راز پيروزى قبيله گرايان در دو دهه اخير
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145835 منبع: پرینت

تنها راه براى نجات مردم و جلوگيرى از هم پاشى كشور و استقرار حاكميت مردم همانا نفى آشكار اقتدار مركزى پشتون ها و استقرار سيستم اداره ای فدرال است.

اين اصل بايد جوهر اساسى در هر تصميم گيرى سياسى باشد اگر ما نتوانستيم به اين هدف از راه هاى قانونمند دست يابيم گزينه ديگر مبارزه ى همزمان سياسى و نظامى است حتی اگر ابعاد حركات نظامى محدود هم باشد اين گزينه براى زنده ساختن و استمرار مقاومت عليه استبداد قبيله گرايان يک امر اجتباب ناپذير است.

قبيله گرايان هم در حوزه قدرت سياسى و هم مقاومت نظامى دست بالا را دارند و در صورت پيروزى كامل براى ساير اقوام كشنده تمام خواهد شد. در مبارزه نبايد هيچ گزينه ای را منتفى دانست.

راز پيروزى قبيله گرايان در دو دهه اخير در اختيار داشتن هر دو جبهه سياسى و نظامى است و با اين تاكتيک توانسته اند هم حريفان داخلى شان را مهار كنند و هم خارجى ها را متقاعد سازند كه جز اينها كسى و تبارى ديگر در سياست افغانستان مطرح نيست.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نجات افغانستان
قبیله گرایان
نظرات بینندگان:

>>>   برادری عزیز این یک حقیقت است وقتیکه کلکانی سقاو ودوزد را قهرمان میگین وقتیکه ربانی اصلا پا یتخت نداشت یک روز در پنجشیر بود یک روز در تخار روزی دیگر در بدخشان و کولاو تاجکستان این قسم پاچاهی را ندیده بودیم اصلا شما پادشاهی کردن یاد ندارین ولیاقتش هم ندارین از گفهای بی هوده دست بکش و تفریقه اندازی نکن که به نفع کشور نیست

>>>   فدرالیسم در صورت وجود دولت مقتدر گزینه خوبی است، اما در حال حاضر می تواند قدم اول در راه تجزیه افغانستان باشد که به نظر بنده اصلا به صلاح نیست. اما در آینده ای نزدیک بهترین گزینه برای اداره افغانستان می باشد.

>>>   نجیب جان حتماّ از آنطرف اوقیانوس ها پیام می فرستی. مردم افغانستان از جنگ، به گفتۀ خودت از گزینۀ نظامی خسته شده اند. ما به قدر کافی درین چهل سال کشته دادیم و میدهیم.

>>>   فدالی حرف بدی نیست و باید حقوق تمام اقوام افغانستان در نظر گرفته شود

>>>   سلام هم وطنان عزیزم جنگ فکری شگم ندارد

>>>   Tajik
خب تجربه ی که من دارم در اروپا از افغان ها می ترسند
و من با خود تعهد کرده ام تا برای تمام خارجی هایی که آشنا استم اطلاع دهم که هویت ما افغان نیست

>>>   به نويسنده كه ميكويد من افغان نيستم!! اول يك ملت بيدا كن كه به نامش ياد شده بتوانى باز خارجي را بكو من افغان نيستم اين جيز هستم!! اكر حالا بكويى برايت مى كويد برو به هويت كم شو!!! و رأست هم مى كويد جون كه تو ديكر هويت ندارى!!

افغان با هويت

>>>   استفاده از ترور، انتحاری، طالب و داعش برای سرکوب اقوام غیرپشتون بوده است که در حکومت تقلبی غنی رسوا و بی آبرو و گاملن افشا شده است

>>>   این کمنتگر اخر .......نمیداند که شهدای واقعه اخر زادش ّشتون اند!!!!!!!!
............ما افغانهای اصیل به قوم مربوط نیستیم و همه یکی هستیم طوری که دشمنان مان یکی میداند!
ما از برادری که حزب خلق به تهداب گزاشته دفاع میکنیم!

>>>   من یک تاجک هستم میخواهم ارام باشم ارامی از نطر من این است که بیادر پشتون من من را فقط نکشد .من همین را میخواهم دیگه به من غرض نیست که منرا در حکومت بگیرد یا نگیرد من برای حاکمیت بیادر پشتون خود عسکر میشوم در هلمند و خوست مردار میشوم من تاجک هستم در خدمت و نوکر بیادر پستون خود هستم به من از فیدرالی میدرالی نگویین
با احترام
قهرمان سلار جان تاجک پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است