اینجا مردم کشته می شوند و هیچ مدافعی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145741 منبع: پرینت

وقتی امرالله صالح رییس امنیت بود ما گفتیم بخاطر بی کفایتی او استعفا دهد تا امنیت به افغانستان برگردد او رفت و رحمت الله نبیل رییس امنیت شد گفتیم به خاطر بی کفایتی او استعفا دهد تا امنیت به کشور برگردد او رفت و معصوم استناکزی رییس امنیت شد اما باز هم امنیت به افغانستان بازنگشت.

سال ها است که ما وزرای دفاع و امنیت و داخله را به انتقاد می گیریم و اعتراض می کنیم تا آنها برکنار شوند اما هیچ چیزی تغییر نکرد مردم بیشتر کشته شدند، وکلا بیشتر رای اعتماد دادند، پول های زیادتری به مصرف رسید، آدمک های متعددی خود را منفجر کردند و ما همچنان به دنبال سرابِ یک امنیت میان تهی بودیم.

قبول کنیم ریشه های تمام این ناامنی ها و رخدادهای ناگوار بر استعفاء و برکناری چند وزیر و رییس نیست؛ خشکاندن بحران با نقدهای آتشین بر سر مقامات ضعیف و ناکارا چاره ی کار نیست، اینها ماموران یک روند از قبل تنظیم شده ای هستند که در مدار یک برنامه خط کشی شده هستند و می مانند و می روند و کشته هایی که بر آمار نسل های سوخته ما افزوده می شود.

ما با برنامه های فرا کشوری مقابل هستیم، سیستم بحران سازی که ریشه هایش در خارج از مرزها طراحی می شود ما را می کشند و می سوزانند و نابود می کنند و خود با آدمک هایی چون انس حقانی، طالبان و داعش و مهره های سوخته یک نبردِ منطقه ای ما را مصروف یک بحران سیستماتیک می کنند. ما از چه کسانی توقع داریم که خود معاش بگیران سازندگان بحران هستند، رهبرانی که با پول های مشکوک مردم را در یک تجارت زنجیره ای بارها خرید و فروش کردند.

علمایی که با گرزهایی از جنس دین و مذهب بر فرق مردم کوبیدند و خود بر سر خوان شاهان و بزرگان و مولدین فتواهای قتل عام مردم افغانستان نشستند و سکوت مرگبار کردند، کارشناسانی که ترسیدند و وطن را رها و خود از ورای مرزهای دور و در کنار چای داغ و قهوه تلخ و آرامش فرزندان نازدانه شان تبصره های شیرین تیوری سازان غربی را به نمایش می گذاشتند.

اینجا مردم فقط کشته می شوند و هیچ مدافعی ندارند مردم نمی دانند چه وقت می میرند اینجا ما اسیر یک وابستگی های گمنام شدیم زنجیر بحران که سال ها است بر پای ما پیچانده شده است. نفرین باد بر دولت های تروریستی که مردم ما را قربانی مرزهای خود، مردم خود، فرهنگ و باور خود و منافع خود می کنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات
تروریستان
ملت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حتی با تبدیلی روسای آی اس آِ گه قوماندان اصلی جبهه جنگ هستند هم امنیت نمی آید
صد مرتبه وزردفاع داخله رئیس امنیت تبدیل شود گوچکترین تاثیری ندارد همین جنگ است

>>>   به خدا قسم، بی‌شرم تر، پر رو تر، بی‌ غیرت تر انسان از اشرف غنی ندیده ام.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است