آمریکا عامل اصلی ادامه جنگ در افغانستان
آمریکا منافع دراز مدت خود را به ادامه جنگ می داند نه به کاهش آن. چون فکر می کند اگر در افغانستان جنگ نباشد زمینه پایگاه های نظامی آمریکا و حضور نظامی آن در این کشور مطرح شده نمی تواند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145846 منبع: پرینت

عوامل ادامه جنگ در افغانستان چیست و در شرایط موجود راه حل چه می تواند باشد؟

1. آمریکا توان جلوگیری این جنگ را دارد اما بخاطر اینکه از طریق افغانستان جنگ را به کشورهای آسیای میانه برسد، نیروهای تروریستی از عراق و سوریه به افغانستان برسند و افغانستان میدان شطرنج زورآزمایی ها باشد، تا هنوز آمریکا منافع دراز مدت خود را به ادامه جنگ می داند نه به کاهش آن. چون فکر می کند اگر در افغانستان جنگ نباشد زمینه پایگاه های نظامی آمریکا و حضور نظامی آن در این کشور مطرح شده نمی تواند. چنانچه دولت تلاش دارد تا با طالبان مذاکره کند اما روز گذشته دونالد ترامپ گفته است ما در حال حاضر، آماده گفتگو و مذاکره با طالبان نیستیم.

2. تروریستان شیوه جنگ را تغییر داده اند و جنگ را به شهرهای بزرگ کشانیده اند به خاطر اینکه انتحار و انفجار در شهرها تلفات بیشتری را به جا می گذارد سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و فرار مردم از شهرها زیاد می شود اعتماد مردم بر حکومت و عملکرد آن کاهش میابد این به نفع دشمن است نه به نفع مردم و تحکیم حاکمیت.

3. حکومت زیادتر عوض مسایل عمده ای ملی با مخالفت ها و زدوبندهای داخلی مصروف است، وظایف کلیدی خود فراموش کرده و مخالفت های درونی حکومت با گذشت هر روز از قدرت دولت می کاهد و بدبینی ها را زیادتر می سازد.

4. انتصاب اشخاص و افراد در مقام های مختلف سیاسی است نه مسلکی و نه تخصصی. هم رییس جمهور و هم رییس اجرایی اشخاصی را انتخاب می نمایند که وفادار به شخص آنها باشند نه بر ارزش های ملی و مردمی.

راه حل:
الف) چون مقامات آمریکایی به خاطر ادامه ماموریت خویش در افغانستان تا چند دهه دیگر علاقمندند به آنها گفته شود اگر جنگ در افغانستان هم ختم شود ما مانع حضور دراز مدت و پایگاه نظامی شما در افغانستان نمی شویم، دوستی استراتژیک خود را با شما ادامه می دهیم و هیچ حکومتی در افغانستان علیه منافع شما حرکت نخواهد کرد.

ب) از جنرالان و افسران با تجربه وطندوست شورای نظامی مستقل تشکیل شود، مسوولیت رهبری جنگ را همین شورا داشته باشد و رییس جمهور و رییس اجرایی در امورشان مداخله بی مورد نداشته باشند.

ج) با روسیه، چین و کشورهای دیگر منطقه تماس های جدی گرفته شود و اطمینان داده شود که افغانستان با همه همکار است و از همه همکاری و دوستی می خواهد نه دشمنی.

د) دولت عوض مشوره با اشخاص و افراد محدود مشوره را با نهادها و شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی برقرار سازد، حکومت خود را عقل کل نداند و بر نواقص و کمبودی ها اعتراف نماید و تروریستانی که عملا باعث قتل مردم ما گردیده اند بعد از فیصله محاکم آنها را اعدام نماید تا مردم باور پیدا کنند که دولت حامی تروریزم نیست بلکه تروریستان را مجازات می نماید.

ر) تلاش روی یک اجندا به خاطر ایجاد اجماع ملی جهت بیرون رفت از این وضعیت صورت گیرد همچنان تصفیه ادارات دولتی از ستون پنجمی ها از همین لحظه آغاز گردد.

ز) در حالیکه همه می دانیم پشت سر این همه نابسامانی ها پاکستان قرار دارد بهتر است افغانستان شکایت نامه رسمی را از مداخله پاکستان به شورای امنیت ملل متحد مطرح سازد و در ضمن روابط دیپلوماتیک و سیاسی را با پاکستان کاهش دهد. می شود در حال حاضر به یک سفارت پاکستان در افغانستان اکتفا کرد قنسولگری های آن که منبع جاسوسی اند تعطیل شوند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
راه حل
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ما ایرانی ها هم گفتیم توافقنامه امنیتی به ضرر افغانستان است اما شما فکر کردید این حرف ما به این دلیل است که ما به دنبال منافع خود در افغانستان هستیم و آمریکا را مانع می بینیم،الان هم داعش در افغانستان به واسطه حضور نظامی آمریکا ریشه محکم ایجاد کرده و به این راحتی ها از دست آن خلاص نخواهید شد.

>>>   دشمنان ما با نوکران داخلی خود نقشه هایی کشیده اند تا ملت بیچاره ما را به روز سیاه بنشانند. اشرف غنی یک مترسک است که به عنوان رئیس جمهور بر تخت نشانده شده است تا کسی نگوید افغانستان رئیس جمهور ندارد. کارها همگی در دست دیگران است. این بیچاره دلش خوش است رئیس جمهور است اما هیچ اراده ای ندارد و اگر هم داشته باشد نمی تواند اراده اش را عملی کند.اطرافش پر از طالب و داعش و حزب اسلامی و حقانی و امثال این تروریستها است. بنابراین کشور ما در حقیقت در دست مافیای اقتصادی و سیاسی قرار دارد. مردم باید از ریشه چاره سازی کند تا خود مردم برای خود شان کار نکند، دیگران به خدا قسم نه تنها برای ما کار نمیکنند بلکه همین انتحارها و کشتار را به جای خدمت به ملت تقدیم می کنند. به امید این و آن نباشیم. امید داشتن به آمریکا و دوستانش که دشمن دینی و فرهنگی ما ست، مانند امید داشتن به دشمن در جبهه جنگ است. آمریکا هیچ رحمی بر ملت ما ندارد بلکه تا می تواند کشور و مردم ما را خوار و ذلیل می کند.

>>>   پیام مهم رهبر شیعیان در مورد حوادث اخیر افغانستان

🚨رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در ابتدای جلسه درس خارج فقه:
🔰هدف امریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضور خود در منطقه است

🔻حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با ابراز تأسف عمیق از کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان، گفتند: هدف امریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

🔹رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به امضای داعش بر ترور صدها نفر از مردم در حوادث ماههای اخیر افغانستان، افزودند: همان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست در آن مناطق به‌دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است.

🔹ایشان افزودند: برای تروریست‌های مورد حمایت امریکا شیعه و سنی فرق نمی‌کند و مردم غیرنظامی اعم از شیعه و سنی هدف آنها هستند.

🔹رهبر انقلاب اسلامی ایران، مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود را سیاست درجه اول امریکایی‌ها دانستند و گفتند: امریکا به‌دنبال آن است که این منطقه روی خوش نبیند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبیث استکبار یعنی صهیونیسم نیفتند.

🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای هدف بعدی امریکا از ایجاد ناامنی را موجه‌کردن حضور خود در منطقه بیان کردند و افزودند: امریکایی‌ها خود عامل اصلی ناامنی در افغانستان هستند و کشتارهایی که به اسم مذهب در این منطقه از حدود بیست سال قبل انجام گرفت، مستقیم یا غیرمستقیم بوسیله عوامل امریکا بود و اکنون نیز به‌دنبال آن هستند که با ایجاد ناامنی، حضور خود را تأمین کنند و اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان را پیش ببرند.

🔺رهبر انقلاب اسلامی ایران گفتند: ..........خدا بر استکبار و عوامل آن و بر رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی و امریکا که اینگونه مسلمانان را نابود می‌کنند. ۹۶/۱۱/۱۰

>>>   به عنوان یک ایرانی این حوادث تلخ و این کشتارهای فجیع را به برادران رنج کشیده افغانستانی که در اثر ناامنی و جنگ روزگارشان اندوهناک شده عمیقا تسلیت عرض میکنم و متاسفم که کاری جز تسلیت نمیتوانم انجام دهم و متاسف هستم که شاید خدایی ناکرده این آخرین جنایت هولناک و تسلیت من نباشد ان شاالله این غمهایتان خاتمه یابد و روزگاری با صلح و شادمانی و امنیت داشته باشید
عبدالرحیم منتظر از اصفهان

>>>   ز : تمام شروفساد از ادارات حکومتی به چوکی های بی صلاحیت تنزیل داده شوند تا فساد مهار گردد ویا اینکه هرشرو فسادیکه بازهم اختلاس کرد گردنش فورا زده شود

>>>   زنده باد اقای سعیدی عزیز که دربرنامه تلویزیونی طالب
ملی را سخن گوی دولت وحشت ملی را نگذاشت که لب به سخن بازکند زنده باشی اقای سعیدی

>>>   کی و خلص برای شما بگویم تا زمانیکه امریکا و کشور های کفری در این وطن باشد نه جنگ ونه امنیت بو جود می اید
راه حل در پیست
-- اول باید همه کشور های اسلامی یکی شود وبه افغا نستان تا یک چند مدت کمک کند .
--- امریکا و دار و دسته کفری شا ن هر چه عا جل خا ک افغانستان را رها کند
ما مردم مسلمان هستیم
روزی و مرگ به دست خداوند است نه به دست بنده و ان هم کفار

>>>   آغای سعیدی کاشکی وقتی باخلیلزاد .........برنامه داشتید و خودشخص خلیلزاد اقرارکرد که امدن امریکا وغربیها درافغانستان پروژه است وکسی حق ندارد این پروژ را ناکام کند اما کاش از این کثیف..........بیوجدان پرسیده میشد که این همه قتل وادمکشی همگیش کار امریکالعنتی ونوکران ...........است که باید همه روزه مردم افغانستان قربانی شوند اگر جنگ نباشد که بهانه ای برای ماندن کفار وجود ندارد این ..........وطن فروش یک طوری مغرورنه وسربلند گپ میزد که فقط امریکایها شوی خواهر همگی قومشان باشد یگانه قومی که درافغانستان درطی بیش از یک صدسال به پشتوانه ........ سرقدرت بوده همین قوم فاشیست است وهمیشه صد راه طرقی وپیشرفت مردم وکشورافغانستان شده اند یعنی اگر قدرت میداشتم این ...........دلال را با دستان خود تیکه تیکه میکردم که دیگر هیچ فردی ازاین قوم یهود جرت ............وزورگویی نکند..
م س

>>>   من صد فیصد به گپ های سعدی صا حب مو افق هستم

>>>   در تازه ترین مورد، وزیر داخله افغانستان، یک افسر پولیس به نام “سمونوال حشمت الله مسلم را که متهم به فساد و سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی است و پرونده فساد او در ریاست مبارزه با ارتشا و فساد اداری این وزارت و پرونده دوم‌اش در ریاست تفتیش وزارت داخله موجود است، به عنوان فرمانده مهم‌ترین بخش پولیس کابل که مستقیم امنیت این شهر زیر نظر همین بخش است، تعیین کرده است.
آقای حشمت الله در حالی در بَست سمونوال به عنوان فرمانده قطعه ۰۱ پولیس زون ۱۰۱ آسمایی کابل تعیین شده است، که در اسنادهای که به دست هشدار رسیده است مشخص می‌گردد، که پروندۀ این افسر پولیس از سوی ریاست مبارزه با ارتشا و فساد اداری به دادستانی کل فرستاده شده است.

>>>   سایت دولتی خبر گذاری آزانس باختر را ببینید :
نیم ار حکومت مزدوران وجاسوسان پاکستان هستند شمابروید به آن سایت وببینید درچند جای این عنوان را نشر کرده اگر ای اس آی هم خبر نشر کند چنین عناوینی را انتخاب میکند حالا این آزانس باختر از وزارت فرهنگ افغانستان است یا پاکستان؟
( هشدار نخست وزیر پاکستان !
افغانستان ویتنام دوم برای امریکا ! )
معنی این عنوان اینست که امریکا در افغانستان شکست می خورد
اینگونه اخبار را کسانی خوش دارند ونشر میکنند که پاکستانی باشند
به مدیر مسئول آزانس باختر :
در زمان خلقی ها پرچمی ها میبود چنین خبر ی نشر میکردی پوستت را از کاه پُر میکردند ، کجای این خبر خوش آیند وبه سود وطن ماست ؟ برای خوشی کی این خبر را نشرکردی؟
حکومت ناکام وبی خبر ، سایت رسمی وزارت خانه اش به پاکستانی ها مزدوری میکنند
ر

>>>   در اخبار آمده است که آی اس آی پاکستان 27 تن از تروریستان شبکه حقانی را به استانکزی و غنی تسلیم داده است قرار معلوم استانکزی و غنی و اتمر آنها را بنام زندانیان گلبدین آزاد کردند تا در عملیات انتحاری و جنگ وارد شمال شوند داعش و طالب در ارگ است

>>>   باید اوغانهای معامله گر و خاک فروش را مهار کرد اینها بخاطر بقای قدرت و غلامی از هیچ نوع جنایت دریخ نمیکنند.

>>>   سعیدی!
مسول روز بد همان اشرار بی فرهنگ و همان ّرچمیهای روسیاه معاهده بل سراج اند که هم روس را اورد هم قدرت را به مجاهدین تزاری سپردید! اند!

>>>   بـــه : ( پیام مهم رهبر شیعیان .....
در رسانه های افغانستان چی صوتی چی تصویری هر آنچه ادب و فهمت اجازه میدهد بگو وبنویس هیچکس بخاطر یک حرف ونوشته ترا:(جاسوس امریکا انگلیس صسهونیزم اخلال نظم عامه توهین به مقام حکومتی محاربه ) متهم نمیکند بلکه اگر فرصت داشتند ویا لازم دیدند با منطق جوابت را میگویند ، درینجا جنگ است بیکاری است محدودیت های فراوان اقتصادی است اما اختیار ریش ما در دست خود ماست هرکتابی را خوانده میتوانیم بنام فلتر شکن واینکه درکجالازم است تاحال آشنا نیستیم هیچ سایت انترنتی بروی ما مسدود نیست زن ومرد بدلخواه ورضائیت خود لباس می پوشند وزندگی میکنند
زنده باد مردمان افغانستان وایران
سعادت وسلامتی نصیب هردو ملت باد

>>>   تشکر وسپاس از برادر عزیز ایرانی عبدالرحیم منتظر از اصفهان
مشکل ما اینست که با اسرائیلستان همسایه هستیم ، کشوریکه صد ها مدرسه ترورستی دران فعال است کشوریکه عالم دینی اش با رقاصه خانه ها سروکاردارند و بنام اسلام جنایت میکنند اهداف سیاسی خودرا از طریق ترورستی حاصل میکنند
همسایه ای داریم که جز بم وراکت وانتحار وانفجار چیزی دیگر یصادر نمیکند

>>>   به:(بـــه : ( پیام مهم رهبر شیعیان .....)،اینجا ایران است در اینجا صوت و تصویر را سانسور می کنند اما خودت رو به جای محاربه تیرباران نمی کنند سواد را شیطانی نمی دانند و مدرسه را منفجر نمی کنند،هزاران هکتار زمین را زیر کشت تریاک نمی برند جوانان مردم را بیچاره نمی کنند هزاران انسان بی گناه را با جنگ آواره کشورهای دیگر نمی کنند،دوست(ایران هم فرهنگ با افغانستان)را دشمن و دشمن(آمریکای جنایتکار)را دوست خطاب نمی کنند

>>>   به برادرعزیز: ( پیام..
اگر ما همسایه اسرائیل نمیبودیم هیچگاهی(
سواد را شیطانی نمی دانند و مدرسه را منفجر نمی کنند،هزاران هکتار زمین را زیر کشت تریاک نمی برند جوانان مردم را بیچاره نمی کنند هزاران انسان بی گناه را با جنگ آواره کشورهای دیگر نمی کنند،دوست(ایران هم فرهنگ با افغانستان)را دشمن و دشمن(آمریکای جنایتکار)را دوست خطاب نمی کنند
نمیشدبه آرزوی صحت وسلامتی ات

>>>   ای کاش در مورد انچه مینویسیم اگاهی کامل می داشتیم.
امدن شوروی به خاک ما بعد هم حکومت مجاهدین و طالبان و در اخیر هم لشکر کشی امریکا و غرب . ایا واقعا این همه دسیسه بود پس وای به حال ما مردم بی غم باش چه چیز های دیگر به پیش رو خواهیم داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است