نور: مسوولین بجای استعفا، چشم سفیدی می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ کد خبر: 146101 منبع: پرینت

مسوولین امنیتی، یا شریک جرم هستید، یا غفلت وظیفوی می کنید و یا هم آخر بی کفایتی هستید؛ هر کدام از این موارد جزای خود را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز شنبه 14 دلو 96 در سخنرانی میان باشندگان ولایت های سمنگان و بلخ با انتقاد از شناسایی نشدن طراحات و عاملان حملات انتحاری در کشور گفت: حملات انتحاری و انفجاری پی هم در کشور رخ می دهد و مسولیت بی کفایت بجای استعفا چشم سفیدی می کنند.

نور بیان کرد: هنوز هم بی کفایت های امنیتی، دیده درانی می کنند و در مصاحبه هایشان می گویند از ما بهتر پیدا کردید تعیینش کنید؛ یعنی خود را شایسته ترین در افغانستان می دانید؟

والی بلخ خطاب به مقام های امنیتی اظهار کرد: هراس افکنان روزها و ماه ها تلاش می کنند تا مواد انفجاری را کم کم جابجا کنند، آنان در خانه ها، دفاتر و قرارگاه های شما محافظت و نگهداری می شوند، چرا این را کشف نمی کنید؟ یا شریک جرم هستید، یا غفلت وظیفوی می کنید و یا هم آخر بی کفایتی هستید که هر کدام جزای خود را دارد.

در این همایش، بزرگان قومی ولایت سمنگان حمایت همه جانبه خود را از والی بلخ ابراز کردند و از ارگ نیز خواستند با مذاکره با جمعیت به توافق برسد و کشور بلا کشیده را بیش از این به جنجال نبرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
همایش مردمی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب خودشماکه استعفاداده بودیدچرا چوکی ولایت رابه دیگری نمیدهید

>>>   برادر محترم ایکاش مسولین درجه اول امنیتی مانند والی بلخ با کفایتو با درایت و جدی در کار شان میبودند در انصورت هرگز نه ترورستان طالبان به انجام جنایات شان مانند هوتل کانتی ننتال و نزدیک بدروازه سابق وزارت داخله دستیابی پیدا کرده نمیتوانستند ون نه ما شاهد چنین جنایات ضد بشری وانسانی و اسلامی شان میبودیم در صورت برخورداری از کفایت شان در کار تامین امنیت گل های سر سبد میبودند مقایست این بی کفایت تان با یک شخص با کفایت و درایت در دادن استعفای شان انهم که روی انجام عدم تعهد ارگ به سپردن استعفا نامه نهایت از عقده ی شخصی و ضد تیمی چیزی بیش نیست .

>>>   از همه انفجارات امنیت ملی یک ماه پگیش اطلاع دارد

>>>   با كمال بي شرمي از غفلت وظيفه وي از ناكامي خود دفاع ميكنند جاي شرم است به همچو مسولين اينها مسول نيستند بلكه مشغول اند .
بايد محاكمه و حلق آويز ميشدند .

>>>   سلام.
چوکی شیرین است.مفت بدست نیامده است،.بارفتن چوکی تمام دارائی های را که غصب نموده ام ازدستم میرود.به لحاظ خدا من راحمایت کنید.شمارا هم چیزی خواهم داد.
ق،د بلخی

>>>   شما به نكته اساسي اشاره فرموديد . شناختي كه از ديگاه نويسنده متن بزعم خودم دارم ، ايشان اين نوشته را در مخالفت به استاد عطا ننوشته اند. نوشته آ قاي رهيل بيشتر يك پرسش است تا يك راهكار.
فشرده پرسش او اينست اگر ما مردم همانطوركه با شور واحساسات بدنبال عبدالله رفتيم وبه بن بست رسيديم ، از كجا معلوم با رفتن دنبال آقاي نور بهمان سرنوشت دچار نميشويم.
محترم صبور رهيل ، پرسش بزرگ ومنطقي ايرا با استاد عطا و تمام مردم چيز فهم تاجيك مطرح نموده اند.
اين نوشته در اصل براي اينست كه ما تاجيكها بايد بدنبال كسي برويم كه او خودش دنبال يك هدف بزرگ ويك برنامه كلان قومي باشد . هدف استاد عطا نبايد تنها باقي ماندن در پست ولايت بلخ باشد .
گيريم غني حرف استاد عطا را نپزيرفت ، بايد بدانيم دران صورت واكنش بلخ چيست ؟
گيريم غني حرف استاد عطارا پزيرفت واو در پست ولايت باقي ماند وچند كرسي رياست هم گرفت بعدازان چه ميشود ؟
اين پرسش ها مردم تاجيك ورهبران تاجيك را كه در يك سردر گمي بسر ميبرند بسمت ساختن يك برنامه كلان راهبردي هدايت ميكنند.

>>>   Salehzadh
یک مساله که تا امروز مات ومبهوت باقی ماند و هیچ کس دلیل اش را ندانست، چرا؟ در پنجاه و یک سال حکومت خاندان نادر خان، نامی از امان الله خان بورده نشد، حتی جنازه اش را با پادرمیانی سران اقوام به کشور اجازه دفن تدفین اش دادند. اما امروز امان الله خان بانی استقلال نامیده میشوند و ظاهرشاه بابای ملت.
نمیدانم این چه اسرار ی بود؟
کدامش حق بودند؟

>>>   وزیر دفاع وقیحانه ادعامیکند که به اندازه وی درافغانستان لایق پیده نمیشود.
آیا درافغانستان قتل ا لرجال ویاهم قطل الرجال آمده است؟؟؟؟نه خیر شما خلاف همه
نورمهای ملی وبین المللی نظامی وخلاف معیارات نظامی همه کشور ها به اساس روابط دریک سال چند رتبه اخذذ نموده اید.درین مقام هم خلاف معیارات به اساس روابط نه ضوابط تکیه زده اید.دراردوی افغانستان هستند اشخاص شایسته وتحصیل کرده که شما دجمله شاگردانش هم حساب شده نمیتوانید ولی روابط با کشور های خارجی وروابط با اراکین بلندپایه جون احمدزی وکرزی واتمروافغان ملت ندارند.بیواسطه اند از رتبه دگرمنی نسبت نداشتن بست بالا نمیروند ورنه همه حاضر اند که با شما امتحان بدهند ونمره بالاتر از شما اخذ نمایند.دحقیقت وزیردفاع با این اظهارات غیرمسولانه اش به قوای مسلح افغانستان توهین کرده است باید حرف خودراپسبگیرد.مادراردوی خود افسران به سویه ارکان حرب ازکشورهای مختلف خاجی داریم ماستر های نظامی داریم پیلوت های کلاس اول ومعلم پیلوت داریم وداشتیم.به یک کتله عظیم قابل ملاحظه نظامیان ما تحقیر نموده وتوهین آمیز ومسخره آمیز کلمات را استعمال کرده جای بسیار افسوس است.بااحترام داکتر عبید.

>>>   گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند
اگر راستی اقای نور نمیدانند که کشورشان اشغال گردیده ودرینجا بیگانه ها حکمروای دارند به حال این ملت باید خون گریست برکناری ایشان نیز بخشی از همین اشغال وفرمان روای اجانب بوده انها بدون غلام ومزدور واهل راز و دست نشانده های خود کسانی دیگری را نمیتوانند تحمل نمایند بهترین دلیل درین مقال همانا انتخابات تقلبی وتزویر در ارای ملت در چند دوره ای انتخابات های مسخره ای انهاست واوضاع واحوال امنیتی کنونی هم تطبیق پروگرامهای استعماری انها بوده طالب وداعش وحکمتیار وعین وغین وکرزی همه نقشه وبرنامه ای انهاست که درینجا مسکن پذیر گردیده میهن مارا لانه واشیانه ای جاسوسی ساخته اند ازین رو درینجا حکومتی واستقلال وازادی وتعیین سرنوشت وجود نداشته همه دستورات واحکام از فرسنگ ها دور صادر گردیده بدون اجازه ای انها نه کسی مقررمیگردد ونه هم برطرف میشود وحتی استعفای خودسر وبدون اجازه موازی با مرگ وانتحاراست کسی را مجال جزءی ترین تحرک واقدامی نیست این است تصویر کامل این ویران سرا گرنمیدانی بدان
گل بی بی

>>>   مقام های امنیتی وظیفه شان بی امنیت سازی مملکت است.

>>>   وزیر دفاع فعلی سالها یاور جنرال معین فقیر قوماندان اسبق قول اردوی مرکز که فعلا به سبب فساد اداری در زندان میباشد، بود. این وزیر ررررر صرف صاحب گفتن و دروازه باز و بسته کردن دیگر چیزی یاد ندارد، اما بلی صرفا قوم بازی واتمر بازی وهوکی گفتن به بادارهای لندنی خود را خوب بلد است

>>>   و شما ??????????????????

>>>   همین قدم شاه و معصوماستانکزی و وزیر داخله از کفایت کاری بر خوردار نیستند دو تن اینها با خواست سفارت انگلیس و یکتن شان بخواست سفارت استرلیا و رفیقی و هم ولایتی ریس جمهور به این مقام رسیده اند در غیر ان این پست و این اشخاص بی کفایت خیلی از هم فاصله دارد .

>>>   وما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برایتان میگوئیم که بس است به هوش بیایید بخاطر قدرت قومی دیگر خودرا به روس و لندن نفروشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است