چهره های ملال آور را باید به محکمه سپرد
اگر مدیریت می بود و من جای رییس جمهور بودم به ولله که پس از چنین حمله ای تمامی سردمداران نهادهای امنیتی و استخباراتی کشور را حلقه آویز می کردم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145686 منبع: پرینت

هر روز بر شمار حملات تروریستی، تعداد محکومیت ها و اظهار همدردی ها با بازماندگان قربانیان کشور می گذرد و با وجود انتقادهای فراوان از مسوولان امنیتی تراز اول کشور تا هنوز آنان در کرسی های خود لمیده اند و هر مسوول امنیتی ساعتی بعد از فاجعه به صدور یک بیانیه و اظهار تاسف بسنده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز شنبه 7 دلو 96 در واکنش به حمله انتحاری در چهارراهی صدارت کابل که بیش از 250 کشته و زخمی بر جای گذاشت گفت: اگر مدیریت می بود و اگر من جای رییس جمهور بودم به ولله که پس از چنین حمله ای تمامی سردمداران نهادهای امنیتی و استخباراتی را حلقه آویز می کردم.

نور که در میان هوادارن خود سخنرانی می کرد بار دیگر حکومت را به ناتوانی در تامین امنیت متهم کرده و بیان کرد که تمامی مدیران درجه یک نهادهای امنیتی باید به دادگاه کشانده شوند.

والی بلخ، شورای امنیت و ریاست امنیت ملی را عامل حیف و میل پول های اپراتیفی خوانده و اظهار کرد که چهره های تکراری ملال آور که گاه یک جا چیده می شوند و گاه جایی دیگر، باید محاکمه شوند و اگر محکمه نمی شوند این چه معنی می دهد؟ بی کفایتی را تا کجا می برند!

گفتنی است که این دومین حمله مرگبار در هفت روز اخیر در کابل است که به جان باختن بیش از 95 تن منجر شده است.

شماری از شهروندان کشور نیز در این نشست وارد شدن مهاجمان و موترهای بمب گذاری شده به ساحات مختلف کابل را مشکوک و سوال برانگیز خوانده و از کودتای نهادهای امنیتی در عدم جلوگیری از وقوع رویدادهای تروریستی انتقاد کرده اند.

این حمله که حوالی ساعت 1 ظهر شنبه 7 دلو 96 به وقوع پیوست را طالبان بر عهده گرفت و گفتنی است که این گروه دو ساعت قبل از این حادثه نیز یک حمله انتحاری دیگر را با استفاده از موتر سایکل بمب گذاری شده در یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند انجام داده بودند که تلفات اولیه آن 6 تن اعلام شد.

وزارت داخله کشور آمار کشته های حمله بر ساختمان پیشین وزارت داخله را 95 تن و آمار زخمی های رویداد را 158 تن اعلام کرده است و با توجه به وضعیت وخیم زخمی ها شمار تلفات رو به افزایش است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
انتحاری کابل
نظرات بینندگان:

>>>   شروپساد نباید از مصیبت وخون مردم سو استفاده کنند
زمانیکه توسط پاکستانی ها مصیبت واقع میشود همه مردم باید درکنار حکومت ایستاده شوند ودر حالات عادی خواست های شانرا مطرح سازند نه اینکه حکومت ومردم در مصیبت وغرق خون ما هم مانند پاکستانی ها حکومت را تخریب کنیم این کار عاقلانه نیست
ر

>>>   نور! این همه نتیجه ان فسادیست که ربانی تهدابش را گذاشت است!
ّول امنیت را شما بردید! ورنه از کجا کردید؟ شهرکها دالها و ....

>>>   بیشک بچه فلم سبوس

>>>   سلام

>>>   راه حل مشکلات امنیتی توسط نور:
اگر من جای رییس جمهور بودم به ولله که پس از چنین حمله ای تمامی سردمداران نهادهای امنیتی و استخباراتی را حلقه آویز می کردم.
آیا این سخن خردمندانه است ؟>؟
پاکستان هم همین را می خواهد مردم ملکی را پاکستان بکشد نظامی را خود حکومت بکشد ،
شروفساد وراه حل مشکلات امنیتی !!!

>>>   Faqiri
باید قیام مسلحانه باشد تا غنی، عبدالله، اتمر و استانکزی را مانند قذافی روی سرک سنگسار کنند، آنوقت مردم به صلح و امنیت دست خواهد یافتن. اینقدر تلفات که در انتحاری های ارگ میدهیم به یک فیصدش پیروزی قیام میسر می‌شود.

>>>   روز پنجشنبه 12/11/1396
از اینکه هرروز تا این حد قربانی دهید بهتر است یک روز مردانگی و شجاعت کرده خود وفامیل خویشرا از دادن قربانی نجات دهید.

>>>   در مزار هم بسیار مشکلات و حق خوری ها است کدامش به حق رسیده

>>>   اقای جلالی زمان زمان دیگر است نمیشود که تو همیشه سفیر وزیر باشید مردم تلف شوند وخواستار عدالت وحاکمیت قانون نشوند

>>>   تمامی سردمداران نهادهای امنیتی و استخباراتی بعد محاکمه باید حلقه آویز شود. چراکه خون یک انسان پیش ایشان ارزش ندارد . از همه امکانات دولت مستفید استند . ولی یکی ان حاضربه استعفا نیستند .

>>>   این اولین بار و آخرین بار نیست بیادر جان گلم که مردم بخون میغلتند ارگ کابل پروژه داعش و طالب را توسط استانکزی و اتمر رهبری میکند مردم بخدا قسم میخورند که استانکزی در تمام حملات انتحاری به مساجد کابل، تظاهرات مردم کابل و حملات اخیر دست دارد کدام رئیس جمهور منظورت غنی است غنی با استانکزی و اتمر در یک پروژه داعش و طالب است

>>>   بـــه ( این اولین بار و آخرین بار نیست بیادر جان گلم که م....
یا ثابت کن ویا چادر بپوش

>>>   سرنوشت قذافی باید برای غنی نیز تکرار شود

>>>   آزادی AZADI
چون دلم جمع است که فرزندان استاد در هر حال و شرایط مثل پدر درین وطن خواهند ماند، تا آخرین توان از استاد دفاع خواهم کرد.
وای به حال کسانی که از کسی طرفداری می کنند که زنش غیر مسلمان فرزندانش در امریکا و خودش با اندک فشار فرار خواهد کرد و مثل گلبدین پیروانش را نا امید خواهد ساخت.

>>>   هیچ بدی نمیتوانسی، خودت یک بلواگر قانون شکن و ظعیف العقل هستی که فقط منافع شخصی خود را در نظر داری مثل یک ......

>>>   کارد ار استخوان هم تیر شده به جگر مردم رسیده است . آقای نور ار دل مردم
و از قعر جامعه گپ میزند . اگر طبق پراگراف بعدی گفتار آقای نور که محاکمه
سطح بالا و مسوولین اولی را مستلزم دانسته بالطبع مجازات این صلاحیت داران طراز اول طی محکمه حلق آویز کردن است . زیرا در طی محاکمه دست داشتن این مسوولین در قضایای ترور به ثبوت میرسد و مجازات شان مرگ است
ببینید در همین پاکستان که فعلا ترور پرور است . ذوالفقار علی بوتو به جرم
دست داشتن در فقره ای قتل در ۳۹ سال قبل چگونه به اعدام محکوم و حلق آویز شد
در افغانستان اگر هیاء ت حاکمه مانند آقای اشرف غنی و عبدالله درین
قتل عام بی گناهان شریک جرم نه باشند تروریزم شروع از سرحد پاکستان
تا قلب شهر کابل چگونه کامیاب میشوند که سلاح بی دریغ و مواد انفجاری
را انتقال بدهند. این پاتک ها فقط برای فریب مردم و تبلیغات است .
راه مارش و مظاهره عامه مردم را این شریک های ترور و انفجار با فیر و قتل
مظاهره کنندگان بسته اند. چنانچه دیدیم در مارش جنبش روشنایی ، و مارش
و تظاهرات به خاطر انفجار چار راه زنبق و جمعیت نماز خوانان جنازه شهدای
آن افجار این بی وجدانان ( تروریستان نکتایی دار ) چگونه بالای مردم فیر
کردند و عده ای را بازهم به خاک و خون بکشانند که مردم از تظاهرات
دست بردارند .
پردل قندهاری

>>>   خوده چرا حلق اویز نمی کنی اینهمه ثروت و دارای را از.............. آوردی یک کمی خجالت بکشین آدمکشان حرفوی!

>>>   ملا نور هم فکر ميکند که شايد در انتخابات آينده معاون ريس جمهور انتخاب شود متٗاسفانه که نه سواد سياسي دارد و نه قواره يک باسواد

موسن

>>>   غنی+اتمر+استانکزی+گلبدین= داعش=طالب=انتحاری

>>>   مقصدش از چهره های ملا اور داکتر صاحب عبدالله عبدالله است ؟؟؟؟؟؟

>>>   این همان نافرمانی های است که جمعیت و خطا چور در چند روز اخیر اختار داده بود، همه میدانند که تشکیلات کشفی و امنیتی حکومت در دست لندغرهای جمعیت است ، حال دیدیم که این جمعیت مردارخور بخاطر رسیدن به مرام های خود از هیچ خیانت به ملت دریغ نمیکند.

>>>   زنده باد رهبر دلها جناب استاد عطا محمد نور

>>>   واقعیت همین است.

>>>   اگرمسلمان هستین همان آقایان استانکزی اتمرونور درچوکه نشصته اند به تواری آدمهای ......ضرورت ندارند

>>>   جناب تا به کی مردم را فریب میدهید در چند قدمی خانه خودت دیروز دو نقر وکیل تمام شهر را در ترس انداختند و امنیت را مختل کردند اول انجا را جمع کن باز حرف های کلان بزن

>>>   شرم است بخدا. ۱۵ سال والی بودی نه علمیت داشتی و نه لیاقت. چور کردی خانه و سرمایه گزاری در داخل و خارج هنوز هم شرم نداری. ..........به تو نور بی نور شود.

جنبش مزاری

>>>   عطا محمد راست میگوید چرا که مردم افغانستان همه روز شاهد هستند که دو عکه لنگ امنیتی مصروف حیف و میل کردن بیت المال هستند نه برنامه برای تامین امنیت مردم داشته باشند.

>>>   تاسف میخورم به این دولت مزدور که وزرای داخله ْ،دفاع وریس عمدمی امنیت آن با بی حیائی وبی شرمی تمام ازدست آورد ،پلان وبرنامه های امنیتی شان حرف میزننند.به جای آنکه ازمردم پوزش بخواهندازکوتائی درکار وعدم توانائی ورسیدهگی درامور بیشرمانه وزیردفاع یاعینک های که درچشم گذاشته تا مردم او را نبیندمیگویدازماکرده کادرهای بهتردرسطح کشور پیدا نمی شود ماوظیفه را ترک نمایم براستی که ازاین ها کرده افراد بی غیرت، پست ،مزدور ،وطنفروش،دزد،فطاطریق درسطح کشور پیدا نمی شود پول های گزافی اوپراتیفی را که غرض کشف و جمعاوری معلومات ازپلان ها وبرنامه های کاری دشمن به مصرف برسانند غرض اعمارقصروقلعه های مجلل ونامین مصرف زن وفرزندان شان که مصروف عیش ونوش دررقاص نانه هاومشروب خوری درغرب مصرف رسانند وروزانه دها فرزند غریب درجهبات جنگ گشته شده وتابوت آن ها به مادران،پدران واطفال پابرهنه وشکم گرسنه شان تحویل داده می شود آیا ریئس جمهور وریئس اجرائیه سخنان پدر ربی الله شهید را درجریان مراسم خاکسپاری فرزندش باچه درد وسوز نثارشان نمود شنیده باشندافسوس افسویس نه شرمی دارند ونه حیاړی نه اسلامیت ونه وجدان قنبرسمنګانی

>>>   آقای نور این بار کرزی خواهد آمد خودت را بیخودی خسته نکنید
محمد محقق تورا پیش جرال دوستوم بورد تا رفاقت شان را با دوستوم سابت کند محقق چند روز پیش با کرزی ملاقات کرده و اطمینان داد که در انتخابات بنفع کرزی جهتگیری کند

>>>   اگر من ریس جمهور میبودم اول ترا به محکمه میکشیدم که تا دیروز... نداشتی و امروز از میلیارد ها دالر گپ میزنی .. تو همان شرو فساد هستی که یک دهه قبل چی کار ها را کردی ما از شر و فساد دوری مییخواهیم

>>>   آقای نور یک شخصیت تاجیکتبار عدالتخواه برای همه اقوام افغانستان میباشد و از ایشان دفاع می کنیم .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است