200 فرد مسلح خود را تسلیم دولت پاکستان کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145626 منبع: پرینت

در پی انجام عملیات‌های ضدترویستی در ایالت بلوچستان 200 نفر دیگر از عناصر مسلح خود را تسلیم دولت پاکستان کردند تا جمع کل آنان به 2 هزار نفر برسد.

به گزارش «اکسپرس نیوز»، ادامه عملیات‌های ضدتروریستی پاکستان سبب شد 200 نفر از عناصر مسلح فراری تسلیم دولت پاکستان شده و اسلحه‌های خود را تحویل دهند.

در بین این افراد 15 فرمانده مهم نیز حضور دارند که پیش از این دست به عملیات‌های تروریستی علیه مردم و دولت پاکستان می‌زدند.

سروزیر ایالت بلوچستان با استقبال از این افراد ابراز امیدواری کرد: سایر تروریست‌ها نیز دست از خشونت طلبی برداشته و اسلحه‌های خود را تحویل نیروهای نظامی پاکستان دهند تا کشور رنگ ثبات و آرامش را به خود ببیند.

گفتنی است پیش از این هزار و 800 نفر دیگر از تروریست‌های مسلح خود را تسلیم دولت کرده بودند که در بین آنها جاسوسان سازمان اطلاعاتی هند نیز حضور داشتند.

عملیات‌های ضدتروریستی ارتش پاکستان از سال 2014 آغاز شده و باعث ایجاد امنیت نسبتا خوبی در سراسر این کشور شده است.

ایالت بلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان است که مجموعا 40 درصد خاک این کشور را تشکیل می‌دهد ولی به دلیل وجود بیابان‌های بسیار تنها 5 درصد جمعیت پاکستان در آن زندگی می‌کنند.

وجود حدود 3 هزار کیلومتر مرز مشترک این ایالت با 2 کشور ایران و افغانستان سبب شده تا گروه‌های تروریستی این ایالت را جولانگاه خود کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
مسلح
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است