دو فعال حقوق بشری در عربستان زندانی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۶    ۱۳۹۶/۱۱/۶ کد خبر: 145571 منبع: پرینت

دادگاه شهر ریاض پایتخت عربستان 2 فعال حقوق بشر را در ارتباط با اتهامات مربوط به آزادی عقیده و بیان و تاسیس یک جمعیت حقوق بشری به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "نبا"، دادگاه کیفری ویژه در شهر ریاض 2 فعال حقوق بشری به نام های عبدالله العطاوی و محمد العتیبی را در ارتباط با اتهامات مربوط به فعالیت های مسالمت آمیز و تاسیس جمعیت حقوق بشر الاتحاد به ترتیب به هفت و 14 سال زندان محکوم کرد.

نهاد حقوقی بین المللی "اسکای لاین" که مقر آن در استکهلم سویدن است، پیش از این با انتشار بیانیه ای، محاکمه محمد العتیبی و عبدالله العطاوی 2 فعال عربستانی به اتهام های "غیرقانونی و سست" را تقبیح کرد و گفت: اینگونه اتهامات حقوق اساسی این دو فعال را نقض می کند" و هدف از این محاکمه ها "مجازات فعالان و مرعوب کردن آنها است".

این نهاد افزود: العتیبی و العطاوی از اکتبر سال 2016 میلادی در بازداشت هستند که این اقدام "نقض آشکار آزادی های عمومی و آزادی اندیشه و بیان است".

این نهاد تاکید کرد: تاسیس یک سازمان حقوقی و نوشتن مطلب درباره حقوق بشر در شبکه های اجتماعی یا درخواست برای اصلاحات سیاسی نه تنها جرم نبوده و مستحق مجازات نیست بلکه حقی قانونی است که مسئولان سعودی باید آن را تضمین کنند.

اسکای لاین از مسوولان سعودی خواست تا از این 2 فعال سلب اتهام کرده و آنها را فوری آزاد کنند. این نهاد همچنین تاکید کرد که مسوولان سعودی باید به تعهدات خود براساس قوانین و منشورهای بین المللی درخصوص حفاظت از آزادی های عمومی و توقف اقدامات سرکوبگرانه علیه مخالفان و مدافعان آزادی احترام بگذارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
زندان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است