چرا برمک از جانب غنی نزد عطا رفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ کد خبر: 145919 منبع: پرینت

چندی پیش رییس جمهور، برمک را برای حل مشکل عطا به مزار فرستاد. هیچ کس این را مناسب نمی خواند که برمک میانجگری کند چون تنظیمی نیست، جنگ سالار نیست و هیچ مناسبتی با عطا ندارد. پس از جستجو برهان اش را دریافتم که سابقه تاریخی اش را رییس جمهور در نظر داشته بود.

برمکی ها.

این خاندان عنوان خود را از نام جد خود به نام برمک گرفته بود. برمک ابتدا متولی معبد بوداییان نوبهار در بلخ بود و ریاست و حکومت بلخ را نیز داشته‌ است و پزشکی زبردست نیز بوده‌است که فرزند بیمار عبدالملک بن مروان را نیز درمان کرده بود و در زمان عبدالملک اسلام آورده‌است.

هارون الرشید ابتدا کار وزارت خویش را به جعفر برمکی محول کرد. ماموریت‌های مهمی بر عهده فضل گذاشته شد از جمله در طغیان یحیی بن عبدالله علوی به طبرستان و گرگان فرستاده شد و توانست با مدارا و لطف یحیی را رام کرده و نزد هارون اعزام دارد.

فضل مدتی به حکومت خراسان منصوب گردید و در این زمان دو اقدام کرد. نخست سپاهیانی به تصرف بامیان؛ شهرهای دره جنوبی هندوکش و کابل اعزام کرد و این مناطق را مطیع خلیفه عباسی کرد و دوم در خراسان سپاهی از عجمان گرفت.

(ر)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمک
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   خو، از همين خاطر قواره برمك به ........و هندو ها ميماند.

>>>   خو ای چی ارتباط به غنی اعطا و برمک دارد .. خو ......شاخ داره یا دم ...!

>>>   برمك يك مامور است نه يك وزير.يك وزيردر شرايط كنوني بير مردمي ميداشته باشد در حاليكه اقاي برمك جز برادرانش و پسران كاكايش شايد هم هيچكس ديگر را با خود نداشته باشد ازينرو تعيين و بر طرف ساختن چنين ماموراني هيچ درد سري به شئونيستي همچون غني نميباشد بلكه هميشه به نفع غني قدم ميگذارد. برعبدالله است كه در گزينش افراد ومقامهاي پنجاه فيصد نقش ايفاء كند متاسفانه كه او بزدل، فريبكار و خدمت گذار چند خواهرزاده ميباشد نه از تيمي كه اورا بقدرت رسانيده است. امروز مصطفي خواهر زاده همه كاره تيم عبدالله است در حاليكه مصطفي در انتخابات جز خودش نفر دومي براي راي دهي بطرفداري عبدالله نداشت.اين جاي شرم وننگ است براي عبدالله. من مطمئن هستم مردم اولين انتقام خودرا از عبدالله ميگيرند و بعد هم از غني!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است