مشکل اصلی فرمانروایان بیرونی است نه اجیران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146035 منبع: پرینت

بجایی نخواهیم رسید تا زمانیکه ما مطمین نشده ایم و کاملا درک نکرده ایم که این رژیم و این حاکمیت در اصل یک حاکمیت دست نشانده است و این سرزمین در یک اشغال کامل قرار دارد.

مامور ارگ و سپیدار جز یک مامور گماشته شده بیش نبوده و نیستند زیرا کلید رهبری و یا به قول معروف "شاه کلید" تمام قفل ها در جای دیگری قرار دارد شما نباید از یک مامور اجیر شده که برای بیگانگان کار می کند توقع اضافی داشته باشید به دلیل اینکه اینها هر آنچه انجام می دهند و یا هر فرمانی را از شیوه حکومتداری گرفته تا اقتصاد و امنیت عملی می کنند دقیقا از طرف فرمانروایان خویش دیکته می شود و الهام می گیرند.

با اینکه این مامورین گماشته شده اکثرا دربعضی اوقات معلوم می شود گویا سرکشی می کنند و حتی در بعضی از بخش ها بی رحمانه تر از فرمانروایی خویش جنایت می کنند باور داشته باشید که اینها هرگز بدون حامیان خویش قادر به انجام هیچ نوع خودسری نخواهند بود همانطوریکه نظر به اعتقادات مذهبی "برگ درخت بدون اجازه خدا به زمین نمی افتد" دقیقا این گروه هم بدون اجازه حامیان خویش قادر به هیچ کاری نیستند.

در اینصورت که نه حاکم ارگ و نه هم حاکم سپیدار هیچ نوع مسوولیت و صلاحیتی در قبال اوضاع سیاسی، نظامی و امنیتی افغانستان ندارند و به مثابه انسان های طفیلی اند که استفاده می شوند بدین معنا زیادتر ما مشکل فرمانروا داریم نه مشکل فرمانبردار بنابراین اگر برای فروریختن این نظام پوشالی و چیزی به گفتن داریم و در این راستا قدم ها و قلم های خود را درحرکت می آوریم و نباید آدرس اصلی را به اشتباه بگیریم و آن را فراموش کنیم.

بهتر است فشارها را از طریق ممکن خصوصا اعتراضات سراسری را در شهرها و محلاتی که لانه های مالکین این حاکمیت (سفارت و نمایندگی های دیپلوماتیک و مراکز نظامی) در آنجا قرار دارد و کنترل زمین و فضایی این کشور را در اختیار دارند فشار بیاوریم تا به اشغالگری به این روش تحقیر آمیز پایان دهند و این مامورین وارداتی اجیر شده که پایه مردمی ندارند خودبخود مجبور می شوند به سکونت اصلی خویش برگردند.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومتداران
بیگانگان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Ebrahimi
حكومت دلقكها را آمريكا اجازه نمى دهد كه از تجاوزات پاكستان به مراجع بين المللى شكايت ببرند و اسناد و مدارك بر عليه پاكستان ارائه بدارند ، زيرا آمريكا بيم دارد كه پاكستان در جريان تحقيق اعتراف به حقيقتى ميكند كه از 40 سال بدينسو اگر هرگونه دخالت ، تجاوز و جنايتى را كه بر افغانستان رواء داشته بنابر دستور و فشار و حمايه ى مالى و نظامى آمريكا بوده است .

>>>   اقای صفوی !احسنت وهزار افرین به این نوشتار جامع وپر محتوا وبیان واقعیت های موجود در کشور همه کم وبیش این اسرار را میدانندوبعضا هم در میان این که انها کاملا بی اراده وکروگنگ ولال اندویا ارباب ها چیزی از اختیارات جزءی را برایشان عنایت نموده در تردد بودندوهمچنان هستند کسانی که اگاهانه ویاناخود اگاه هنوز کسی را که جان کیری نصب نموده ریس جمهور میدانند وحکومتی را که اجانب بنیاد گذاشته واز بن {کنفرانس بن} تا حالا با مهره چینی ودست کاری ااجانب صورت میگیرد حکومت افغانی میخوانند من هم میخواستم پای یکی از موضوعات نظریات تقریبا مشابه را تحریر نمایم واگرنه با این تحلیل عالی وادبیات قوی ولی به اندازه ای توان بشری ولهجه ای عامیانه فقط میخواستم حق مطلب را ادا نمایم دیدم که شما خوب از عهده ای امانت برامده در روش حکومت وحکومتداری هیچ نوع غموض وراز پنهان را ناگفته نمانده اید ازینرواز عنوان جالب وبی پرده ومتهورانه ای شما که حتما قهر وغضب امران ومادونها را سبب میشود و اما اذهان عامه ای ملت تنویر میگردد سپاس بی پایان نموده امیدوارم ودعا میکنم که خداوند منان به توفیق های شما بی افزاید
لالی از ننگرهار

>>>   هیات عالی رتبه امنیتی کابل به جای اسلام‌آباد، یک راست به نیویورک می‌رفت.

"یک موشک از یمن به سعودی شلیک شد که تلفاتی هم نداشت، شورای امنیت دو بار تشکیل جلسه داد. اعتراضاتی در ایران صورت گرفت که ده تا بیست کشته داشت، بحث‌اش در شورای امنیت مطرح شد. افغانستان در یک هفته شاهد قتل‌عام بود. انگار یک بمب اتمی کوچک در شهر کابل استفاده شد. ما با این ثبوت و مدارک باید علیه پاکستان می‌رفتیم."


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است