ماهیت بازداشتی ها را افشا کنید
اگر واقعا وزارت داخله چهره هایی را در پیوند با حوادث تروریستی پایتخت بازداشت کرده است باید اعلام کند که اینها چه کسانی بوده اند و اگر چهره ها افشا نشدند صحبت های وزیر داخله تنها یک سری شعارهای سمبولیک بوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146226 منبع: پرینت

حضور چهره های نفوذی در ساختار حکومت موضوعی است که نه تنها آگاهان سیاسی که مقام های ارشد امنیتی نیز به آن صحه گذاشته اند اما اینکه چرا وزارت داخله تنها به اعلام گرفتاری افراد بسنده می کند و نامی از هویت آنان نمی برد صحبتی است که تردیدها در خصوص سران نهادهای امنیتی را بار دیگر تشدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هدایت الله رهایی آگاه نظامی در گفتگو با "همگام" در خصوص اعلام وزارت داخله از بازداشت افرادی در پیوند با حملات اخیر در کابل گفت: بسنده کردن به شناسایی و بازداشت افراد کافی نیست و کسانیکه عاملان و بانیان رویدادهای تروریستی بوده اند باید چهره شان برای مردم و رسانه ها افشا شود.

رهایی بیان کرد: در گذشته بارهای کمیسیون های حقیقت یاب از سوی حکومت برای بررسی فجایع ایجاد شد اما این کمیسیون ها هیچگاه چهره های دشمنان و کسانیکه انتحار کرده بودند را افشا نکردند.

عضو پیشین سنا با تاکید بر اینکه عوامل نفوذی دشمن در درون نظام امنیتی کشور رخنه کرده اند اظهار کرد: تا زمانیکه عوامل نفوذی از درون نظام تصفیه نشوند و یا چهره های نفوذی های دشمن برملا نشود، جنگ، انتحاری و کشتار وجود دارد و حکومت هم نمی تواند جلوی حملات را بگیرد.

وی افزود: اگر واقعا وزارت داخله چهره هایی را در پیوند با حوادث تروریستی پایتخت بازداشت کرده است باید اعلام کند که اینها چه کسانی بوده اند و اگر چهره ها افشا نشدند صحبت های وزیر داخله تنها یک سری شعارهای سمبولیک است.

رهایی می گوید: کسانیکه با قضایای چهارراهی صدارت، هتل کانتینانتال و دانشگاه نظامی مارشال فهیم در ارتباط هستند باید ماهیت شان افشا شود چرا که صدها نفر در پیوند با این فجایع امنیتی کشته، زخمی یا داغدار شده اند.

این آگاه نظامی، حکومت را در افشای چهره افرادیکه در حملات دخیل بوده اند چشم پوش می داند و می گوید: حکومت در این رابطه اغماض می کند و نمی خواهد چهره افراد را افشا کند و واقعیت ها را بگوید چراکه بارها اعلام کرده است که یک عده را گرفتار کرده اند اما هیچگاه ماهیت آنان را فاش نکرده است.

عضو پیشین سنا درخصوص احتمال حضور عوامل نفوذی در کمیسیون های حقیقت یاب گفت: عوامل نفوذی بیرونی چه در دستگاه ملکی و چه در دستگاه نظامی کشور وجود دارند و حکومت نیز نتوانسته است این عوامل را تصفیه کند؛ تازمانیکه آنها در درون نظام پاکسازی نشوند وضعیت امنیتی بهبود نمی یابد و کسی نیز نمی تواند جلوی ناامنی ها را بگیرد.

وی می گوید: حکومت صلاحیت دارد افرادیکه در رابطه با حوادث ضد امنیت ملی گرفتار می شوند را به کیفر برساند و از این طریق به روحیه نیروهای امنیتی و مردم کمک کند اما این مورد به واقعیت نمی پیوندد.

رهایی تصریح کرد: بارها در زمان رییس جمهور کرزی نیز ده ها نفر از عاملان تخریبی و کسانیکه در امنیت ملی اخلال کردند نه تنها اعدام نشدند که آزاد نیز شده اند و اکنون نیز اگر حکومت در این رابطه موضع جدی اتخاذ نکند این اقدام ادامه همان وضعیت و تداوم وضعیت ناامن موجود است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
حملات
نظرات بینندگان:

>>>   چند جاروکش وچند آشپز وچند فرد بیگناه دیگر را میگیرند ومجرم معرفی میکنند
اینها اگر براستی بازداشت میکردند پیش از واقعه بازداشت میکردند وزیر صاحب اخله اگر بازداشت میکند یاورش راکه از ریاست رجال برجسته است باز داشت کند واز او بپرسد تعمیر سه منزله ازر کدام پول آباد شده اگر در وزارت کس هست یک حرف بس است! >؟؟

>>>   جناب رهایی ، حکومت چی چیزی رو نشان بده ؟ این همه حرف ها از تربیون آزاد بیرون میشه ، انتحار کننده تیکه تیکه شده و فرمان دهند هم گوش به فرمان بعدی ، اینجا چی چیزی رو توجیه می کند ، سابق کمیته دزد یاب بود مدتی چند دزد و دغل رو دستگیر و از در دیگه خارج می کردند و انون هم مدتی سر مردم رو گرم می کردند و فعلا به همین حرف های آزاد اکتفا کنید از حرف خوش آیند خبری نیست که انتحاری کی بود و ...

>>>   وقتي حمله بر ملت از ارگ رهبري ميشه چي كسي بايد گرفتار شوه و چي كسي مجرم
ملت خواب است و چند مزدور و خاين با فروختن همه چيز خود شدن بچي فلم
احمد از كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است