مرتبط به یک آوازه ساختگی درباره انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146333 منبع: پرینت

طی دوسه روز اخیر خبری مبنی بر تمدید بدون انتخابات حکومت وحدت ملی از جانب آمریکایی ها به توافق رهبران تنظیم های جهادی و احزاب سیاسی در رسانه های اجتماعی دست به دست می گردد اساسا این خبر طور دیگری است که حکومت آن را به این شکل تبلیغ کرده است.

در جریان کش و قوس های کابل و بلخ و با توجه به تجربه ناکام سه ساله حکومت وحدت ملی در امر تامین امنیت شهروندان و جلب اعتماد آنها به منظور حمایت از جانب مردم غربی ها بخصوص آمریکاییان داکتر غنی را برای زعامت افغانستان طوری که بتواند درسایه اتحاد ملی میان اقوام، اقشار و جریان های سیاسی شریک خوب و قابل اعتمادی برای آنها باشد ناکام یافته اند و حتی از امروز به بعد به دوام کار اش منحیث رییس حکومت توافقی موافق نیستند.

اماچیزی که قابل نگرانی و بحث است خلایی است که از امروز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به وجود می آید. عده ای به این نظر اند که این خلا را با بوجود آوردن اداره موقت پرکنند که آمریکایی ها کمتر به این نظر توافق دارند چون تا انتخابات پیش رو از یک نقطه نظر هفت ماه بیشتر زمان باقی نمانده است. عده ای دیگر روی این طرح تاکید دارند که با جلب حمایت رهبران سیاسی افغانستان دوسه شخصیت معتدل غیرپشتون را در کنار غنی تا رسیدن به انتخابات علم بکنند که ایشان بتوانند به نحوی حضور سایر اقوام را در اداره توافقی موجود به منظور جلب اعتماد و همکاری مردم به نمایش بگذارند و از افتراق بیشتر در سطح ملی جلوگیری کنند.

مساله تمدید پنج سال دیگر حکومت وحدت ملی بعد از ختم همین دوره کاری اش اصلا در دستور کار کسی نبوده و این خلاف همه موازین پذیرفته شده دموکراتیک و حقوقی است که در صورت اجرا به شان حضور آمریکا در افغانستان و در کل رابطه از بن تعریف شده جامعه بین المللی با مردم افغانستان صدمه جدی وارد می کند. اینکه یک چنین اجباری چه تبعات منفی ناشی از نارضایتی مردم را به دنبال خواهد آورد نگرانی است که از همین حالا می توان حدس اش زد.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکاییان
حکومت غنی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   سلام تقدیم به همه هم وطنان عزیز
دول نوازان زیاد شده حتی دیپلوم ها ګرفته اند
باید دول نواخت و مردم را رقصاند
باید یادآورشد به فکر من رقاصه ها هم زیاد شده است
وای بحال چنین ملت به خواب رفته و غافل
نان خوردن در خانه ندارید ګپ از کجا میزنید
یک میګویند غنی ریس جمهور خراب است
روز دیګر به دول آن میرقصند
یک روز میګن عبدالله خراب است در دول آن میرقصند
خود قضاوت کنید اڼ چه حال است
شورای حل وحقد چه کرد که دیګرش کند بچز
بد بخت شده مردم و ویرانی وطن
خیرکن خیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است