امین کریم یک بیسواد است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ کد خبر: 145893 منبع: پرینت

امين كريم از افراد رده اول حزب اسلامى حكمتيار، روز گذشته در برنامه "سياه و سفيد" از فرط توهم خود بزرگ بينى، ولى در واقع بیسوادى، بر خلاف همه فيلسوفان حقوق، قانون اساسى را كاملا قدسى و آن را جهانى عنوان كرد و همچنین آن را از نواميس ملى بر شمرد!

ايشان اگر اندكى از سير تحولات نظام هاى حقوقى و چگونگى تكوين و قبض و بسط احكام آن آگاهى مى داشت، قطعا چنين حرف مزخرف و بيهوده و خنده آورى را نمى گفت زيرا در آن صورت مى دانست كه قانون اساسى كه بخشى از نظام حقوقى يك جامعه است، اساسا يك امر اعتبارى و فرضى و قراردادى و يك پديده سيال و تدريجى الحصول است و هويتى جارى و جمعى دارد و در پاسخ به نيازها و مطالبات آن جامعه به وجود ميآيد و تدوين مى شود.

هر گاه سرشت پويايى و تحول پذيرى جامعه، الگوهاى زندگى مردم را در ابعاد مختلف دچار دگرگونى كند، نظام حقوقى و به تبع آن قانون اساسى آن جامعه در معرض تزلزل و بازبينى و تجديدنظر قرار مى گيرد و در نتيجه چيزهايى از آن كم يا بر آن افزوده مى شود.

لذا قانون اساسى ما نه ناموس بلكه خادم جامعه ما است و بايستى ديانيزم درونى آن طورى باشد كه بتواند پا به پاى تحولات اجتماعى و سياسى و فرهنگى جامعه حركت كند و به حاجات تازه مُلك و مردم پاسخ بدهد.


عبدالله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون اساسی
امین کریم
نظرات بینندگان:

>>>   اگر نذیرش را دارد وارد میدان کنید تا بدانم کی بلاخره این کشور هم چند تا بی سواد به گفته شما دارد. و ما به آن فخر خواهم کرد.

>>>   بسيار معقول درست نوشته ايد . قانون اساسی قانون اسمانی نيست. صرف وطن فروشان و بی ايانان انرا وهي اسمانی فکر ميکنند.

>>>   استاد باسواد کاشکی امین کریم را هم درمکتب شامل میکردی وبرایش درس میدادی که باسواد میشد

>>>   ملتی هستیم که مهره های استخبارات پاکستان بر ما حکومت می کنند و میلیون ها شهروند در برابر یک مشت مزدور سکوت کرده ایم. اگر رهبرانی می داشتیم که لااقل مزدور مزدور نمی بودند شاید می توانستیم با امتیازگیری سیاسی از این وضعیت می رهیدیم

>>>   امین کریم از جانب اقای پیمان بخاطری "بیسواد"؟؟ خوانده میشود که دو شب قبل در یک بحث دلقک " روشنایی " و یکی دو تجزیه طلب دیگر را بصورت مستدل بجای خود نشاند!!!!
برادر سکهه که خود را با افتخار از لحاظ ملت افغان میخواند هزار مرتبه از "نماینده"؟؟؟ روشنی باشرفتر بود!!!!

>>>   Badry
با پوزش از مقام ... !

امروزه روز ها که ببینی چی ...گریست ،
... های منبریست ، گردون خوگریست ،
... های ریشدار ،
... های بال دار و خر های یالدار
... های فروخفته در رباط ،
بر توبره های کاه به آخور زنده های بی نشان ،
جنگ است ، جدال است و گو گریست .

امروزه روز پاده یی ... های بی نژاد ،
سر بر سر هم روند از بهر گاد و زاد ،
گاهی که یاد آیدش از حکم کارزار ،
با تیغ و جوشن باز مانده از عناد ،
در دژ بی در و باغ و سرای ماد ،
خوش می چرند ، می خزند و می دوند چی شاد ،
امروزه روز ، روز سیاه است و بربریست .

امروزه روز ، نسل ... است آبروی ما ،
پالان و آخور ... جستجوی ما ،
آغا و سرپرست و همه گفت و گوی ما ،
هر ... که ز بیابان سر رسید ،
پیش آب اشتر او شد آب جوی ما ،
بی نسل ... کجا بود این های و هوی ما ،
دانم جهان دون فسون است و مادگریست.

(م.ب.)

>>>   اقای عبدالله پیمان به قانون اساسی ارج گزاشتن باعث سرفرازی افراد ملت ومردم میشود وسرکشی از قانون اساسی وتمرد به قانون اساسی زوال وعدم روشنایی ونابینایی آن ملت خواهد. بود. پس کفته میتوانیم امین کریم بیسواد نی بلکه با ادب سخن کفته کوشش میکنید افراد جامعه افغانستان را به بیسواد ،کاهل تنبل به معرفی گیرید بلکه به انسانهای با اخلاق وبا چیزفهم وطن ارج گزارید.
عبدالله ریحان

>>>   نهايت بي انصافي است كه امين كريم رابيسواد بكوييم ماشاءالله نويسنده مطلب فوق بااستعدادوصاحب قلم قوي معلوم ميشوند مكرمحمدامين كريم را بيسوادكفته اند نمي دانم جرا؟

>>>   واقعن یک شخص کمسواد وبیخبر است.

>>>   به اقای امین کریم نماینده گلبدین حکمتیار ریس باند ادم کش اینرا میگویم در صورتیکه بنظر خود شما قانون اساسی افغانستان با تمام جعل و تقلب در نوشتن ان نوامیس ملی است چرا در طول شانزده سال گذشته علیه ان جنگیدید و چندین حملات ترورستی را در هوتل فایننس وزیر اکبر خان و دهن دروازه میدان هوایی کابل و سرک شاشهید انجام دادداه بودید که شما نماینده خاص گلبدین و سخنگوی تان مسولیت انر قبول کرده اید عجب نوامیس ملی حالا که ریس باند تان ماهانه ده ملیون افغانی پول نقد بر علاوه سایر مصارفات و موتر و تیل موتر را نسبت قومیت با ریس جمهور اشرف غنی احمدزی از خزانه ملت غیر قانونی به ریس تنظیم تان میرسد حالا قانون اساسی نوامیس ملی شد چیزی که قبلا انرا قبول نداشتید و جنگ و ترور را بخاطر همان نوایمیس ملی براه انداخته بودید و ده انسان کشور ما را قتل و مجروح کردید شرم خوب چیز است اما متاسفانه که نه خودت داری و نه ریس باند ات جاسوس ای اس ای پاکستانی ات.

>>>   مردم ميدانند كه وحشتيار در كدام اخور كا ميخورد و افراد او از كدام كانالزاسيون اب ميمكند حاجت به اين نيست كه بگوييم. فقط از خود وحشت يار تا به اخرين فردش منظرو وركشكش هستند.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است