همه خواستار استعفای اتمر و استانکزی شوید
تا زماینکه اتمر تصمیم گیرنده کل سیاست های امنیتی در نهادهای امنیتی باشد و تازمانیکه نهاد امنیت ملی صرف توطیه های درونی شود طبیعی است مردم بی دفاع بمانند و حضرات امنیتی بسادگی در نشست ها به شعور مردم توهین کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۱    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145786 منبع: پرینت

نشست خبری وزیران دفاع و داخله و رییس امنیت ملی بعد از فاجعه چهارراهی صدارت کابل اتفاقی دیگر بود که انتقادها را برانگیخت؛ بهرامی، استانکزی و برمک برف را بر پشت بام همسایه ریختند و ادعا کردند که استعفای آنان مشکلات کشور را حل نمی کند و جناب بهرامی نیز موضوع را تاجایی ساده انگاشت که مردم داغدیده را چلنج داد اگر توانستید کسی بهتر از من را بیابید، بیاوردیش تا من همین ساعت استعفا دهم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف آشنا آگاه سیاسی در گفتگو با "همگام" در واکنش به نشست خبری مسوولان ارشد نهادهای امنیتی گفت: مسوولان امنیتی ساده سازی کردند و از پرسش های اساسی فرار کردند؛ درواقع سه عالیجناب از خودشان تشکر کردند و مردم را چلنج دادند که اگر می توانید کسی بهتر از ما پیدا کنید، همین ساعت استعفا می دهیم!

آشنا درخصوص گفته بهرامی (وزیر دفاع) به مردم که اگر توانستید کسی بهتر از من را پیدا کنید بیان کرد: در مورد جناب وزیر دفاع، مردم را به گزارش چگونگی ترفیع و جنرال شدن این آقا برای وزارت دفاع ارجاع می دهم.

این آگاه سیاسی درخصوص فجایع امنیتی کابل بیان کرد: آنچه امروز از بار سنگین جانی و مالی مردم قربانی می دهیم پیامد سیاست های امنیتی اشتباه و سیاست گذاری ها و رویکردهای اشتباه غنی و دار و دسته امنیتی اش با مساله سیاست و امنیت است و مسوولیت تمام این اتفاق ها به حساب اینها است.
وی تصریح کرد: حکومت نگاه سیاسی به نهادهای امنیتی دارد و برای پیشبرد یک فکر سیاسی نهادهای امنیتی را مدیریت می کند و این فکر همان تفکر انحصار و تمامیت خواهی است که در پهلوهای قومی بسیار جدی است.
آشنا افزود: بازی ای که غنی با وزارت دفاع انجام داده است کجا قابل دفاع است؟ چه کسی شهامت دارد که رو در رو بایستد و از پرونده این وزارت دفاع کند! نامزدانی را که رییس جمهور برای این پست به پارلمان معرفی کرده است را مطالعه کنید و ببینید اینها با کدام فکر سیاسی کشور را به کدام سو می برند.
این آگاه سیاسی درخصوص ساده سازی بحران های امنیتی توسط سران امنیتی کشور گفت: اگر کسی عزت و شرف و شعور باشد و به شعور مردم نیز احترام بگذارد و معنی فاجعه ای که برای مردم رخ می دهد را می فهمد و آن را ساده سازی نمی کند و به کدام کشور ارجاع نمی دهد؛ بیخ ویرانی ما در درون و درون ارگ است از اینرو نه سخنگوی دروغگوی و دروغ پردازش به شعور مردم توهین کند و نه حضرات امنیتی!

وی تصریح کرد: اگر مردم می خواهند که از این بحران نجات یابند و سیاست های امنیتی و سیاست گذاری های امنیتی اصلاح شود باید خواستار استعفای مدیران ارشد و خواستار استعفای مهره های درشت و تصمیم گیرنده امنیت شوند این یک گام الزامی و ملی است که باید برداشته شود.

آشنا، درخصوص اینکه گفته می شود استعفا راه حل نیست و از استعفای وزرای پیشین امنیتی کار درست نشده است بیان کرد: از استعفای غنی و عبدالله چیزی نمی گویم چون نمی خواهم بحران ایجاد شود اما مسوولانه و با استدلال خواستار جدی استعفای حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و معصوم استانکزی رییس امنیت ملی هستم و تصمیم درباره وزارت دفاع و داخله را به پارلمان واگذار می کنم.

این آگاه سیاسی افزود: تازماینکه اتمر تصمیم گیرنده کل سیاست های امنیتی در نهادهای امنیتی باشد و تازمانیکه نهاد امنیت ملی صرف توطیه های درونی شود طبیعی است که مردم بی دفاع بمانند.

وی افزود: مردم از کابل تا زابل، از قندهار تا هلمند، بدخشان تا هرات و فراه همه قربانی سیاست های اشتباه هستند و انتظار می رود که مردم یکصدا و هماهنگ خواستار استعفای اتمر و استانکزی شوند. اگر این دو نفر فکر می کنند که قابل دفاع هستند آنها را به دفاع از کارنامه هایشان دعوت می کنم ، اگر حرف شان درست بود من به زندان می روم و اگر من ثابت کردم که مقصر هستند آنها استعفا بدهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسوولان امنیتی
حملات انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   پیش ازین مارشال رحیم وردک بسم الله عبدالله حبیبی استانکزی وزیر دفاع بودند جنگ بود
اگر همین آصف راکه آشنای همه است وزیردفاع داخله رئیس امنیت بسازند بازهم جنگ پاکستان جاری است
هدف شما ماجراجوئی وتضعیف حکومت است؟
ماشما نباید مانند پاکستانی ها عمل کنیم

>>>   حتی با تبدیلی روسای آی اس آِ گه قوماندان اصلی جبهه جنگ هستند هم امنیت نمی آید
صد مرتبه وزیردفاع داخله رئیس امنیت تبدیل شود گوچکترین تاثیری ندارد همین جنگ است

>>>   ( دربین این نظرات ونوشته ها حتما چیزی واقع شدنی هست )
جامعه شناسي که سقوط شوروي را پيش بيني کرده بود، از سقوط آمريکا در دوره ترامپ مي‌گويد
يوهان گالتونگ به سبب پيش بيني صحيح رويدادهاي متعدد تاريخي از جمله حملات 11 سپتامبر مشهور است
يک جامعه شناس نروژي که سقوط اتحاد جماهير شوروي را پيش بيني کرده بود هشدار داد زوال قدرت جهاني آمريکا در دوره رياست جمهوري دونالد ترامپ تسريع مي شود و اين کشور در زمان تصدي وي سقوط مي کند.
روزنامه اينديپندنت چاپ انگليس نوشت: يوهان گالتونگ به سبب پيش بيني صحيح رويدادهاي متعدد تاريخي از جمله قيام ميدان تيان‌آن‌مِن چين و حملات 11 سپتامبر مشهور است.
گالتونگ سال 2000 زماني سرو صداي زيادي بوجود آورد که پيش بيني کرد قدرت آمريکا در جهان، تا سال 2025 سقوط مي کند.
در عين حال، وي در زمان دولت بوش، پيش بيني اش را به سال 2020 تغيير داد.
اکنون گالتونگ مي گويد اين واقعيت در پي انتخاب ترامپ در حال محقق شدن است
این جامعه شناس نروژی تاکید کرد: فروپاشی قدرت آمریکا دو جنبه دارد. سایر کشورها دیگر هم‌پیمانان خوبی برای آمریکا نخواهند بود و اینکه آمریکا باید کشتارها را به تنهایی و به وسیله بمباران از ارتفاعات بالا و پهبادهایی که از سیستم‌های کامپیوتری یک اداره کنترل می‌شوند، صورت دهد.
وی افزود: هر دو این مسئله امروز در حال روی دادن است. افول قدرت آمریکا تا سال 2020 بیشتر به طول نمی‌انجامد و من اطمینان دارم که این فروپاشی حتمی است
یشگویان آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یا به قتل می‌رسد و یا اینکه مجبور به کناره‌گیری از قدرت می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک ، رسانه هایی آمریکایی به نقل از پیشگو‌ها اعلام کردند که در آمریکا ماه‌ گرفتنی روی خواهد داد و در آن 115 کیلومتر مربع از خاک آمریکا در تاریکی فرو خواهد رفت. این نشانه آن است که فاجعه ای در آینده در آمریکا روی خواهد داد. «أوید کیفس» و «مارجوری أور»، چنین حادثه‌ای را پیش‌گویی و اعلام کردند.
بعد از ماه‌ گرفتگی‌هایی که سال‌های 1909، 1927، 1963، 1981 و 1999 روی داد حوادث هولناکی در آمریکا روی داد. از جمله تلاش برای برکناری «بیل کلینتون»، رئیس جمهور پیشین و سوءقصد به جان «رونالد ریگان» و « ویلیام هووارد تفت» از روسای جمهور اسبق آمریکا، ترور «جان اف. کندی»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، درگذشت «فرانکلین روزولت»، فاجعه «هیروشیما» و «ناکازاکی» و تظاهرات در شیکاگو، از جمله این حوادث بود.
کتابی از سده نزده پیش بینی میکند : دانالد ترامپ آخرین رئیس جمهور امریکا خواهد بود
در1896 نویسنده اینگر سول کتابی نوشت که با دقت موقعیت سیاسی کنونی امریکارا نشان میدهد
عنوان کتاب ( واپسین رئیس جمهور )
درین کتاب فردی وجود دارد که برای ریاست جمهور ی تلاش میکند وهیچ کس باورنمیکند که او پیروز شود،او در خیابان پنجم نویورک زندگی میکند ( برج ترامپ در خیابان پنجم نویارک است) شورش ها وتظاهرات درنتیجه ریاست جمهوری او سراسر کشور را فرا میگیرد
وزیر کشاورزی او فردی بنام لیفی بنس است ( مایک پنس فعلا معاون ترامپ است )
( ر )

>>>   غنی دروغ بس است مردم ترا شناخته اند که فاشست و قومپرست استی دروغ بس است مردم دیگر فریب دورغهایت نمیخورند دروغگو

>>>   جناب: به استعفای یکنفر و دو نفر اگر فکر کنی صلح به این کشور بر میگردد نا ممکن است. این جنگ بیش از سه ده است که دست کشور های همسایه در آن دخیل است. جنگ که تمویل کنند ه بمراتب قویتر از حکومت است. فرض کن این دو نفر رفتند بگو دیگر کدام کله را میبینی که بتوانند اعاده صلح کنند؟ این سخنان از سویه شما بالاتر است کمی دقیق و درست فکر کن.

حس طالقانی

>>>   Hakimi
واقعا خوب کار نمیکنند زنان انها باید مثل دیگران در جاده اطاق به اطاق بگردن وخود فروشی کنند خوب است واولاد های که بدنیا می اورند همه جنرالان میشوند اگر محاسبه کنی جنرالان نصف انها جاده زای هستند

>>>   هدف آشنا و مردم از سبكدوش سران امنيتي كدام دشمني و عقده شخصي با اين چهار نَفَر نيست، هدف ما و همه ملت سپردن اين أمور به أشخاص شائسته و با تجربه و قابل قبول اكثريت مردم است، اين سه نَفَر نظر به گذشته مسلكي و تجربه شان هيچ گاه أهل براي پيشبرد اين أمور نبوده و نيستند، و خودشان هم ميدانند كه اهليت اين كار ها را ندارند، و بايد نه زنده گي ملت و نه زنده گي خود را در خطر اندازند، مردم بتنگ شده اند، و زور مردم زور خد است، در روز بد أمريكا هم همچو أشخاص را نجات داده نميتواند، از تجارب صدام، قذافي، صالح يمن پند بگيرند.

>>>   Ariaie
قدرت سياسى و نظامى بايد به دست كسانى داده شود كه به صورت سنتى و تاريخى عليه ترور جنگيده اند و هيچ رابطه و دلسوزى قومى با انها ندارند و تا زمانيكه امنيت و سيستم كارا برقرار نشده اين چنين باشد!

>>>   چهار سال پیش در کابل پرس نشر شد که طالبان سربازان غیر پشتون را کشته و از پشتون ها به عنوان ستون پنجم استفاده می کنند.
در این چهار سال اخیر ستون پنجم تعداد زیادی از جوانان سرباز غیر پشتون را از پای درآوردند. این گزارش را با دقت بخوانید.
#کابل_پرس

>>>   Farid
طالبان رُخ دیگری همان قدرت و برنامه ی اند که " آقای رییس جمهور " به آن باور دارد و تمام دوران حکمرانی اش وقف آن باور شده است . آنچه در وطن ما می گذرد ؛ نسل کشی است . تیم تداوم به نسل کشی باور دارد . مدافعان آن تیم پر اند از نفرت به غیر خودی .

>>>   در کدام آیت و حدیث آمده که اتمر و استانکزی استعفا بدهند.

>>>   ·
هموطنان عزیز ؛ من از وقتی که کشتار وحشیانه
مردم را میدیدم وجدانم آرام نبود..بعد از تحقیقات زیاد
دریافتم که مثلث ترور پاکستان ،امریکا ..طالب..داعش
حقانی گل بالدین وغیره یکجا برای بربادی وطن ما کار
میکنند امریکا.همه اینها را یعنی پاکستان ،طالب،داعش
گلبالدین حقانی را تمویل میکند..امریکا خود برای کمک طالب
و داعش هلی کوپترهای بی نمبر میفرستد.ثبوتش در جلال
آباد
نزد ظاهرقدیر است..امریکا پلان ترور را برای غنی ،ستانکزی
و حنیف اتمر میفرستد و این وطنفروشان خودشان با کمک طالب
وداعش آنرا اجرا مینمایند..لزا برآی دفاع از وطن همه اختلافات
بین تان را کنار بگذارید و کمر دفاع از وطن را ببندید و بدانید که
متجاوزین انگلیس روس امریکا و مداخله گران پاکستان ،عرب و
ایران هیچگاه با ما دوستی ندارند..امریکا طی ۱۸ سال مانند اطفال
همه را بازی داده و همه حرفهایش دروغ است.واخیرا ولایت بلخ را
میخواهد با کنار زدن عطا محمد نور ..به کشتارگاه تبدیل کند.به پیش
به سوی تشکیل وتاسیس ..آریانا خوراسان بزرگ که هیچ خارجی را
بدون از اولاد این وطن نمی خواهد....پیروز باد انقلاب آریایی

>>>   وقتی تصمیم گیرنده های اصلی همه پشتون است امنیت برقرار نمیشود گرگهای دولتی هرروز ترور وکشتار انجام میدهد تا مناطق را ازمردم فارسی وان تخلیه کند ....

>>>   خود ای ... چه ره میداند نه کدام متخصص نظاممی است و نه هم کدام سیاستمدار, صرف یک فرد عقده به دل است که چرا اتمر و سایرین در قدرت استند اگر خودش یا پدرش یا از گروه آدم کش خود این شخص در این مقام میبود باز او هیچ گپ نمیبود و خیر و خیریت میبود. اضافه تر از 18 سال است که وزرای رنگارنگ رفته و آمده کدامش کدام ابتکار ره کردن که اینها بکنند چون همه قدرت بدست قدرتمندان منطقه و جهان است ما و شما حیف است که خوده به زحمت میسازیم. کشور را ما قبلاً در سال 2002 تسلیم بیگانه گان کردیم و امضای اقایان تسلیم کننده در اوراق تاریخ درج است. آشنا جان لطفاً کمی از به معلومات خود اضافه کو باز بیا تبصره بکو در غیر آن تف که بالا پرتاپ میکنی بر روی خودت اصابت میکنه.

>>>   هله زود شوین اشنا جان را رئیس امنیت ملی بسازین که ارامی شود

>>>   پاسخ !
یقیناباید وند گیرا تاریخ باید سری قدرت
بیاید که درکوچه وبازارشهرکابل گشت وگزارکرده نتوانید وبس ازاین معلوم میشودیک چند پول که دربانک مرکزی افغانستان وجوددارد به دزدی وغارد برده شود وکوچه به کوچه جنگ باشد .

>>>   درسرمردم پشتون میخ کوبید یاکسی دیگری
چرا وبه دستورکی این همه تخریبات وتفرقه ها را براه انداخته اید

>>>   اقای بهرامی گزینه بهتر و کارا تر از تو برای وزارت دفاع در افغانستان آن قدر زیاد هستند که به شماره موهای سرت.
بهترین گزینه برای وزارت دفاع جنرال صب رازق طالب کش هستند

>>>   این ها هیچ درایت و لایاقت را دنارند و بهتر است که افغانستان را تهنا بگزارند و مردم را ببشتر مورد ازیت قرار ندیهند و قطع الرجال نیامده است در کار ها شان موثریت نداشته اند . زره

>>>   استعفی نمایند تا نقشه وبیرق خود راعوض افغانستان جامه عمل بپوشانید
کاشکی گپهای شما صادقانه میبود

>>>   من فرق بین تنبان کشی وآزادی بیان رانفهمیدم

>>>   اشرف غنی احمد ضیأ مسعود را برطرف کرد که در کار های خود نا موفق بود و حکومت داری خوب را معنی اش را نمی فهمد و هیچ کس را نمی کشد.
عطا محمد نور را نیز برطرف میکند که نمی گذارد در بلخ یک سلاخی انسانها مثل کابل جور شود.
اما با تقدیر زیاد از حنیف اتمر و استانکزی که در تبدیل کردن شهر کابل به سلاخی مردم بیگناه توسط خودشان و داعش و طالبان ،فعالیت های ارزشمندی انجام دادند، از آنها پشتیبانی نموده و بزودی مدال عبدالرحمن خان را به آنها تفویض خواهد کرد.

>>>   غنی ستون پنجم طالبان و داعش را خراب نمیکند و رهبران داعش و طالب را از ریاست امنیت ضدملی و شورای امنیت دور نمیکند. داعش و طالب نیروی ضد تظاهرات و ضد اعتراضات غنی صاحب هستند

>>>   بعضی ها استعفای ریس امنیت ملی و مشاور شورای امنیت را راه امدن تامین امنیت نمیدانند باید بدانند که اگر در صورت استعفای و یا برکناری حنیف اتمر و معصوم استانکزی این دوتن اشخاص ضعیف و نا توان در کار امنیت صد در صد امنیت کشور و بخصوص شهر کابل تامیننمیگردد اما نسبت به حال موجود بهبودی و جلوگیری از چنین حملات پی در پی ترورستان طالبان گرفته خواهد شد اما تا زمانیکه این دو عالیجناب دور ساخته نشود همین اش و همین کاسته است و بدتر از ان را شاهد خواهیم بود در صورتیکه زنده بمانیم .

>>>   عالی جنابان، مرگ شما بهتر هست از این زندگی شما، ای کاش یکی از اعضای فامیلهای شما هم در این حادثه شهید شده بود، ای کاش فامیل شما در این شهر باشد که درد دل مردم را ددک کنید.. جز فاشیزم در این چند سال از این حکومت چیزی نیدیدم... دعا میکنیم خدا این داغ را به شما نشان دهد تا درک کنید مردم بیچاره دا....

>>>   این طفلک نو به سخن آمده کابلیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است