفید، ترامپ را در دفتر ریاست جمهوری کاخ سفید ملاقات کرد.

هوگان گیدلی، نماینده خبری کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنرال کلی استعفای خود را به رییس جمهور اعلام نکرده است. همچنین گیدلی اعلام کرد: تا جای که من اطلاع دارم کلی تمایلی برای استعفا از خود نشان نداده است.

چندین منبع آگاه نزدیک به ترامپ به ای بی سی اعلام کردند که ترامپ چندین نفر را برای جایگزینی احتمالی جان کلی مد نظر دارد. گری کوهن، مشاور ارشد اقتصاد، میک مولوینی، اداره کننده اداره مدیریت و بودجه و مارک مدوس جمهوری‌خواه از جمله گزینه‌های ترامپ برای ریاست کارکنان کاخ سفید هستند.

کلی که انتصاب وی به عنوان رییس کارکنان کاخ سفید با هدف بازگرداندن نظم به کاخ سفید صورت گرفت، به نظر می‌آید خود عامل افزایش جنجال طی هفته‌های اخیر شده است.

اوایل این هفته کلی بخاطر تنبل خواندن مهاجران غیرقانونی که در کودکی به آمریکا آمدند، با انتقاد مواجه شد. وی همچنین ماه گذشته از سوی ترامپ مورد سرزنش علنی قرار گرفت؛ زیرا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز اعلام کرد بود وعده تیم ترامپ برای کشیدن دیواری در مرز مشترک آمریکا و مکزیک جاهلانه است.

به علت مدیریت ضعیف جان کلی، مسایل اخیر از جمله اتهام اعمال خشونت راب پورتر علیه همسران سابقش تبدیل به جنجالی بزرگ شد.

در ابتدا جان کلی در واکنش به این ادعاها، پورتر را مردی سراپا راستی و شرافت خواند و هیچ اشاره‌ای به ادعای همسران سابق پورتر نکرد.

پورتر روز چهارشنبه به دنبال افزایش فشارها مجبور به استعفا شد. اما به دنبال انتشار عکس‌های از اعمال خشونت پورتر توسط همسران سابق وی، کلی در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که ادعاهای جدید علیه پورتر وی را شوکه کرده است و جایی برای خشونت در جامعه ما وجود ندارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است