از خطاب به مردم داوود تا خطاب به مردم غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146007 منبع: پرینت

وقتی سردار داوود کودتا کرد و نظام را برهم زد و خود را به قدرت رسانید در نخستین ماه حکومت اش یک سخنرانی تاریخی را زیر نام خطاب به مردم ایراد کرد.

داوود به نکات مهم پرداخت. روحیه سخنرانی داوود برای همه قناعت‌ بخش بود. گروه پرچم به‌ رهبری کارمل و همچنان دسته‌ ای خلق از سخنرانی داوود حمایت کردند. در واقع سخنرانی داوود باعث گردید یک تعداد مخالفین که از داوود خوش‌ شان نیاید و یک جمعی که شناخت کافی نداشتند از داوود حمایت کردند. در سخنرانی خطاب به مردم داوود به حفظ ارزش‌ های دموکراسی، آزادی فعالیت احزاب، اشاره به قانون اساسی جدید و تاسیس حکومت مردم‌ سالاری، برنامه‌ های انکشافی و ... مطرح شده بود اما با گذشت یک‌ سال زمان‌ که داوود در قدرت ریشه گرفت نه‌ تنها که مواد خطاب به مردم عملی نشد بلکه روح قدرت‌ طلبی و انحصارگرایی و قوم‌ پرستی و اعمال سیاست فاشیستی داوود طغیان کرد و همه چیز را به‌هم زد.

شخصت‌های زیادی را از حکومت کنار زد، زندان‌ ها را از مخالفین سیاسی و تباری خود پر کرد. رسانه‌ ها را بسته نمود و مسوولین آن‌ را به زندان افکند. رهبران پرچم و خلق را مورد پیگرد قرار داد و شمار زیاد آن‌ ها را زندانی و شکنجه دادند و میر اکبر خیبر یکی از رهبران مطرح پرچم را در مکرویان ترور نمود. داوود وضعیت کشور را پولیسی ساخت و فضا را مانند دوره هاشم جلاد مختنق‌ تر ساخت.

حالا اشرف‌ غنی هم با تقلید از داوود سخنرانی خطاب به ملت ایراد می‌ نماید اما مطینم غنی عوام‌ فریب‌ تر و فاشیست‌ تر از داوود است و این سخنرانی غنی جز خاک زدن به‌ چشم مردم مثل داوود ارمغان دیگری در‌پی ندارد. غنی گاه خود را شاه امان‌ الله فکر می‌ کند و گاهی داوود اما در حقیقت هیچ پُخی نیست. این آدم اگر دست اش برسد بلایی بر سر مردم بیارد که روی هاشم خان و نادر را سفید کند اما غنی ‌می‌ داند که دیگر تاریخ مصرفِ زور‌گویی و تک روی گذشته است.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
داوود
خطاب به ملت
نظرات بینندگان:

>>>   اقای معترف همه تحلیل هایت معقول و مستند به واقعیت است و این تحلیل ات هم باید گفت که غنی احمدزی بداند که از انزمان تا این زمان فرق زیاد دارد اکنون مردم جهان دیده و با دانش تر از گذشته شده دنیا در تغیر و تحول است مردم ما امروز هر حرکت را به هر شکلی که باشد بسیار بزودی درک درست از ان میکند و امروز عصر تکنالوژی علم فن اوری است کسیکه اگر بخواهد دیگران را فریب دهد در حقیقت خود را می فریبد نه دیگران را و زود هم رسوا میشود با مستندات روشن ان .

>>>   غنی نا سنجیده حرف میزند و مرد عمل نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است