تلاش اسپانیا برای مقابله با دمکراسی در ونزویلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145756 منبع: پرینت

وزیر خارجه ونزویلا اعلام کرد: ونزویلا در راستای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال خود اقدام کرده است. دولت اسپانیا با دستور گرفتن از رییس جمهوری آمریکا علیه ونزویلا اقدام می کند.

'خورخه آریاسا' وزیر خارجه ونزویلا در صفحه توییترش اعلام کرد که با دستور رییس جمهوری آمریکا، دولت اسپانیا به رهبری ماریانو راخوی همچنان تلاش می کند تا در این کشور آمریکای لاتین خشونت ایجاد کند.

رییس دستگاه دیپلماسی ونزویلا در این پیام نوشت: ونزویلا در راستای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال خود اقدام کرده است. دولت اسپانیا با دستور گرفتن از رییس جمهوری آمریکا علیه ونزویلا اقدام می کند.

وزارت خارجه ونزویلا اعلام کرد که راخوی در سپتامبر گذشته (سنبله-میزان) به آمریکا رفت و در دیدار با ترامپ دستورالعمل ها را ازسوی رییس جمهوری آمریکا دریافت کرد تا هدایت توطئه اروپا علیه تمامیت ارضی و استقلال ونزویلا را برعهده بگیرد.

تنش در روابط اسپانیا در چند روز اخیر تشدید شده است. دولت اسپانیا روز جمعه در نشست هیات وزیران «ماریو ایسه آ» سفیر ونزویلا در مادرید را در “اعمال سختگیرانه اصل مقابله به مثل“، عنصر نامطلوب خوانده و وی را از اسپانیا اخراج کرد.

پیشتر خورخه آرره آزا» وزیر خارجه ونزویلا چهارشنبه شب اعلام کرد به دلیل آنچه که تهاجم استعمارگرایانه و دخالت اسپانیا در امور کشورش نامیده، سفیر خود در مادرید را فراخوانده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپانیا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است