مردم توطیه تقاعد را می فهمند و ساکت نمی مانند
مسوولین درجه یک امتیاز دارند که 30 درصد از تقاعدشدگان را رفع تقاعد کنند، آنان برای کسانیکه خودشان می خواهند نگه دارند راهی جستجو کرده اند و این 30 درصد همان افراد وطن فروش، شریکان دزدی هایشان و دزدهای چراغ بدست هستند که رفع تقاعد می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146233 منبع: پرینت

بسیاری از آگاهان نظامی از تقاعد جنرالان ارتش به بهانه جوان سازی و استفاده از جوانان انتقاد کردند و کنار گذاشتن افراد با تجربه را زیان جبران ناپذیر برای امنیت کشور گفته اند که این تنها یک طرف قضیه است چرا که والی بلخ ظهر امروز سه شنبه 17 دلو 96 در نشستی با باشندگان شهرک حیرتان افشا کرد که قرار است 30 درصد از تقاعد شدگان، رفع تقاعد شوند که این موضوع با هدف استفاده از جوانان سطوح امنیتی یکی نیست!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ ظهر امروز سه شنبه 17 دلو 96 در همایشی مردمی میان باشندگان شهرک حیراتان گفت: کشور به طرف بی ثباتی، فقر، بحران و پرتگاه سقوط روان است و داعیه برحق من به سراسر افغانستان ارتباط می گیرد.

نور بیان کرد: سردمدارانی که دعوی حکومت دارند و ادعای دانشمند بودن می کنند هیچ نمی دانند که در این کشور چه می گذرد و فقط مغرور این هستند که رییس جمهور و رییس اجرایی هستند و در قصر نشسته اند و دنیا پشت سرشان است و خبر ندارند که فقر و ناامنی چگونه بیداد می کنند و داعش دختر جوان مردم را به نکاح می برد.

والی بلخ، گسترش فقر را مانند گسترش ناامنی فراگیر خواند و اظهار کرد: صبحت از ارقام میلیاردی است؛ کسانی به بورسیه های انگلستان می روند و هنوز به افغانستان نرسیده، چوکی وظیفه برایشان حاضر است و عده ای دیگر که هوشمند و کاردان اما بی واسطه و غریب هستند با وجود توانایی بالاتر از بقیه فرصت کار برایشان نیست، این عدالت است یا جنایت آشکار و عیان؟

این مقام ولایت بلخ درخصوص برنامه تقاعد جنرالان نظامی کشور تصریح کرد: جای تاسف است که کشور با مدیرانی ضعیف، شخصیت هایی وطن فروش، بی کفایت، مریض، ناتوان و معلول اداره می شود و به قههرا می رود اما جنرالان با ظرفیت و توانا که یک ریگ وطن را هم نمی فروشند کنار زده می شوند و جا برای وطن فروشان باز می شود.

گفتنی است که با حکم رییس جمهور در هفته جاری 164 جنرال کشور به تقاعد سوق داده شدند و این برنامه ادامه دارد، والی بلخ در این خصوص گفت: 95 درصد از 164 جنرالی که به تقاعد سوق داده شدند مجاهدینی هستند که به قیمت خون شان از کشور دفاع کرده و می کنند.

نور افزود: جنرال عتیق الله خان بریالی (جنرال به تقاعد سوق داده شده) دو ماستری آکادمیک دارد و بسیار جوان است اما به تقاعد سوق داده شده است در مقابل کسی هم هست که از ریش تا موی سرش یک تار سیاه پیدا نمی شود و به تقاعد نرفته است.

والی بلخ گفت: اینکه راه برای جوانان باز شود بسیار خوب است اما اینها از نام جوان استفاده می کنند و اهداف شوم حلقه خبیثه را تحمیل می کنند که قابل قبول نیست و بدانند که مردم تمام توطیه آنها را می فهمند.

مقام ولایت بلخ افشا کرد : مسوولین درجه یک امتیاز دارند که 30 درصد از بازنشستگان را رفع تقاعد کنند، آنان برای کسانیکه خودشان می خواهند نگه دارند راهی جستجو کرده اند و این 30 درصد همان افراد وطن فروش، شریکان دزدی هایشان و دزدهای چراغ بدست هستند که قرار است رفع تقاعد شوند.

رییس اجرایی جمعیت تصریح کرد: از 164 جنرال، 80 درصد جهادی و بقیه کادرهای درس خوانده و وطن دوست هستند؛ به عاملان این اقدام می گویم که متوجه اعمال تان باشید که ملت این روزها را فراموش نمی کنند که چگونه افراد وطن دوست را از بدنه قدرت و نظام بیرون می کشید، این موارد بی پاسخ نمی ماند!

وی به وعده یک و نیم میلیون شغل رییس جمهور در سال اول کاری اشاره کرد و گفت: مطابق یافته های بانک جهانی سالانه 400 هزار جوان به بازار کار ورد می کنند که 200 هزار نفر آنان جذب و 200 هزار نفر دیگر خانه نشین می شوند، این آقا (غنی) که گفته بود یک و نیم میلیون جای کار باز می کند کجا الان کجا است؟

والی بلخ گفت: 600 هزار جوان با مغز و تحصیل کرده ما برای پیدا کردن جایی برای زندگی از کشور فرار کرده اند که صدها نفر از آنان طعمه نهنگ ها و اقیانوس ها شدند، کجای این حکومت به مدیریت سالم می ماند! مطابق اعلام نهادهای بین المللی در سال 2009 خارجی ها 81 میلیون دالر در کشور سرمایه گذاری می کردند اما از برکت این حلقه ناکام و مزدور این سرمایه گذاری ها به صفر رسیده است، کجای این مدیریت است!

نور گفت: این افراد وعده دادند که سفره های مردم را رنگین می کنند اما درجه فقر از 34 درصد به 39 درصد رسیده است؛ دولت متشکل از سه قوه و مسوول تامین امنیت، زندگی، کار و آسایش ملت است اما این دولت جز نفرت پراکنی، پارچه پارچه کردن مردم، آوردن داعش و زیاد کردن طالب کار دیگری انجام نداده است و به من می گویند که تو سخت سخن می گویی.

رییس اجرایی جمعیت ضمن اظهار نگرانی از وضعیت امنیتی خطاب به سردمداران کشور گفت: خبرهایی که از ناامنی های کابل و سایر ولایت ها می شنوید که جوی خون روان شده است اگر این وضعیت مدیریت نشود فردا همین روز سر شما می اید، در ولایتی داعش دختر جوان مردم را به نکاح برد فکر می کنید این برای شما اتفاق نمی افتد، اگر نور و سربازان و حامیانش نباشد یک هفته بعد عین همین روزگار سرتان می آید.

مقام ولایت بلخ، سیاست حکومت را سیاست ماکیاولی خواند و گفت: سیاست ماکیاولی درجاییکه می گوید رهبر مصمم، باصلابت است و شرایط را درک می کند خوب است اما درجایی دیگر می گوید که رییس باید مانند شیر درنده و در جایی مانند روباه مکار باشد که رهبران ما اینطور هستند و رقیبان خود را فریب و نیرنگ می دهند و کار خود را پیش می برند.

نور به انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرد و گفت: روزی که اینها به رای ضرورت داشتند، هر لحظه کمر جنرال دوستم را می بستند و به حریفان اخطار می دادند و القابی نبود که به وی نمی دادند و هنگامی که رای مردم مظلوم ازبک را گرفتند امروز در برابر جنرال توطیه کردند.

وی بطور تلویحی در واکنش به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه با والی بلخ مطابق قانون رفتار می شود گفتک بنیاد این حکومت غیر قانونی است و اینها باز به قانون توسل می کنند، کجای حرف و کار تو به قانون می ماند که معاون اول سر وظیفه اش نباشد، این کفر ناظم، کفر اداره و ظلم و فساد است.

والی بلخ اضافه کرد: حکومت به تیم خودش نیز وفادار نبود و به همایون همایون، لالی حمید زی، ظاهر قدیر و بقیه هم تیمی هایشان هم رحم نکردند؛ سیاست ماکیاولی همین است که مانند روباه مکارانه رفتار کنند.

رییس اجرایی جمعیت بار دیگر بر تحقق عدالت اجتماعی و عدالت سیاسی میان همه اقوام کشور تاکید کرده و اظهار کرد: تا زمانیکه عدالت واقعی در تمام زمینه ها و برای تمام اقوام تحقق نیابد و دمکراسی تمثیل نیابد مبارزات ادامه می یابد؛ چرا که ما نمی خواهیم ولایت ما نیز خراب شود و یک آدم بی کفایت، مریض و بی ریشه برای مردم این ولایت تعیین شود که هم نوکر حکومت هم باشد و هم در چاپلوسی از مرتضوی پیشی بگیرد و بگوید رییس جمهور 16 ساعت نه بل 20 ساعت کار می کند.

مقام ولایت بلخ درخصوص علت اصرار وی به ماندن در چوکی ولایت بلخ اظهار کرد: اگر من به چوکی علاقه داشتم این داعه بزرگ توام با خطر، مرگ و خون را راه نمی انداختم اما همیشه گفته ام که نمی گذارم وحشت حاکم شود و مسوولیت دارم که بحیث فرزند این خاک شرایط را طوری کنم که مردم با آسودگی به سر کار بروند و فرزندانش به مکتب بروند.

وی افزود: امروز روز پنجاهم است که مردم همه ولایت ها را می بینم و گاهی مردم هفت ولایت در یک روز هم به دیدن من آمده ام و همه با هم هماهنگ کردیم که در سراسر کشور چه کنیم؛ اگر مذاکرات نتیجه بدهد که خوب است و دعوایی با کسی نداریم.

رییس اجرایی جمعیت در کنار این مورد بر ادامه مبارزات تا تامین شدن عدالت واقعی تاکید کرد و گفت: در ابتدا حرکت های سبز شروع خواهد شد و اگر گوش شنوا پیدا نشد به حرکت های نارنجی متوسل خواهیم شد و همچنین بر برگزاری شفاف و بموقع انتخابات ها تاکید داریم و می خواهیم که اشتباهات گذشته تکرار نشود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
تقاعد جنرالان
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاحات اداری در بلخ ادامه دارد وکار به اهل آن سپرده میشود مثلا تبدیلی لسوالان

>>>   جنرال بیسواد دهه هفتاد. جناب خود. شما یک معلم بیسواد. هستید. و فکر میکنید. که همه مانند. خودتان بسواد و ولگرد است کسانیکه به انگلستان میروند. انها مغز خود را اب میکند. و دو سه کلمه از انسانیت یاد میگرد. چیزی که شما هیچ ندارید و مرد از شما کرده بهتر میداند. که این کار حکومت بجا است یا خیر حکومت هیچ و قت وطن پرست را تقاعد. نمیدهد. بلکه کسانی را بر طرف نموده که همه ایشان شاگرد. نانوایی یا کلینر کاماز بودند که این مصیبت ها از برکت همین شاگردان نانوایی کلینر ها است
به این سخنان بی مورد و بی مفهوم تان مردم هیچ وقت بازی تخواهد. خورد

>>>   اینروزها استاد عطا استایل هایش را ریاد تغیر میدهد

>>>   چــــــــــرا اســـتـــر جنرال عطامحمد نور را تقاعد ندادند ؟؟

>>>   Homayoun Paiez
یک کلمه، در هر طیفی از مردم و جامعهء ما بسیار مورد استعمال دارد و آن" متاسفانه" است. در رسانه ها، در محافل فردی و گروهی در جمع آمد های رسمی و غیر رسمی و... همه جا و اکثر وقت ها، این کلمه از زبان ها بار بار شنیده می شود:
متاسفانه امروز در اثر حملهء انتحاری بیش از دو صد نفر جان باختند
متاسفانه جوانان بیکار ما، به دزدی وآدم کشی و... روی می آورند
متاسفانه، فلان تیم، دیموکراسی را به گند کشید
متاسفانه، در روز گار ما فرهنگ و فرهنگی به حاشیه ها رانده شده اند
متاسفانه، در کشور ما هنر هیچ قدری ندارد
متاسفانه سینمای ما صاحب خود را گم کرده است
متاسفانه دانشگاه های ما بی سواد تولید می کنند
متاسفانه کار در هیچ زمینه ای به اهلش سپرده نمی شود
و متاسفانه...... وصد ها تاسف دیگر!...
این بار باز هم با تاسف باید بگویم:
دوستان عزیز! و مخصون دوستان عزیز پشتون= افغانم!
اگر بنده در این رسانه یا جای دیگر، در بارهء یک مشت شوونیست و فاشیست قوم محترم پشتون مطلبی می نویسم ویا می گویم؛ بدین معنی نیست که من یا همگنانم خدای نخواسته با تمام قوم پشتون ما کدام خصومت یا دشمنی داریم؛ نه، هرگز! اما، وقتی می بینم که مشتی از یک قوم، با تقلب وتزویر قدرت را قبضه کرده؛ وبعد،نه زبان و نه فرهنگ و نا تاریخ دیگران را به رسمیت می شناسندو نه به هویت دیگران احترام که هیچ! ، بل آشکارا و جاهلانه و با توسل به جعل، در صدد مسخ و نا بودی هویت دیگران استندو...؛ در چنین شرایطی چه می توان کرد؟
شما، این ویدیو را ببینید وبشنوید و بی هیچ تردیدی باور کنید که آقای غنی و احدی و یون ها و حکمتیار، عین همین باور راهبردی را در حذف اقوام دیگر دارند... بعد قضاوت به دست شما که آیا در برابر چنین افکاری می توان خاموش ماند؟!

>>>   Soraya Baha
در این سرای بی در و بی درازه یک کسی هست یا نیست که بگوید اشرف غنی ۶۹ ساله متولد سال ۱۳۲۸به سن تقاعد ۱۴ سال پیش رسیده بود چرا تقاعد نکرده است. این پیره مرد بیگانه ازعقل و خرد چگونه در وزارت دفاع از ترس کودتای افسران ورزیده چون عتیق الله بریالی و دیگران به بهانۀ منظوری سن تقاعد تصفیۀ نژادی می کند. این مالیخولیای خرد باخته چرا قیوم کوچی کاکای نود ساله خود را که شیخ فانی شده و کله اش چون بید می لرزد از سفارت ماسکو به تقاعد سوق نمی دهد و این جاه طلبی هایش انسان را به یاد رومان (همه میمیرند) اثر سیمون دوبوار می اندازد که داستان بیان زندگی رایموند وفوسکا می باشد که سودای وی از حکمرانی ایتالیا گذشته بودو خواستار فرمان روایی بر کل زمین بود . وی از موهبت مرگ بی بهره شد و همه وابستگان چندین نسل را از دست داد اما خود نمی مرد و یک هستی مرده بود و در دنیای تنها و نفرت آلودش پیش از پیش دفن شده بود. اشرف غنی نیز در دنیای اپارتاید خود قبلن دفن شده و برای استاد عطای نورفرصت مناسب است که این جنرالان متقاعد با تجربه را جذب و بسیج کند برای راه اندازی یک کودتای جانانه.

>>>   احسن اگر پایت نه لخشد

>>>   وقتیکه اوضاع به این منوال به پیش می رود مذاکرات و صبر کردن تا انتخابات چه معنی دارد ترور, اتحار , توطیه . تقاعد های دسته جمعی و هزارها بی سر و سامانی دیگر در جریان است وبا چنین وضع نمیشود خود را بازی داد قسمیکه آقای نور می گوید اگر مزاکرات نتیجه داد ما با کسی چیزی نداریم یعنی چه ؟ اگر می خواهد از مسایل فوق جلوگیری شود هر چی زود تر اعلان خود مختاری و مردم را که به پشت تان استاد است ازین بد بختی نجات دهید .

>>>   زنده باد استاد عطا

>>>   یکروز ریش ، یکروز چت وپت ، یکروز لنگی ، یکروز آشتی ، یکروز اخطار
اینه رند اسلامی قرن 21

>>>   شرم است برایت تومردم نیستی مردمیکه مخالف دزدان اند با تونیست سریته وازکو اوبچه

>>>   راستگوی تلخ است در این سرزمین هرکسی دروغ بگوید بالا می نشیند.

>>>   ثریا عزیز نه که درګوش فیل خواب هستید از بیرون کشور لندغرها را تشویق می کنید که لندغری کنند وقت کودتای سپری شده بادارت امریکا که این لندغران را از کولاب به کابل اوردند وقدرت حکومتی را برای شان سپرد نه می مانند که کودتاه شود زیرا غلامان لندغر شان باید در صحنه باشد تادراینده از ایشان کار بګیرند
بی خیر

>>>   مه خو نمیدانم که معلم عطا قبلا یعنی دوران شر و فساد چی میکرد و معلم عطا ره به جنرالی چی . نه اموزش نظامی دیده و نه که تحصیلات عالی داره هر گاه همین خایینین که در ارگ و ولایات به شمول عطا باشد این کشور جوررررررررررررررررررررررر نمیشه باید تمام سرداران که بنام جهاد وارد کابل شدند باید محکمه صحرایی شود بیازو ای وطن د دست امریکایی است برمه تفاوت نمیکنه خود امریکایی باشد یا کسیی باشد که امرایکایی را وارد این کشور ساخته خدا ....تان کند شروفساد ها

>>>   آقای عطامحمد نور!
کوتاه مینوسم که آن عدالت اجتماعی ایکه شما از آن حرف میزنید، فقط ابقاه شخص شما بر کرسی ولایت بلخ است و بس! یعنی اگر شما نباشید، با بودن کسی دیگر عذالت نخواهد بود و با این شما همه سیاسیون کشور حتی حامیان خود را به تمسخر گرفته اید! بس است! این پولهایی را که برای راه اندازی محافل مصرف میکنید، در جای دیگری به مصرف برسانید.
میهن زرغون

>>>   من یک بچه هزاره تصمیم گرفتم بخاطر مقابله با سیاست های کثیف غنی سلاح بگیرم و در کنار عطامحمد نور علیه غنی مبارزه کنم.

>>>   میگویند انجنیر صاحب داود با استاد عطا توافق کرده که برود السوال دولت آباد شود چون نقدا موجود است آن والی شدن که شود نشود خدامیداند صرف نظر کرده

>>>   غنی شرم ندارد حیا ندارد ایمان ندارد غیرت ندارد مغز ندارد عقل ندارد
عدل ندارد انصاف ندارد پیر است هفتاد و پنج ساله است. مستحق کفن و دفن .

>>>   مشکل در همین است که جوانان تاجیک برای استقرار دولت فاشیست وقومگرای غنی قربانی میدهند

>>>   آفرین اشرف غنی بسیارخوب کارکردی

>>>   خدای بلخ نگه ات دارد درود.

>>>   معلم چورازخودت کرده دوزدکلان در افغانستان وجودداردازبرایخدا بلخ راچورکردی،آدمکشتی،حیرتان راچورکردی،بچه سقاوهم میگفت،درکابلچوراست،بگیریش که نگیرت،زمانه شده که دوزدکلان میگه دوزدهای کوچک رابگیر

>>>   سلام.
من ازعلاقه مندان عطا محمد نور بوم وقتیکه الفاظ رکیک وبی بندباری آنرا شنیدم که کرامت انسانی را هیچ مراعات نمیکند .ملا مت نیست ،ازعلم و دانش بی بهره است مثل بچه های بی بندو بار کوچه وبازار صحبت میکند، پوز هر کس را بخاک میمالد ولی فکر نمیکند که نماینده اکثر کشور جامعه را توحین میکند.کناهش نیست ،اکر تحصیل میداشت عالمانه صحبت میکرد.حال دانستم که شایسته گی ولایت را هم ندارد. باید محافظ نظام قراول باشد. حال از آن نفرت دارم. مرچه که گمی آن بیاید بال میکشد. عنقریب شاهد آن باشید.
روحش شاد یادش گرامی.
خواجه قدیر خنجی.

>>>   اقای نور شما از تحصیلات خود هیچ یاد نیکنید چرا؟
از سرمایه خود چرا یاد نمیکنید؟
چرا از پدر بزرگوار تان یاد نمیکنید که تمام عمر تری و دوشش در پر خانه خود جمع میکرد؟
چرا از کشتار خود که هزاران هموطن ما را بدون محکمه به کلوله بستی؟
چرا از چور و چپاول خود یاد نمیکنی؟
چرا از بلند منزل هما خود وغارت هستی های ملت یاد نمیکنی؟
چرا فکر میکنی مردم خر اند؟ شاید هواخواه داشته باشی ان هم با کسانی که منافع مشترک با تو دارند و یا شاید هم عده ناخود اگاه به حرف هایت فریب خورده باشند
تعداد کور وبیسواد هم از تو پیغمبر بسازندمگر ایمان داشته باش بار کج به منزل نمیرسدو این گلو پاره کردن ها هم بجای نمیرسد.
مهمتر اینکه شما ان قطعی پپسی استید که قابل دور انداختن استید وشما این را با تمام وجود تان حس کرده اید دیگر نه خود را رسوا بسازید ونه هم مردم را خر فکر کنید.یادت باشد که محکمه بینالمللی حقوق بشر دوسیه های ناقضین حقوق بشر دوباره سر دست گرفتهو به زودی سراغ شما هم خواهند امد نشود که دعا کنی که خدا مرده شوی سابقه را خیر بدهدکه .........

>>>   به مامورین وزارت خارجه نیز بشکل دیگری طرح ریزی کرده اند که بطور عملی تقریبا200 تن از مامورین از طریق اتمر و اکلیل حکیمی در خارج و داخل تقرر حاصل نموده اند.

بابری

>>>   عطا یک رهبر نیست بلکه رهبر دوزد ها است تاجک ها زیر هر سنگ 200 تا رهبر و 51 تا قهرمان دارد اما انها همه دوزدی شر وفساد توطیعه علیه یک دیگر فحشا وغیره را به مردم یاد میدهند

>>>   لنکی را جی میکنی که تنبان ات را نیز بر سرت بسته کنی همان دزد هستی و وقمار باز مردم بازی نمیخورد به لندغر هایت زیاد پول بدهید در غیر ان این ها نیز رهایت میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است