افغانستان و آمریکا دروازه های صلح را بسته اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145939 منبع: پرینت

بعد از آنکه رییس جمهور آمریکا گفت دیگر با طالبان مذاکره نمی‌ کنیم و بعد از سپری شدن چند ساعت محدود معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز چنین گفت: از این پس صلح را باید در میدان جنگ جستجو کرد.

از سوی دیگر معصوم استانکزی و وزیر داخله به پاکستان رفته اند، امید می رود با درنظرداشت فشارهایی که بالای پاکستان وجود دارد حداقل 27 نفر از مخالفین دولت افغانستان را که طی هفته های اخیر پاکستان گرفتار نموده به استانکزی و برمک منحیث حسن نیت تسلیم نماید.

از طرف دیگر چندین بار مردم افغانستان گفته بودند که صلح یک طرفه با تروریستان امکان پذیر نیست و شورای صلح غیر از یک اداره مصرف پولی نه کاری را انجام داده و نه انجام داده می تواند به هر صورت افغانستان و آمریکا از روز گذشته بدینسو دروازه های مذاکره و صلح را طوریکه طالبان همیشه بسته بودند اینها نیز بسته اند.

آمریکا و حکومت افغانستان بعد از مصارف میلیون ها افغانی بی مورد به شورای صلح حالا به این نتیجه رسیده اند که این شورا هیچ دستاوردی نداشت بعد از موقف گیری های اخیر به عقیده من جنگ در شش ماه اول خیلی خونین خواهد بود جهت پیروزی بر دشمن نکات ذیل پیشنهاد می گردد.

1-دولت افغانستان هرچه عاجلتر به خاطر پیروزی در این جنگ اجماع ملی منطقوی و فرامنطقوی را ایجاد نماید.

2- بسیج ملی به خاطر کامیابی در این جنگ بین تمام نیروها، احزاب، شخصیت های مطرح سیاسی و اجتماعی یک ضرورت عینی است.

3- تلاش گردد تا آمریکایی ها فشارهای نظامی، اقتصادی و سیاسی را بر پاکستان تشدید نماید.

4- در حال حاضر زور آزمایی ها، نفاق، شقاق و دامن زدن به تعصبات قومی و زبانی که در داخل حکومت در جریان است به نفع هیچ گروه نیست کنار گذاشته شود و منافع ملی خط قرمز همه باشد.

5- جهت اینکه مردم افغانستان باور پیدا کنند که حکومت افغانستان صدای زجه و ناله آنها را شنیده است هرچه زودتر تعدادی از جنایتکاران را که محکوم به اعدام شده اند اعدام نماید.

6- اسناد و شواهدی را حکومت افغانستان به کنفرانس کشورهای اسلامی شورای امنیت ملل متحد، نهادهای حقوق بشر در سطح ملی و بین المللی بدهد تا ثابت شود آنانی که به نام اسلام انسان می کشند نه خود مسلمان اند و نه از ارزش های دینی آگاهی دارند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
تروریستان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان پاکستانی که در پاکستان گرفتار میشوند، به سه دسته تقسیم میشوند:
دسته اول کسانی هستند که جرم های سنگین دارند و اعدام میشوند.
دسته دوم کسانی هستند که جرم متوسط دارند و به حبس محکوم میشوند.
دسته سوم کسانی هستند که جرم خفیف دارند و هر وقتی که موضوع تبادله طالبان پاکستانی و طالبان افغانی بین افغانستان و پاکستان مورد بحث قرار میگیرد، پاکستان این طالبان پاکستانی را بنام طالبان افغانی، به افغانها تحویل میدهند و آنها بندی میشوند و چند وقت بعد رها میشوند و جند حمله انتحاری در افغانستان پلان میکنند و انجام میدهند و بعدأ به پاکستان فرار میکنند و به دولت پاکستان از حملات انتحاری پلان کرده شده شان خبر میدهند و در نتیجه جرم خفیف آنها بخشیده شده و از طرف دولت پاکستان مورد عفو قرار میگیرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است