ادعای آمریکا و آرژانتین علیه حزب الله
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146172 منبع: پرینت

آمریکا و آرژانتین اعلام کردند برای جلوگیری از فعالیت‌های شبکه تامین مالی حزب‌الله لبنان، در آمریکای لاتین همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای آرژانتینی خود «خورخه فایوری» در بوینوس آیرس، طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «درخصوص حزب‌الله، ما معتقدیم که این سازمان با سازمان‌های تامین مالی تروریسم در ارتباط است.»

وی افزود: «مشخصا درخصوص حزب‌الله در این بخش از کوریا زمین رایزنی کردیم، مشخص است که آن در حال جمع کردن اموال برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی‌اش است و این موضوعی است که ما بر ضرورت مقابله با آن و نابودی‌اش توافق کردیم.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه آرژانتین اظهار داشت که آمریکای لاتین «منطقه صلح» است، و گروه‌های خارجی نباید این منطقه را در معرض خطر قرار دهند.

فایورری نیز در موضعی همسو با تیلرسون بر علیه جنبش مقاومت لبنان، گفت: «همانطور که تیلرسون تاکید کرد ما بایستی تمامی تماس‌های ممکن را افزایش دهیم نه فقط از طریق گفتگو بلکه در زمینه تبادل اطلاعات پیرامون فعالیت‌ گروه‌هایی که از جرایم بین‌المللی برای تامین منافع خود سو استفاده می‌کنند، بایستی همکاری نزدیکی داشته باشیم. آرژانتین به شدت علیه این گروه‌ها است.»

ناظران آمریکایی مدعی هستند که حزب‌الله لبنان شبکه تامین مالی در آمریکای لاتین ایجاد کرده است که از آن برای قاچاق مواد مخدر برای تامین هزینه‌ فعالیت‌های سیاسی و نظامی‌اش بهره می‌برد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به این اتهام‌زنی‌های بی‌اساس آمریکایی‌ها، در سخنرانی نوزدهم ژانویه خود گفته بود: «تجارت موارد مخدر از نظر ما حرام است حتی اگر این مواد مخدر را به جامعه اسراییلی بفروشیم.»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
آرژانتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است