حماس: اظهارات نماینده آمریکا خصمانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145825 منبع: پرینت

'فوزی برهوم' سخنگوی 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین' (حماس) اظهارات 'جیسون گرینبلات' نماینده ویژه‌ آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه را خصمانه خواند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی 'معا'، وی افزود: سخنان گرینبلات در مورد اینکه 'حماس' اموال خود را برای حفر تونل ها و ساخت موشک به جای کمک به مردم نوار غزه صرف می کند، اظهاراتی خصمانه و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های رژیم اشغالگر و تجاوزات آنها به حق فلسطینیان است.

برهوم گفت: نماینده 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا سعی دارد که نقش واشنگتن در پیشتیبانی از خشونت و تروریسم اسراییلی ضد نوار غزه را مخفی کند.

گرینبلات پیش از این در توییتر خود از اقدامات دفاعی حماس در نوار غزه که از سال 2008 سه بار مورد حمله اسراییلی قرار گرفته، انتقاد کرد.

روزنامه اسراییلی 'یدیعوت آحارونوت' پیشتر از دیدار نماینده آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه از شهرک های مسکونی سرزمین های اشغالی در نزدیکی نوار غزه بدون اشاره به تاریخ و زمان آن خبر داد.

همچنین طبق گزارش این روزنامه، وی با افسران ارتش اسراییلی و 'یوآف مردخای' هماهنگ کننده امور این رژیم در سرزمین های فلسطینی دیدار داشته است.

'دونالد ترامپ' رییس‌جمهوری آمریکا 6 دسامبر (15 قوس) 'قدس' را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت.

وی همچنین رسما دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را صادر کرد.

'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا در سفر اخیر خود به سرزمین های اشغالی، با سخنرانی در پارلمان اسراییلی (کنست)، از اقدامات رییس جمهوری آمریکا دفاع کرد.

مقام ها فلسطینی پس از تصمیم ترامپ اعلام کرده اند که دیگر واشنگتن را به عنوان میانجی روند سازش نخواهند پذیرفت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
حماس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است