رحمانی: خلیلزاد هیچکاره مملکت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145713 منبع: پرینت

پاسخ محمد عارف رحمانی نماینده پارلمان به زلمی خلیلزاد.

زلمی خلیلزاد شهروند آمریکا از مقاومت و ایستادگی عطامحمد نور در برابر تمامیت خواهی های حکومت وحدت ملی به شدت عصبانی شده است. آتش خشم او سرانجام در مصاحبه با آریانانیوز شعله کشید و زبان به تهدید عطا گشود و گفت: "حوصله جامعه بین المللی هم حدی دارد."

فراموش نکرده ایم که خلیلزاد در زمانیکه نماینده و سفیر آمریکا بود با استفاده از ضعف و بی تجربگی رهبران و سیاسیون اقوام‌ در افغانستان در قومی و قبیله ای سازی قانون اساسی کشور گام های بزرگی برداشت. او تلاش های زیادی کرد تا رهبران اقوام را از اریکه های قدرت و شوکت شان به زیر کشد و قدرت قومی نرمی را تحت رهبری حامد کرزی بنیانگذاری نماید.

روشن است که مقاومت عطا علیه شوونیسم قومی به رگ عصبیت خلیلزاد برخورده است و او را به مرز عصبانیت افتضاخ آمیزی کشانده است. خلیلزاد گمان می کند که حریم قبیله و تمامیت خواهی قومی اش آسیب های فراوان دیده است اما نباید فراموش کند که او فعلا هیچ کاره مملکت است نه سفیر آمریکا است و نه سخنگوی غنی.

به خلیلزاد توصیه می کنیم که جانب حرمت خود را نگهدارد و پای خویش را از گلیم خود درازتر نکند و بیهوده دچار توهم و تبختر نشود. خاطر خلیلزاد جمع جمع! هیچ انسان عدالتخواه و مدنی در این سرزمین با تمامیت خواهی و فاشیسم قومی کنار آمدنی نیست. هیچ انسان صاحب کرامت و متمایل به انسانی سازی مناسبات سیاسی در این سرزمین نظام و قدرت قبیلوی را تحمل نمی کند‌.

افغانستان باید به سمت برابری شهروندی و شکستن قواعد نوشته و نانوشته تبعیض و ستم حرکت کند. افغانستان یا سرزمینی با نظام سیاسی عادل و عاقل برای همه خواهد بود یا هیچ افغانستانی در‌ کار نخواهد بود. این آخرین انتخاب دادخواهان این سرزمین است.

سفارت آمریکا در کابل باید توضیح دهد و روشن کند که آیا سخنان خلیلزاد نمایندگی از مواضع آمریکا می کند و یا این شخص از کیسه خلیفه خرج می کند؟


کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Faiq

آقاي دونالد ترامپ همين اكنون در تويتر خود نبشته است كه #طالبان مردم بي گناه كابل را هدف حمله قرار داده اند.آقاي ترامپ صريحا نام طالبان وحشي را گرفت و وعده از بين بردن آنها را داده است. ولي #سياسيون، #كارشناسان و #تلويزيون هاي ما سوگوارانه دارند ماس مالي ميكنند و از طالبان وحشي نام نميبرند و آن را كار دشمنان اوغانستان ميخوانند و اين واقعا يك جفا سياسي به حق مردم ماست!

>>>   Rawi
فقط برای فرستادن یک پیام عاجل برای استاد اعطا آمدم دوباره از حضوردوستان برای مدتی مرخص میشوم !
هوشدار به استاد اعطا محمد نور :
استاد گرامی ! زلمی خلیلزاد آمده تا شما را با مواد کشنده زهری مسموم کند ؛ او از مواد زهری خیلی خطرناک استفاده خواهد کرد که شمارا به مرور زمان در ظرف یکی دوهفته ازبین خواهد برد ؛ امکان دارد زلمی خلیلزاد آن مواد را در دست راست و یاهردودست و امکان هم دارد آنرا در صورتش بمالد تا هنگام دست دادن و رو بوسی به شما انتقال یابد ؛ آن مواد زهری یکنوع چربی است که به آسانی قابل هویت نیست ؛ ... شما باید قبل از دیدار با زلمی خلیل زاد دست و صورت او را با آب گرم بشورید و همچنان دست و صورت خودتانرا چرب کنید ... ازبین بردن شما برای فاشیست ها حیاتی است و آنها در کمتر از آن راضی نخواهند شد ... زندگی شما با حیات همه عدالت خواهان گره خورده است ... من یک عدالت خواه هستم ؛ وظیفه ام دانستم تا شما را آگاه بسازم ... با درود .

>>>   اقای رحمانی قاجاق شراب هنوز هم ادامه دارد یا خیر از ګپهای بی مورد ات معلوم میشود که در حراس هستی

>>>   Bagramian
مسعود با یک مُشت جانش با جیب خالی توانست در برابر پر قدرت ترین ارتش جهان ده سال ایستاده گی کند و سر انجام آن را شکست بدهد و از کشور براند آیا، عطا محمد نور با تنه و توشته دومتری خود با جیب پر نمی تواند ارتش ده هزار نفری نه چندان مجهز ناتو را اگر آنها واقعآ از رژیم طالبی و داعشی کنونی نشسته در ارک در برابر او حمایت کنند شکست بدهد!؟

>>>   جناب رحماني اين وظيفه ملي شما وكلاء است كه از حكومت و سفارت أمريكا بخواهيد كه در أمور داخلي مستعمره تان دخالت نكنيد كه انجام آن بنفع شان نخواهد بود، روزي خواهد رسيد كه همين ملت پارچه پارچه و ضعيف با عث پاشيدن آخرين ابرقدرت مادي جهان گردد. و هم چنان شما وكلاء ميتوانيد رفت و آمد، حركات و سكنات و گفتار و نوشتار هر خارجي و يا هر دو شهريتي كه در مخالفت با ملت قرار داشته باشد را مورد پرسش قرار دهيد، چون كساني كه هم فكر ع و غ نيستند، معني آنرا ندارند كه بايد خارجي هاي بادار ع و غ آنها را تهديد و عليه شان زور گوئي نمايد.

>>>   خلیلزاد هر کاره مملکت است ومشوره او در دولت بسیار ضروری و اساسی است.

>>>   Mehraban
محصول تراوش ذهنيت قبيله كشتن است خون است و بربادي است و دريدن است و كينه است و نفرت است و بس، صاحبان چنين ذهنيت تكنوكراتش، ملايش، اخوانيش، كمونستش، طالبش، غرب ديده و شرق ديده و كعبه رفته و شراب خانه نشينش، مكتب خوانده و مدرسه رفته اش سر در يك آخور دارند اين ذهنيت قرن حجهر و قرن بيست نمي شناسد صاحبان چنين ذهنيت بلا استثنا ازيك آبشخور آب نا پاك مي نوشتند.

>>>   Ariaie
خليل زاد در راستايى اهداف شيطانى اش كه نتيجه ان هـژده سال درد و رنج و هزاران شهيد و زخمى است، يكبار ديگر براى نجات تفكر اهريمنى خود و برادران شيونيست اش با عجله به افغانستان امد و خود را در نقش نماينده خود خوانده امريكا ، اقدام به تهديد جبهه يى كرد كه ميليون ها پيرو و حامى دارد و جز از خدا از هيچ اهريمنى ترس ندارد. اما امروز ديدگاه تويترى او و برادر همباورى فاشيست ديگر اش در جرمنى ، بيان گر چيزى ديگرى است. اين ديدگاه ها بيان گر دست وپاچگى و درماندگى انهاست. اين ديدگاه ها بخوبى نشان مى دهد كه چيگونه از موج بزرگ بيدارى مردمى كه پوشالى بودن رژيم جعلى و تقلبى غنى را درك كرده اند و از ان خسته شده اند، نگران اند كه نشود اين موج ريشه سست اين دولت جعلى را بركند. به راستى خليلزاد كه براى مردم در برابر خواسته هايشان زور نشان مى دهد چرا اينقدر درمانده ميخواهد بخاطر حمله تروريستى ، مردم ارمان خود را فراموش كنند؟
ايا خليلزاد فكر ميكند مردم نمى دانند كه اين حكومت جعلى ، مقامات فاسد تعين شده توسط اين دولت، برادرى و همدردى اين دولت ترور پرور باتروريستان ، سياست هاى نفاق افگنانه و قومى اين رژيم باعث رشد ترور و هزاران جنايت در كشور شده است؟
به باور من خليل زاد و جلالى امروز بايد بجاى تلاش براى فريب اذهان عامه و نشان دادن دلسوزى جعلى ، بايد معذرت نامه براى مردم افغانستان مى نوشتند و إقرار مى كردند كه اين خشت غلط حكومت هاى ضد مردمى، قانون اساسى جعلى و تحميلى، سيستم فاسد و فاسد پرور، كه باعث به هـدر رفتن جان هزاران جوان، فرصت هاى طلايى براى رشد اقتصادى و اجتماعى ، و ضعيت شكننده فعلى محصول افكار غلط و برترى جويانه و فاشيستى انهاست و از اين بابت پشيمان اند. خليل زاد ها و جلالى ها و برادران شيونيست و برترى جوى انها بدانند كه تمام دسيسه ها، ترفند ها و بازى هاى انها پيش مردم رو شده و اين ملت بخوبى اين جماعت خونخوار استفراغ شده يى غربى را خوب شناخته اند كه اينها بودند كه نه تنها پول و كمك هاى جهانى را به يغما بردند بلكه وحدت نيم بند، امنيت، و زندگى و جان فرزندان انها را نيز به يغما برند و هرگز بخشيده نخواهند شد!

>>>   Safaa
ظاهر شدن نا به هنگام اين دو فاشيست نشان ميدهد كه انجام انتحاري هم براي به كرسي نشاندن حرف هاي اينها صورت گرفته است.
اگر عطا دور نشد پس انتحار ميكنند و انفجار ميكنند و خليل زاد ميايد و جلالي سر بلند ميكند تا فشار بالاي عطا بيشتر گردد. حالا معلوم ميشود كه سوچ انتحاري در دست كي ها است. مگر كور خوانده اند.

>>>   شما..........ها که همه کاره هستید چی کردید ............ملت

>>>   خلیل زاد دیگر هبچ نقش ندارد دیدگاه میا ن تهی و فاقدمدیریت وی منحیت مامور رسمی کشور امریکادر عراف وافغانستا ن موجب به چالش کشانیدن دنیا در مقابل جنک با تروریزم وافراطیت بود وی دیگر یک شخص هرزه وبیکار در سیاست جهانی ثابت شده اکنون امریکابا یک روش جدید ورد مبارزه با افراطیت شد نسخه ها خلیل زاد عملا ابتال شد
نجرابی

>>>   Azimi
ببینید که اینجا همه خون است، ماتم است و آه و ناله و کابل در آتش افروخته شده توسط این جانیان خون آشام مزدور میسوزد .
اینها حادثه را خلق میکنند تا به اهداف شوم قبیله یی خود برسند.
پیام این لابی مزدور یهود صفت نشان میدهد که ، او منتظر این انتحار بوده تا یکبار دیگر صدای پر از بغض، حیله و پر از نیرنگش را بلند کند و بجای خجالت به نور بلخ پیام بفرستد و از او بخواهد که از مخالفت دست بردارد .
ده کجا و درختها در کجا.
انتحار را شما ، غنی، اتمر و طالبان سازماندهی میکنید و مقصر دیگرانند؟
این یعنی اوج رذالت و پست فطرتی آدمکهای فروخته شده چون خلیل زاد ، جلالی و ...را آشکارا میسازد.
کسی از این جواسیس بپرسد
این شما نبودید که با هزاران حیله و نیرنگ همین ها را بر سرنوشت ما حاکم ساختید؟
این شما ها نبودید که شهروندان افغانستان را به درجه ها تقسیم کردید و اکثریت و اقلیت را در گوش شان زمزمه میکردید؟
طالب و گلبدین را مگر شما دوباره احیا نکردید؟

>>>   چرامعاشات ملکی ونظامی خود را ازامریکا میگیرید زهربخورید خوب است
خیرات پولت را میگیرم وغرور هم دارم این به چی معنی

>>>   عجیب کشوری داریم هر کس و ناکس در امور کشور ما دخالت می کند و دستورهای صادر می کنند. در حقیقت این ممکت صاحب ندارد.

>>>   Raheel
دشمن ما شوونیزم قومی است که هزاران درز در داخل کشور تولید می کنند تا خارجی- پاکستاان یا هندوستان، شوروی یا ایران... از همان درز وارد شود.
تا زمانی که مشکل برتری جویی قومی و پشتونیزم حل نشود و این غولهای ..........و بیابانی آدم نشوند و حقوق مساوی برای همگان در کشور را نپذیرند این وضعیت اادامه می یابد. گاه به نام کمونیزم و گاه به اسلام... انگیزه اصلی بیعدالتی و زورگویی یک قشر جاهل و خودخواه و بدوی است که فکر می کند افغانستان را کدام احمدشاه بابا تاسیس کرده و این بابا همه پشونهاست (درانی و غلجایی و چه احمقانه) و دیگران همه در ای کشور باید مزدور پشتونها باشند... این طرز فکر احمقانه و بدوی و طفلانه را بسیاری جدی گرفته اند.... ازینروست که نه خود از وطن دفاع می کنند چون می که میدانند از وطن از دیگران هم هست و نه دیگران را می گذارند که از وطن دفاع کنند چون که ادعا دارند تنها خودشان مالک این سرزمین اند.

باید منتظر بنشنیم تا غولها آدم شوند

>>>   کـرزی گفته است :
من شباهت زیادی به ملا نصرالدین دارم

>>>   معاشات وکلای پارلمان کم است باید ده چند زیاد شودویا اینکه حکومت یک حساب بنام وکلا باز کند تا معلمین مامورین ومتقاعدین از پول معاش خودبرای وکلای ما کمک کنند چون وکلا زیاد خدمت
ر

>>>   ..........، آدم نمی شود!
این بدترین شرایطی است که هر کس و ناکس در امور داخلی افغانستان دخالت می کند.
شاید خلیل زاد فکر کند که افغانستان مستعمره امریکا است. حتمن اشتباه می کند.

>>>   ارائه راه حل مشکلات امنیتی توسط نور:
اگر من جای رییس جمهور بودم به ولله که پس از چنین حمله ای تمامی سردمداران نهادهای امنیتی و استخباراتی را حلقه آویز می کردم.
آیا این سخن خردمندانه است ؟>؟
پاکستان هم همین را می خواهد مردم ملکی را پاکستان بکشد نظامی را خود حکومت بکشد ،
شروفساد وراه حل مشکلات امنیتی !!!
ر

>>>   درود بر استاد رحمانی! حرفهای تان معقول، منطقی و مورد تایید است.
قوم پشتون به هوش باشند که دیگر زمان تمامیت خواهی و حماقت به پایان رسیده است و اقوام غیر پشتون به ستوه آمده اند و این وضع را نمی توانند تحمل کنند و حقوق خود را از حلقوم ناپاک فاشیست ها و مزدوران خارجی بیرون خواهند کشید.
جای خجالت و شرم است که کشورهای کفر بر کشورهای سنی نشین حاکم است. در حالی که خداوند می فرماید: لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا! یعنی نباید کفار بر مسلمان ها حکمرانی کنند و امور کشورهای اسلامی را مدیریت کنند. اما متاسفانه عربستان، و خیلی از کشورهای عربی و افغانستان تحت سلطه آمریکا و اسرائیل غاصب است و مدیریت این کشورها بدست آمریکا و استکبار جهانی است. واقعا خجالت آور است!
محمد از جاغوری

>>>   خلیل زاد اساس فاشیزم و تروریسم را در افغانستان گذاشت و دشمن مردم است

>>>   اریکا با تائید افکار فاشیستی و خطرناک ضد مردمی خلیل زاد با مردم افغانستان بمبارزه برخاسته است

>>>   حکومت فعلی اوغانهای مانند غنی توسط همین لابی گری ها خلیلزاد نصب شده است نه کسی دیگر

>>>   این ها از نظر مردم افغانستان اشخاص ضعیف هستن.خلیل زاد.کرزي.غنی .عبدالله.خصوصا همین خلیلزاد اگر این شخص آدم درست ميبود.فهم میداشت.تا حالا افغانستان را به همان جایگاه که سالها ما منتظر آن هستيم رسانده بود معلوم شد که این شخص آدم ضعیف و ناتوان بوده به لحاظ خدا 17 .18 سال از سقوط طالبان میگذرد.هرروز
مردم بیگناه زیاد کشته می شوند همه روزه وضعیت مملکت بدترمیشود اما متاسفانه بهترین عساکر جنگی دنیا درکشور ماوجود دارد.بشمول نیروهای مسلح خوداش وقتی این ها بااین همه تجيزات مدرن وپیش رفته نمیتوانند چهار نفر.طالب تبهکار و قاتل را ازبین ببرند .دیگر هیج باید مردم افغانستان هرروز دراقامه نماز های شان دست دوعا بالا ببرند واز خداوند بخواهند هرچه زودتر قیامت را آغاز کند.تمام مردمان دنیا و افغانستان میگویند آمریکا در افغانستان خیانت میکند و اشخاص فاسد که در رأس حکومت افغانستان مقرر گردیده اند سرنوشت مردم بیچاره را به بازی گرفته اند .همه میگویند بودن عساکر آمریکا در افغانستان و ناتوانی آن تعجب آور است با عقل همخوانی ندارد(
مهاجر

>>>   مورچه چیست تا کله و پاچه اش باشد.
1) رحمانی نماینده غیر قانونی است همانند دیگر دزدان مجلس
2)همه تان اجیر بگیر امریکا و خلیل زاد نامرد هستید.
3) اگر خلیل کاره ای نیست شما نیز کاره ای نیستید.
4) اگر کرزی برایت نان و آب نشد مطمئنا عطا نیز نور ندارد.
5) لطفا اصلاحات را از خود تان شروع کنید.
6) خوش بود گر محک تجریه آید به میان تا سیه روی شود آن که در او غش باشد.
7) دولت و مجلس به منزله دو تیغه قیچی ریشه کشور را می برند.
8) از بس دروغ گفته اید دیگر حنای شما رنگ ندارد.

>>>   تا زمانی که به امثال رحمانی درود بفرستید اوضاع بهتر از این نخواهد شد.

>>>   اگرچه مشت این ........های چون خلیلزاد حال باز شده، و اطلاعات امریکا بسیار چیز هائی را که دیروز در باره کشور ما نمیدانست امروز میداند، ولی این مار های آستین را باید بیشتر به آنها آشکار سازیم۰
فعالین ضد تمامیت خوائی قبیله، از هر گروئی که اند، باید لابی گری موثر تر و فعال تر داشته باشند و همیشه با نامه های محرم و نامه های سر گشاده دولت، اطلاعات دولتی، و پالیسی سازان امریکا را از سهو استفاده و فریب امریکائی ها توسط افرادی چون خلیلزاد در قبال سیاست های امریکا در مورد کشور ما معلومات دهند و روشنگری کنند.
به این روباه مکار اجازه ندهید که یگانه منبع معلومات و اعتماد برای امریکائی ها در مورد کشور ما باشد، و از طرف بودن خود او در مسائل سیاسی کشور ما به امریکائی ها اطلاع دهید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است