درد ما يكسان است و به درمان يكسان نيازمنديم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146299 منبع: پرینت

كنفرانس مطبوعاتى احمدولی مسعود در قندهار.

ـ قندهار را شهر آرام، مطمين با فضای باز و ذهنیت باز یافتم. مردم، جنرال عبدالرازق را نه تنها بحیث مسوول درجه یک امنیتی بلکه در جايگاه رهبر مردمی لوى قندهـار (قندهـار، هـلمند، نيمروز و زابل) برايش احترام قایل اند.
ـ با بزرگان اقوام هرچهار ولایت صحبت هـاى بسيار بسيار سازنده پیرامون وضعیت بحرانى كشور، وحدت و وفاق ملی داشتیم.
ـ کمربند امنیتی لوی قندهار برای امنیت و سلامت افغانستان حیاتی می باشد.
ـ در طول یک دهه صدها سران قوم و نخبگان این ولایات در برنامه قتل های زنجیره‌ ای به شهادت رسیده اند.
ـ جنگ هـاى منطقه ای نيابتى كشورهـا به مناطق كشور تقسيم مي گردد، هـرروز جان ده هـا و صدهـا هـموطن ما را از ملكى و نظامى مي گيرد.
ـ صداى وفاق را از بلخ، هـرات، سمنگان، كابل و جمعى از ولايات افغانستان و اكنون از قندهـار بلند كرديم.
ـ شمال و جنوب و شرق و غرب اين سرزمين هـمه با هـم هـم سرنوشت ايم، درد يكسان داريم و به درمان يكسان و متحدانه نيازمنديم.
ـ در قندهـار نسبت به كابل از ذهـنيت تعصب و نفاق و قوم گرايى بدور اند.
ـ وضعيت موجود كار بيگانگان و مامورين آنان است، ما بايد تغیير اش دهـيم.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندهار
ولی مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی بی بنیاد بملی غلطفکر کرده اید درد شما و مردم قندهار بکلی فرق دارد. درشما دزدی چپاول اختطاف و کشتن است و درد مردم قندهار شهادت ظلم کشتن اطفال و زنان انها از طرف پدر خنده شما امریکا وبه واسطه شما است فلهذا این دو درد با هم یسیار فاصله دارد.

>>>   نظر اولی از یک تبعه کشور همسایه ما پاکستان است ،
حقیقت اینست که مسعود صاحب بهترین کاری کردی که بقندهار تاریخی سفر کردی ما همه یک جسم هستیم ویک وجود آبرو عزت وسربلندی وافتخار ما درهمدلی ووحدت ملی ماست اینکه یک ودو فرد مریض متعصب مشکلاتی ایجاد میکنند به معنی دشمنی اقوام باهم نیست ، مثلا در قندهار دیده باشی یانه اکثریت هوتل ها از برادران هزاره ماست اکثریت تجار هراتی هستند کارگر های ساده وروز مزد از ولایات غور بادغیس ودیگر ولایات آنجا کار میکنند
هیچ وقت نشنیدیم که مانند بعضی شهر های تحت تاثیر موقتی پاکستانی ها در قندهار تظاهرات قومی شده باشد همین نمایانگر قلب فراخ ودور اندیشی ونیت پاک برادران قندهاری ماست ، آنها دشمن اصلی را خوب شناخته اند وهیچ وقت خودرا به موضوعات کوجک و نفرت آور ملوث نمیسازند
ر

>>>   Raheel
... و من دلم به حماقت کسانی می سوزد که ۷۰ سال است دل به افتیدن چیزی به نام پشتونستان از میان دوپای قوچی به نام پاکستان خوش کرده اند.
اگر کدام خان پشتون در کدام چهارراهی پاکستان تیزی خطا کند اینها در کابل آن را تجزیه پاکستان فال می گیرند و برایش دهل می کشند و خواب لوی افغانستان می بینند.

>>>   Parsa
این ...را امرالله جان نا صالح کرده است . جای آن است که برایش گفته شود : امرالله صالح با وجود بعضی از هوشیاری هایت درین مورد سخت ساده لوح میباشی و در اوهام ...قرار داری. کدام خیزش ؟؟؟ داوود به قیمت جانش این خواب را در گور برد اگر چه در آخر عمر واقع بین شده بود. نجیب ..........مزه این پالیسی .............را با مرگ استقبال کرد. متاسفم از تو تاجیک ............که منافع دراز مدت قوم خود را در زیر سایه پشتون های لر و بر و اتحاد آن ها می خواهی. اگر این هیولا ها با هم یکی شوند که به هیچ صورت ممکن نیست خانه تو را و تمام تاجیکان را از بیخ بر می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است