چهار شایعه یا چهار واقعیت؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ کد خبر: 145895 منبع: پرینت

1
زلمی خلیلزاد آمریکایی افغانی الاصل که سابقه پر رنگی در تحولات گذشته کشور دارد، این روزها خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.
به همین جهت دنبال یک معاون تاجیک تبار در انتخابات بعدی است.
در پس انداخت های تهدید آمیز رسانه ای خلیلزاد علیه عطامحمد نور، گرفتن قرارداد نفت آمو دریا به یک شرکت مشترک خلیلزاد و آمریکایی است.
چالش اصلی در انتخابات نیز عطامحمد نور است.
مبارز


2
اشرف غنی رییس حکومت بر اثر سکته مغزی در شفاخانه محمد داود خان بستری شده بود و قرار بود جهت تداوی به از طریق میدان هوایی بگرام به امریکا فرستاده شود اما به دلیل بهبودی نسبی دوباره به ارگ مواصلت کرد.


3
وزیر داخله با تایید نماینده انگلیس در این سمت گماشته شده است.
برمک وزیر داخله در جمعی از دوستان نزدیک خویش گفته است: مرا نه عبدالله آورده نه غنی و من نه نماینده پنجشیری ها در نظام هستم.
وی در این جمع خصوصی اظهار داشته است: من در کمیته گزینش با تایید نماینده انگلیس وزیر داخله شده ام.


4
پول قصر حنیف اتمر از کجا آمده است؟
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی اشرف غنی احمدزی اخیراً یک قصر در سرک 15 وزیر اکبر خان که در کنار سفارت کانادا موقعیت دارد را به ارزش 275 میلیون افغانی معادل چهار میلیون (4000،000) دالر خریده است.
این قصر قبلاً دفتر روزنامه امریکایی نیویورک تایمز بود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   خلیل زاد معاون دوم هزاره گی اش را بیات افغان بیسم پیشبینی کرده

>>>   گل نبی احمدزی بچه کاکای رئیس جمهور است

>>>   وزیر داخله را کسی برطرف یا استیضاح کرده نمیتواند
وزیر داخله پیش از وزارت اظطراری مدتی درانگلستان بنام تحصیل رفته بود

>>>   جناب اشرف غنی از حالت موجوده رنج میبرد اما عبدالله عبدالله هر روز چاق تر میشود کومه هایش مانند اطفال یکساله بر آمده است چون هیچ تشویش ومشکلی ندارد خودش رئیس ودریشی اش هم مد روز ، مصطفی هم وزیر، باقی جهان را بگو آب ببرد !

>>>   این شایعات راست گرا بود شایعات چپ گرا چیست ؟

>>>   تا زمانیکه یک بخش یا چند بخش از مردم درخانه و وطن شان درساختار نظام سهم نداشته باشند و صاحب صلاحیت وحاکمیت مطلق نباشند وآزادی عمل نداشته باشند، هرگز تعلق خاطر به آن وطن نمیداشته باشند، چه خاصا که بخشی از اقوام ساکن این کشور، عمدا وقصدا ازطرف پادشاهان قومی و دولتهای قومی یک کشور به برده گی وغلامی کشانده شده باشد، و درقرن بیست ویک نیز با نسل امروزی این برده زاده گان با همان معیارها وهنجارهای زمان عبدالرحمن خانی برخورد شود، چنین برخوردی، هرگز به ازبین بردن تعصبات قومی کمک نکرده بلکه روز به روز، تنش های قومی را چاق تر وچاق تر می سازد، ومقدرات کشورهای پاکستان شرقی وغربی ، یوگوسلاویای سابق،و قبرص یونانی نشین وترک نشین، سودان جنوبی وشمالی نیز نصیب کشور کنونی ما وشما میشود.و دراندکترین زمانی نقشهء جغرافیوی این کشور شکل دیگری را بخود میگیرد.

>>>   Paiez
های مردم!
بی وجدان دیده بودم؛ ولی قوم شرم قوم فروش، آبرو فروش و وجدان فروش مثل این آقا را تاکنون ندیده بودم!...
آقا، بخاطر صرفن شکم و چند صباحی زنده گی شناسنامه ای ننگین، تراژیدی تاریخی قوم خود و اقوام دیگر را کاملن فرا موش کرده و به نفع فاشیت ترین حکومت در افغانستان، در رسانه های وطنی و جهانی دروغ می بافد وجعل می پراگند...شرم و ... باد بر همجو عناصر آبرو فروش و بی اصالت!

>>>   ملا های که ایمان را به دالر فروخته اند...

این سه قلاده ملای ما هنگامی نوک چادر و دو تار موی یک دختر یا زن بیوه و بیچاره را می بینند، بر منبر می برآیند و فریاد میزنند که اسلام در خطر است، کابل را فتنه و فحشا گرفته تا کف از دهان شان سرازیر میشود نعره میزنند.

ولی در مقابل جنایات برادران طالب شان که در یک هفته پنج انتحاری کردند و بالاتر از ۶۰۰ نفر شهید و ۸۰۰ نفر زخمی داریم خاموش اند.

اما رهبر کاتولیک های جهان با احساس انسان دوستی خود را با مردم کابل و خانواده های شهدا غم شریک و اندوهگین گفت. و گفت که تا به کی مردم بیچاره افغانستان متحمل این وحشت و بربریت طالبان تروریست شوند!!!

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

حضرت سعدی شیرازی

>>>   گل نبی در هر رژِم گُل کرده است در رژیم نجیب در حکومت مجاهدین حتی درحکومت سیاه طالب درحکومت مفسد کرزی صاحب درحکومت وحدت ملی

>>>   ع وغ هر گز سکته نمی کند زیرا دالر های تمام جها ن در جیب شان است
و دیگر اینکه همرای این هردو ترامپ است نه خدا حالا هر کس که دامن کفر را بگرد او هر گز نمی میرد

>>>   قابل توجــــــه
جناب رئبس جمهور بابرگشت دو وزیرش از پاکستان با احتیاط کامل باید آنهارا نخست تلاشی بعد با آنها نشست کند تا نشود کدامش را مغز شوئی وبا کمر بند به ارگ بفرستد

>>>   این رفت و امد های وزیران در طول 17 سال زیاد شده مگر این همه فریب ع وغ که مردم را از قهر و غشا ن نجا ت دهد

>>>   چندی پیش رئیس جمهور برمک رابرای حل مشکل عطا بمزار فرستاد هیچ کس اینرا مناسسب نمیخواند که برمک میانجگری کند چون تنظیمی نیست جنگ سالار نیست وهیچ مناسبتی با عطا ندارد
پس از جستجو برهانش رادر یافتم که سابقه تاریخی اش را رئیس جمهور درنظ داشته:
برمکی ها
این خاندان عنوان خود را از نام جد خود به نام برمک گرفته بود. برمک ابتدا متولی معبد بوداییان نوبهار در بلخ بود و ریاست و حکومت بلخ را نیز داشته‌است و پزشکی زبر دست نیز بوده‌است که فرزند بیمار عبدالملک بن مروان را نیز درمان کرده بود و در زمان عبدالملک اسلام آورده‌است
هارون الرشید ابتدا کار وزارت خویش را به جعفر محول کرد. مأموریت‌های مهمی بر عهده فضل گذاشته شد،از جمله در طغیان یحیی بن عبدالله علوی به طبرستان و گرگان فرستاده شد و توانست با مدارا و لطف یحیی را رام کرده و نزد هارون اعزام دارد. فضل مدتی به حکومت خراسان منصوب گردید و در این زمان دو اقدام کرد نخست سپاهیانی به تصرف بامیان؛ شهرهای دره جنوبی هندوکش و کابل اعزام کرد و این مناطق را مطیع خلیفه عباسی کرد و دوم در خراسان سپاهی از عجمان گرفت
( ر )

>>>   زبان پشتو ۵۰ سال عمر دارد
گرامر زبان پشتو در دوران شاهی ظاهر شاه بنیاد گزاری شد ، پیش از این پشتو نه گرامر داشت و نه هم زبان رسمی بود ، یک تعداد دوستان فکر میکنند که پشتو در زمان احمد شاه ابدالی و یا میرویس هوتکی زبان رسمی شد لیکن چنین نیست بلکه در آن زمان زبان رسمی ابدالیها و هوتکیان فارسی بود و نام کشور خراسان ،
نام کشور در وخت عبدالرحمان خان از خراسان به اوغانستان تبدیل شد و زبان پشتو در وقت ظاهر زبان رسمی

>>>   Badry
شاید کمک های نظامی به مسعود و نور کرده باشد در زمان جهاد فی سبیل الله ، جدب جوانان شعیه مذهب افغانستانی به جنگ سوریه هیچ پیوندی به جنایت طالب در افغانستان ندارد . حق آبه دریای هیرمند یک موضوع و هدف اقتصادی است که در بود یک حکومت قانونی بهتر حل و فصل می شود .جنایت کار هر کسی باشد باید اعدام شود ، آنجا افغانستان نیست که جنایت کار را به خاطر گل روی برادرانش ببخشند . کرزی رشوت می گرفت تا به خدمت ایران باشد . این کار های اجنتوری و استخباراتی را هم ایران می کند ، هم پاکستان می کند و هم روسیه و آمریکا و هم دیگران . اما چرا ما خود عقل نمی کنیم که همین مزدوران ملی را عقب رانده یک دولت ملی و مردمی بنا نهیم تا دیگر جنایت کاری در راس قدرت نباشد؟ آیا ما کله نداریم ؟ یا عقل نداریم ؟ می گدریم ازینکه در زمان جهاد چی کردند و چی نکردند ، همین کرزی دموکراسی زا و رشوه خور بابا نشد ؟ ما از دیروز سخن نداریم ، قصه از امروز است . همه طالب از پاکستان می اید ، به پشتوی پیشاوری گپ می زنند ، همه گوینده یک زبان اند ، پاکستان ملامت نیست ، ایران ملامت است . عجب داوری که شما دارید ؟

>>>   كليم الله همسخن
تفاوت رهبر پشتو زبان و دیگران:

مثلن: گلبدین چنان خود را مجاهد می‌گیرد که هیچ کسی را هم‌سنگ خود نمی‌داند. در مسلمانی هم جز خودش به هم‌گی شک دارد. در آگاهی و دانایی که معلوم است ۱۱۸ جلد کتاب دارد! با وصف این‌همه مصر است که فارسی و دری دو زبان اند.
اما، فارسی زبان، اوزبیک زبان و دیگر زبانها و تبارها که اصلن افغان نیستند از ابراز نظر در مورد هویت شان می‌ترسند، چنان افغان افغان می‌کنند که شاید کلمه‌ی شهادت را آنقدر تکرار نکنند!

>>>   Salam
آقاى غنى ؛
حال افغانستان مهد اسلام باشد و يا مهد ... چه دردى مردم را دوا مى كند . اين كشور مهد اسلام كه نيست كه نيست اگر بود شما در آن حاكم نمى بوديد ، كسى كه تا هنوز كلمه اش را و بسم الله.....درست تلفظ كرده نمى تواند . اين كشوز بدون شك مهد بى عدالتى ، تبعيض ، شوؤنيزم قبيله يى و مهد ء كشتار مردم است ، اين كشتار گاه مهد سياست هاى جنون آميز و غير انسانى است كه جز در مذهب قبيله و تفكر شما ديگر در هر كتابى حرام است

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
هیچ مرجع و هیچ گروهی حق تمدید دوره کاری ریاست جمهوری و سپیدار را ندارد. تاریخ ختم کار ارگ و سپیدار اول جوزای سال ۱۳۹۷ است.
ارگ در پی راه اندازی شورا برای تمدید خود است. این کار نوع کودتا و دزدی دوباره قدرت از دست مردم است.

>>>   بلی کاملاً شرق صایب!
اگر مردم افغانستان در ماه جوزا 1397 خواستار راه اندازی انتخابات نشوند یعنی سرنوشت خودرا نادید می گیرند، این یک انتخاب سرنوشت ساز به مردم بوده میتواند، چون پرخاطره هستند، زعامت خودرا به کسی بسپارند که از همین وطن بوده باشد درکنار مردم و درد را مردم احساس نماید و دست حقانیت مردم به گریبانش برسد نه اینکه پشت قلا بمانند،،،،

رحمت خان پیلوت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است