آلمان سفارت خود را به بیت المقدس منتقل نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145931 منبع: پرینت

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که تا زمان دستیابی به راه حل دو دولت میان اسراییل و فلسطین، این کشور اروپایی سفارت خود در اراضی اشغالی را از «تل آویو» به «بیت المقدس» منتقل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «زیگمار گابریل» روز چهارشنبه اعلام کرد که تا زمان دستیابی به یک راه حل 2 دولت میان اسراییل و فلسطین، سفارت آلمان در شهر «تل آویو» باقی خواهد ماند.

گابریل در یک کنفرانس بین المللی در «موسسه مطالعات امنیت ملی» در تل آویو تاکید کرد که انتقال سفارت آلمان به «بیت المقدس» تنها زمانی صورت می گیرد که یک راه حل مورد توافق حاصل شود.

وی در اینباره گفت: «آلمان مشتاقانه در انتظار روزی است که بتواند سفارت خود در اسراییل را به بیت المقدس منتقل کند. اما اجازه دهید اضافه کنم: در 2 دولت با بیت المقدس به عنوان پایتخت آنها. هیچ راه میان بری وجود ندارد».

وزیر خارجه آلمان افزود که 2 طرف مناقشه فلسطین- اسراییل «خواست و آرزوهای مشروعی در قبال بیت المقدس» دارند و راه حل تنها از طریق انجام مذاکرات قابل دستیابی است.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا به رغم مخالفت گسترده جامعه جهانی، در دسامبر 2017 به طور رسمی «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت اسراییلی به رسمیت شناخت.

این در حالی است که بیت المقدس در مرکز مناقشه فلسطین- اسراییل قرار دارد و فلسطینیان امیدوارند بیت المقدس شرقی- که از سال 1967 به اشغال اسراییلی درآمده است- در نهایت به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین تعیین شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است