برخورد دوگانه غنی با ربانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۶/۱۱/۶ کد خبر: 145565 منبع: پرینت

طوریکه همه می دانیم در پهلوی چند ویژگی مثبت اشرف غنی عدم نگاه یکسان او به رهبران و جوانان، فقدان اخلاص در عمل و عدم توانایی در رفع تبعیض، نبود اعتقاد و باورمندی در خصوص مبارزه با فساد اداری و در کل نقض قوانین و سوء مدیریت و رهبری او به عنوان مهمترین عوامل چالش های فعلی و بحران کنونی در کشور بوده که ملت مظلوم افغانستان را در سایه جنگ، ناامنی، فقر و بیکاری قرار داده است.

عملکرد غنی بیشتر از دیگران باید ملی و در چوکات قوانین صورت پذیرد و متکی بر همین اصل مواد شصت و پنجم و شصت و ششم قانون اساسی افغانستان حکم می کند که رییس جمهور در موضوعات مهم ملی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به آرای عمومی مردم افغانستان مراجعه نماید، در اعمال صلاحیت ها، مصالح علیای مردم افغانستان را رعایت کند و در زمان تصدی وظیفه از مقام خود به ملحوظات زبانی، سمتی، قومی، مذهبی و حزبی استفاده نکند.

اما آنچه که روی اوضاع شکننده افغانستان تاثیرات خاص گذاشته است فرهنگ معافیت و قانون شکنی است که نه تنها در ادارات پایین رتبه افغانستان قابل مشاهده بوده بلکه غنی به عنوان فرد شماره یک کشور نیز پایبند و علاقمند رعایت احکام قانون اساسی کشور نبوده و نیست چون در پهلوی تمامی نارسایی ها و ناهنجاری های رهبری موجود در کشور سوء استفاده از مقام به ملحوظات زبانی، قومی، مذهبی و حزبی یکی از مواردی است که غنی و تیم همراه او به آن متهم هستند.

در تازه ترین مورد هفته قبل زمانیکه وزیر خارجه افغانستان صلاح الدین ربانی برای اشتراک در مجلس فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون افغانستان نیت سفر به نیویورک داشت. غنی برای حصول مقاصد سیاسی و تیمی اش مانع سفر ربانی شد. متعاقبا رسانه های ملی و بین المللی وابسته به غنی قضیه را طوری انعکاس دادند که گویا ربانی منافع حزبی اش را ترجیح داده و عدم حضور او را در نشست فوق العاده شورای امنیت خیانت و جفا در حق ملت دانستند.

اگر مرجع و مبدا عملکرد غنی تعادل، قانون پسندی و یکسان اندیشی می بود بلافاصله بعد از ممانعت سفر ربانی و یا بعد از نشر گزارش های نادرست مبنی بر عدم حضور ربانی اداره غنی می بایست با نشر اعلامیه برای شهروندان افغانستان وضاحت می داد که عدم حضور ربانی در این نشست مهم و فوق العاده مهم برای افغانستان براساس خواست شخصی ربانی نه بلکه براساس هدایت غنی بوده است تا به شخصیت و جایگاه ربانی زیان وارد نمی شد و ملت آزاده افغانستان از حقایق نیز در جریان قرار می گرفتند.

امیدوارم غنی از برخورد دوگانه میان رهبران و جوانان جلوگیری نماید، نقش جوانان را در رده های بلند و تصمیم گیری برجسته سازد و صلاحیت های قانونی ادارات و مراجع دولتی را به محدودیت ها مواجه نسازد.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   اين يك پند خوبي است برأي اقوام غير پشتون اگر به درستي درك كنه
اقوام غير پشتون قادر به هماهنگي نيستن ورنه غني و أمثال غني از علاقه غير پاكستان بايد غوغو ميكرد نه كأخ رياست جمهوري

>>>   غني يك ريموت است كه توسط امريكا و بخصوص خليلزاد كنترول ميشه.
افغانستان يكي از ايالات هاي نا أمن امريكا بشمار ميروه بفضل پشتون هاي كه خود را صاحب اين سرزمين ميدانن. و جز مزدوري چيزي ديگر ندارن

>>>   Emad
مضحک است روزی که انتخابات بود و دولت تشکیل می شد قانون اساسی برای شان اهمیت نداشت امروز اهمیت پیدا کرده است.

>>>   مردم خوب میدانند که مشکل کار در کجاست و چه کسی عوام فریبانه عمل میکند و چه کسی قومگرا است تمام مطالب را مردم بخوبی درک کرده اند که همه این چی ها را ارگ ریاست جمهوری طراحی و سازماندهی و عملی میکند نه کسی دیگری و اصل منبع فساد و دزدی و چپاولگری و خیانت و جنایت از داخل ارگ عملی میگردد چنانچه معاون اول مجلس نمایندگان اقای همایون همایون از خیانت ها و فساد های ارگ در راس ریس جمهور پرده برداشت و اقای عبدارحیم ایوبی وکیل مردم قندهار و ظاهر قدیر وکیل مردم مشرقی و اقای ناصری وکیل مردم میدان وردک و اقای پدرام وکیل مردم بدخشان و ده های دیگر مقصر تمام بدبختی های موجود شخص ریس جمهور را معرفی کردند.

>>>   غنی هم همین برنامه را تدارک دیده بود تا بدین وسیله اعتبار و حیثیت صلاح الدین ربانی را وغیر مستقیم حزب جمیعت اسلامی را در مقابل ملت از بین برد طوری وانمود کند که صلاح الدین نرفتن و عدم اشتراک آن در مجلس شورای امنیت سازمان ملل متحد اشرفنی و تیم برنامه ریز زیرک شیطان صفت شان طوری وانمود کنند و کردن که گویا صلاح الدین ربانی بخاطر منافع شخصی و حزبی خود ترجیح داد واقعآ همین برنامه رذیلانه نبود پس این آقای فتنه گر مکار اعلامیه نشر نکرد که وزیر خارجه به درخواست و امر من از اشتراک در این مجلس ممانعت شد. ولاکن این روباه مکار همه شائعات را در جرائد و میدیا شنید مگر بدبختانه و شرم آورکه خاموش و سکوت را اختیار تا مردم از واقعیت مطلع نشوند . ...به همچو یک شخص غدار که در راس حکومت قرار دارد

>>>   هارون میر سعیدی‎ aan آزادی AZADI
مرگ خلیلزاد ان روز بود که در انتخابات ریاست جمهوری 2009 وقتی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با جان کری مقابل گشت و جان کری از وی پرسید تو اینجا چی میکنی تو که موقف رسمی در دولت امریکا نداری اینجا نباید باشی.
بعدا در برابر حاضرین برای خلیل زاد دو ساعت وقت داد تا افغانستان را ترک کند و خلیل مانند غلامی بدون چون و چرا دوساعت بعد افغانستان را ترک نمود و به دوبی رفت. از جمله شاهدان انروز یکی هم همین حالا در تورنتو است.
تو که خود غلامی بار دیگر روی چه منظوری به کشور ما برگشته ای. خجالت و شرم حیا هم اندازه دارد اقای زلیم خلیلزاد.

>>>   با شترمرغ نميشود يك رقم رفتار كنيم؛ چون بك بار شتر است بار ديگر شتر.

>>>   چندی قبل که ربانی صاحب از یونان برگشت وبه ماموریتش درجلسه ناتو نرفت آنزمان هم رئیس جمهور برایش گفته بود نرود یا خودش نرفت؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است