دادگاه بین المللی صلاحیت رسیدگی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146144 منبع: پرینت

تبلیغ پراکنی به حد بین المللی.
دادگاه کیفری بین المللی در حد پایین تر از جنرال دوستم قرار دارد این ابر مرد کیست که همه آن را آشکارا شناختند؟

ولی ما با حلقات شوونیستی و دادگاه کیفری بین‌ المللی مشکل داریم، این دیوان کیفری اصلا هیچ صلاحیتی ندارد که علیه معاون اول ریاست جمهوری ا.ا. کدام حکمی را صادر نماید و یا اقدام کند. خجالت آور و ناکارا بودن سیستم چرخش سیاست افغانستان اینجا است که از این دادگاه بین‌المللی اندک ترین آگاهی حقوقی و لازمی ندارند. اساسا تمامی اسناد و مدارک علیه پاکستانی ها به تازگی به اطاق های فکری و طرح برنامه های مخربی علیه افغانستان در آن کشور توسط رییس امنیت و وزیر داخله سپرده شد. مگر در این جمله حتی ضعیف ترین منطقی را دیده نمی توانید.

تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی: اساسنامه رم در یک کنفرانس بین‌ المللی از نمایندگان تام‌ الاختیار کشورها در 15 ژوین 1998 که به موجب تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رم برگزار شده بود با 120 رای موافق، 7 رای مخالف (چین، عراق، اسراییل، لیبی، قطر، آمریکا و یمن) و 21 رای ممتنع به تصویب رسید و در 1 ژوییه 2002 با تصویب آن توسط 60 کشور موجودیت پیدا کرد.

تا فوریه 2013 تعداد کشورهای عضو این نهاد به 122 کشور رسیده‌ است. تقریبا تمام کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی حدود نیمی از کشورهای آفریقایی به همراه استرالیا، نیوزلند و کانادا عضو دیوان هستند اما از کشورهای آسیایی تنها ژاپن، مغولستان، افغانستان، تاجیکستان، اردن، کامبوج و تیمور شرقی به این دادگاه پیوسته‌ اند.

هر آن مصوبه و یا نص قانون که مراحل مختلف را طی نموده و آماده به اجرا قرار می گیرد صرفا برای آینده لازم الاجرا می باشد نه برای گذشته. به این اساس نه دادگاه کیفری بین المللی و نه هم کدام ارگان دیگری صلاحیت دارد که علیه جنرال دوستم اقدامی نمایند. وجه تعریف حقوقی همین است و دیگر اینکه کدام قانون، کدام محکمه و کدام ارگان این جرات را دارد که علیه معاون اول ریاست جمهوری.ا.ا اقدام نماید؟ اصلا چه کسی باید پاسخگو باشد؟

دولت حامی آمریکا حتی امنیت مقر سفارت خود در کابل و ارگ و شورای امنیت را گرفته نمی تواند و در حد معضل های خرد حکومتی درگیر است چگونه به این منطق رسیدند که پروپاگاند نموده و ذهنیت ها را مخدوش سازد پس از لحاظ حقوقی نه حکمی صورت گرفته می تواند و نه هم قانون صراحتی به معاون اول دارد.

درویش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
دادگاه لاهه
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانی که شریک استراتیژیکی ما یعنی امریکا به این دادگاه نپیوندد، ما نیز فیصله های این دادگاه را قبول نداریم و عضویت خویش را درین دادگاه لغو میکنیم.
زیرا ما نمیخواهیم شریک استراتیژیکی خویش را خفه کنیم.

>>>   آنچه در چار راهی صدارت انجام شد جنایت جنگی علیه بشریت است که باید ملا هیبت رسمن به دادگاه کیفری لاهه سپرده شود نه اینکه به صلح دعوت شود.
انفجار فایننس و شاه شهید جنایت جنگب علیه بشریت بود که باید گلبیدین به دادگاه لاهه فرستاده شود.
اگر دوستم تا یک ماه دیگر وظیفه خود را در معاونیت ریاست جمهوری اشغال نکند جنبش اسلامی با این دولت قطع رابطه نموده و رای مردم خود را پس میگبرد و مناطق مربوط خود را از لوث وجود طالب و داعش پاکسازی میکند.

>>>   بلی هیچ کس حق ندارد بدماش بدماش است

>>>   اگرقرار است جنایات جنگی وجنایت علیه بشریت محاکمه ومجازات شود باید اولا: گلبدین حکمتیار که در جریان راکت پرانی دهه هفتاد بر مردم ملکی وغیر نظامی کابل ، هزاران نفر را به خاک وخون کشید به محکمه بین المللی لاهه معرفی شود. ثانیا: عاملین کشتارهای دسته جمعی
مسافرین بیگناه مردم هزاره در«کندی پشت» ولسوالی شاه جوی که توسط طالبان پشتون ( یعنی برادران ناراضی کرزی واشرف غنی ) در دهه هفتاد به وقوع پیوست و هیج کس پیگیری ودنبالش نکردند باید محاکمه شوند.
وطن دوست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است