فرمان های کاخ سفید را جدی نگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145544 منبع: پرینت

دونالد ترامپ شهرت به فرمان بازی مثل نور محمد تره کی دارد ولی نه فرمان های او را در خانه اش کسی جدی می گیرد و نه در خارج.

فرمان برکناری والی بلخ عطا محمد نور مثل فرمان های دیگر بی ارزش او اهمیت سیاسی، حقوقی و الزامی ندارد. این فرمان همزمان به سفر "فرستاده!" معروف برای بلند بردن روحیه سقوط کرده ارگ و سپیدار صادر شده است.

فرمانروای کاخ سفید نمی داند که بلخ یک ولایت نیست بلکه محور قدرت و معادله ثبات در شمال است. افزون بر آن ناف ارگ و ناف ریاست اجرایی به نور بلخ گره خورده است. برکناری نور بلخ به معنای تاریکی ارگ نیز است.

به بیان دیگر بحث انتقال قدرت از والی بلخ به معنای انتقال قدرت از ارگ به حکومت موقت و یا برگزاری انتخابات زود هنگام است.

شاید زمان آن فرا رسیده است که والی بلخ عطا محمد نور با مردم و متحدین سیاسی شان روی انتقال عاجل قدرت از اشرف غنی رییس جمهور توافقی و پایان ریاست اجرایی غیر قانونی به حکومت موقت بحث را آغاز کنند.

امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   دونالد ترامپ برای عطا گفته است:
بزودی چوکی رابگذار وبرو ورنه با آتش وخشم روبرو خواهیدشد

>>>   Amirzada
حالا در کنار نور بلخ ایستاد و یا هیچوقت!
در اوج مقاومت احمد شاه مسعود در مقابل وحشت و نسل کشی طالبان در سال ۲۰۰۱ در هفته نامه وزین" امید" در امریکا در تحت مدیریت جناب قوی کوشان، ژورنالیست مبارز و با احساس بحیث یگانه تریبون آزادیخواهان و عدالت طلبان خارج از افغانستان یک جمله مختصر نوشتم" حالا در کنار آمر مسعود در نبرد با وحشیان قرن بایستیم و یا هیچوقت!"
متأسفانه دشمنان در یک توطئه جهانی در سر نوشت ساز ترین لحظات تاریخ کشور او را به کمک مار های آستینش از میان بردند و ما نتوانستیم در کنار او به ایستیم و از داعیه بزرگ مان دفاع کنیم.
امروز بعد از ۱۷ سال یک هم کیش و رهرو او مسعود وار برای داعیه نا تمام او می رزمد و این پرسش تاریخی یک بار دیگر مطرح است:"حالا در کنار نور بلخ در نبرد با فاشیسم قرن بایستیم و یا هیچوقت!".
ازینرو در کنار مبارزین در روز گار سخت و سر نوشت ساز باید مردانه ایستاد، در غیر آن خیلی ناوقت خواهد بود. هیچ افسوس و بزرگداشت از قربانیان استبداد و استکبار جهانی دردی را دوا نخواهد کرد.

>>>   زوال پشتونیزم:
کاخ سفید از اشتباهات ۱۷ سال گذشته، کم و بیش آموخته است. در اعلامیه اخیرش دیده می شود، دیگر جانب یک مشت اوغانیزم سرطانی نیستند. کاخ سفید عطا محمد را تهدید نکرده، بلکه از شکل گرفتن بحران پس از طالبان هشدار می دهد. جامعه جهانی و کاخ سفید، مطالبات مردم افغانستان را شنیده اند.. و مجبور هستند که برای تغییر ساختار، دست بکار شوند. در بازی میان جمعیت و ارگ، دست عطا محمد و جمعیت خیلی بالاست. به قول شیوای شرق، بهتر است که در مذاکرات، نمایندگان سازمان ملل حضور داشته باشند. چون نیرنگ عذر، معذرت، قرآن خوردن و تعهد پشتونیزم برابر سر سوزن اهمیت ندارد و مدار اعتبار نیست. استاد عطا، تو فقط ایستاد باش و ایستاد بمان!!
#احمد_شاه_فرید

>>>   خلیلزاد نام دارد. از فرماندهی نیروهای ویژه پولیس در کابل دیدار کرده است. پرسش اینجاست که این آدم کی و چی کاره است؟ او فرمانده با همت!! دیگه نظام نادرخان نیست که تو به یک مشت کوچی بی مسوولیت حساب بدهی!!
#احمد_شاه_فرید

>>>   خلاصه مطلب؛

به هیچ یک از پشتونیست ها باور نکنید، چه داخلی شان باشد، چه خارجی شان؛ هردو از یک منبع فرمان میبرند، و پی یک هدف که همانا نابودی دیگران و سلطه دائمی پشتونیزم است میروند؛ شما هر قدر که اعتماد، خود سپاری و مردم سپاری به دست فاشیزم قبیله داشته باشید، و به چهره آنان به عنوان برادر ببینید، و حتا اگر آنان را به شانه های تان هم بنشانید! آنها فقط فقط همان نابودی شما چه از راه کوچ دادن و چه از راه کشتار را میخواهند و بس!
پس زمان آن فرا رسیده است تا سلسله استبداد 200ساله از میان برداشته شود، و این کار امکان ندارد! مگر اینکه شمایان واقعا بایستید و به فاشیزم قبیله نه بگویید، پس از این هر بلی گویی و تن دهی به قبیله سلطه طلب و مستبد؛ برابر است با مرگ خودتان و مردم تان، هوشیار شوید تا پایمال نشوید.

Edris Khurasani

>>>   آزادی AZADI
زمانی آن فرا رسیده تا حزب جمعیت اسلامی افغانستان بطور مستقیم با ایالات متحده آمریکا گفتگوها را آغاز کند. چون دیگر ارگ هم نمی تواند طرف با اعتبار در مذاکرات باشد و از همه مهمتر مردم بالای ارگ و سپیدار اعتماد ندارند.

>>>   خلاصه مطلب معلم عطا به آخر خط رسیده است. هموطنان عزیز مان نباید لاف و پتاق امیرزاده را که از زیر صندلی نرم و گرم بیانیه می دهد جدی بگیرد. عطااز منافع شخصی خود دفاع می کند و یک زورگو و دزد است که تمام مالیات شهر مزار شریف را به جیب خود میزند و به آن هم اکتفا نکرده از تمام تجاران و دکانداران بیست فیصد برای خود حق می گیرد.
تا به کی؟
باید به چور و چپاول مافیای ....خاتمه داد.

>>>   فرمان های کاخ سفید را جدی نگیرید!
چطور جدی نګیرد!
طلاهای اویزان در ګردن زنانتان از کیسه همان دالرهای امریکا است!که به خانه های تان بردید و به پول شیر اطفال امریکا خریده شده!
این فرمان فرمان افغان است و زمانش رسیه زور نزنید! چاره نیست!!!!!

>>>   حاجت آمدن این شاهین قلابی امریکایی نیست که نخست در ینوکال یکی از شرکت های گازی و نفتی امریکا مانند "چاربرادران" (چارباند ) کرزی و غنی و جلالی در قندهار زیر رکاب ملا عمر و بن لادن کار کردند. ایران فردوسی و ابن سینا و رودکی و مولانا بلخی و ناصرخسرو را سپاسگزار که پلان شوم امربکا وجفت جنين اش طالبان را نقش بر آب کرد و باوجود پایگاه نظامی آمریکا در بخش خاوری خود که نام با معنی بسیار ناشایسته اش با معنی و مفهوم ناله "بندر چابهار! را در سیستان ساخت که هندو چین و آسیا مرکزی از آن استفاده می کنند.
این آقایان نامگرفته شده حسود و خسیس و قاتلین بشریت که در رکاب آمریکا دوان دوان اند حتی نمی مانند که غیر پشتون یک سانتیمتر در سرزمین و زادگاهش در خاک اش در میهن اش خودمختاری داشته باشند. حاکمیت شان در پختونخواه یا پشتونخواه که زادگاه اصلی شان در دورادور سلسله کوه های سلیمان پاچا یهودیان همين خود بادران شان ناممکن ساخت چون پاکستان قدرتمند است و در پشت پاکستان بادران ناقلین همان امریکاست قصد کمبودی ها حقارتها بی عزتیها را از مردمان بومی سرزمین خورشید و خور و خیرو آباد و آریانا و ایرانشهر و ایران بگیرند.
خلیلزاد این قدر نیرو و قدرت و چالبازی و پربازی یا ورق بازی نکنید. لابد به ارمان خود رسیدنی است.باز گزینه تقلبات به شکل صنعتی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و ریاست ها چه با برگ و چه بدون برگ و رای فراهم شده اند.
در این کشور است تقلب در میان
تا که نام ستان است افغان
غوغای فغ و فغان در جان
ستیز و ستیزی شان بالای زنان
و هم بالای مردان و ملتان
افغان ندارد در ستان یک تون
شناسنامه اش شده در خزان پنهان
پته خرانه مفت شد در میدان
هویت سست شد در جهان
یک بار افعان یک بار پتهان
آنجا روه و روهیله اینجا پشتانه و پشتان
کار می شود در پنتاکون لاف اش می زند افگون
که نخوانی آنرا با سازاواره دهل هفتگون
افغان ات گير و وبرو به تون ات
ستان خو از زبان هاى ماست
خلیلزاد در افغان کردن عاقل است
در حقيقت او يک بيگانه حامل است
باوجود گرين کارت ناقل است
کردار هايش نه تنها در انتخابات باطل ا ست
هويت شان در ابتداو انتهانامه قاتل است
حاکمان و باداران شان در هرجنايت بشرى شامل است

>>>   او تاجیکان و فارسیوانها تنها راه این است با ژنرال سلیمانی و ولادیمیر پوتین هم دست شوید.
پوزه آمریکا را در شمال به خاک میمالند همان طور که داعش را در سوریه و عراق و لبنان پوزه اش را خاکمال کردیم این تجربه در سوریه و عراق ‌موفق بوده است.
فاطمیون قهرمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است