دانه‌ های برف بر رخسار سرباز
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145821 منبع: پرینت

برفِ‌ سرگردان از آسمان کابل فرو می‌ آید. به‌یاد می‌ آورم کودکی‌ هایم را، وقتی در کابل برف می‌ آمد شهر جشن بر پا می‌ کرد اما امشب سرباز در خیابان تفنگ اش را آماده‌ کرده تا اهریمن نامرد خواب برفی کابل را خونین‌ تر نسازد.

سرباز به آسمان نگاه می‌ کند از لای دانه‌ های برف چشمان عاشقانه همسر جوان اش را می‌ بیند که در انتظار خیره شده‌ اند. چشمان اش آن‌سو، گورستان شهر را که در کنار تپه‌ ای لمیده‌ است نشانه می‌ گیرد. صدای ناله‌ هایی به گوش اش طنین می‌ اندازد که چند ساعت پیش به آسمان جیغ کشیده بود با خود اش می‌گوید: امروز گورستان کودکان، جوانان و زنان خونین را در دلش غنود.

برف آهسته بر روی آرامگاه‌ شهیدان امروز می‌ نشیند. شب گورستان خونین‌است انگار لاله‌ های سرخ در زیر برف‌ سپید خوابیده اند سرباز کلاه اش را که با برف پوشانیده شده می‌ تکاند و دوباره بر سر می‌ گذارد. امشب سرباز آرام ندارد و پریشان است رویش را از گورستان برمی‌ دارد و به روشنی خانه‌ های آن سوی جاده خیره می‌ شود. مادر اش را می‌ بیند که لب پنجره نشسته و به سویش گریه می‌ کند.

مادر پیر اش ناتوان شده‌ است و قدرت دوری فرزند اش را از دست داده است موتری به سرعت از جاده می‌ گذرد و خیال سرباز را به واقعیت این شب تلخ برمی‌ گرداند. به یاد می‌ آورد که باید هوشیارتر از همیشه باشد. امشب آسمان کابل گریه می‌ کند و سرباز به هم صنفان اش فکر می‌ کند. یازده تن آنها را امروز در گورستان به خاک سپردند. سرباز رویش را به سوی گورستان دوباره برمی‌ گرداند. برف اینبار گورستان را پوشانیده است.

دانه‌ های برف به رخسار سرباز می‌ نشینند و با اشک‌ هایش آب می‌ شود.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سربازان افغانستان
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   تو عوام فریبی اشرف غنی را ببین!
امروز تخنیک و تکنالوژی هواشناسی که با پیشرفته ترین سوپر کمپیوتر ها مجهز است که در یک ثانیه تریلیون ها داده های کمپیوتری را در مورد آب و هوا، از مقدار ابر و باد و باران گرفته، تا فشار های بلند و پایین هوا و سرعت باد ها و ابر ها و اندازه درجه حرارت در هوا و زمین و حرکت زمین و جاذبه زمین و خلاصه تمام پارامتر های هواشناسی را در تمام جهان در یک لحظه محاسبه میکند و از روی آن پیشبینی آب و هوای بیست و چهار ساعته را که صد فیصد واقعیت دارد، تا آب و هوای چند روزو یک هفته که هفتاد تا هشتاد فیصد واقعیت دارد، پیش بینی میکنند.
حالا اشرف غنی در کمپیوتر و یا تلویزیون و رادیو، پیش بینی آب و هوا را میبیند و میبیند که چند روز بعد در افغانستان امکان برف و باران است، عاجل از مردم تقاضا میکند که نماز باران بخوانید که خشک سالی است ، تا باران ببارد و هوا خوب شود و کشت و کار خوب شود.
حالا اشرف غنی از خود یک ظا هر شاه دیگر ساخته است و قسمی که ملا های چاپلوس پادشاه را سایه خدا میدانستند و میگفتند السلطان ضل الله، یعنی پادشاه سایه خدا است و هرکس به دیدار او مشرف شود آتش دوزخ بر او حرام میشود، حالااشرف غنی نیز خود را سایه خدا میتراشد.
میدانی اینها همه چیست؟
نادانی و نا فهمی مردم است که فکر میکنند که هر آنچه در قرآن آمده است بدون شک کلام خدا است و همه آن راست است و در راستی آن هیچ شک و شبه وجود ندارد، منجمله آن که:
رعد و برق خشم خدا است.
سه چیز را بغیر از خدا هیچ کس نمی فهمد، یکی آینده، دیگر آب و هوا و سوم طفل در بتن مادر را که پسر است و یا دختر.
اینها همه چیز هایی بودند که در آن زمان پیش بینی آن نا ممکن بودند، اما حالا هم آب و هوا پیش بینی میشود و هم طفل در بطن مادر توسط اولترا شل معلوم میشود که پسر است و یا دختر و هم رعد و برق خشم خدا نیست، بلکه پدیده آب و هوایی است که در اثر برخورد قطرات باران و ابر در اتموسفیر زمین و تشکیل چارچ های الکتریکی و آزاد شدن این چارچ ها بمیان می آید که معمولآ در بهار و تابستان که هوا گرم است به وجود می آید، نه در زمستان که هوا سرد است.
بنأ اگر خشم خدامیبود باید یگان وقت در زمستان نیز رخ میداد، زیرا خشم خدا فصلی نیست.
بنأ خود را از خرافات دور کنید و علم و دانش بیاموزید و به هر چیزی که در هر کتاب نوشته شده است و لو مقدس ترین کتاب باشد، باور نداشته باشید، تا زمانی که به عقل برابر نباشد و یا توسط تجارب به اثبات نرسیده باشد.
من نمیگویم که چیزی که من نوشتم، کور کورانه باور کنید، با وجودی که خودم صد فیصد به درستی آن باور دارم.
شما میتوانید درین مورد ترجمه قرآن را ببینید، از اداره هواشناسی افغانستان معلومات بگیرید، از داکتر های شفاخانه ولادی نسایی بپرسید و در نهایت از دیگر سایت های معلوماتی میدیا استفاده کنید.
امید وارم نشر شود.

>>>   من با نظر اول شما کاملاً موافقم!
ملت و مردم افغانستان سال ها فریب خورده و باز هم فریب خواهند خورد، اگر سفارشات شما را نزد مولی کفشا رئیس شورای علما بیان شود شاید بگوید العیاذ باالله، من شفتۀ علم ساینس هستم و همیشه تحقیق می نمایم و خوش دارم که بحث ها وتحقیات داشته باشم، تا وقتی که جامعۀ ملا طبقه از علم ساینس آگاه نشوند هرگز خودرا از جراب بودن از پای کاستانی ها خلاص کرده نمیتوانند.
وسلام
کاندید احتمالی
رحمت خان پیلوت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است