نور: هزاران تن را به جاده ها می کشانم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145537 منبع: پرینت

اگر جامعۀ جهانی و سازمان ملل متحد خاموشی ها را نشکند، هزاران تن را به جاده‌ها می کشانم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز چهاشنبه 4 دلو 96 در همایشی در مزار شریف جامعه جهانی و سازمان ملل را به خاموشی در برابر بی عدالتی ها، فساد و استبداد در افغانستان متهم ساخت.

والی بلخ خطاب به جامعه جهانی اظهار کرد: همانگونه که با شعار تامین عدالن، مبارزه با فساد و هراس افکنی و همکاری در حکومتداری به افغانستان آمده اید باید در مساله اختلاف ها میان جمعیت و ارگ همکاری کنید؛ در غیر آن اگر خشم مردم را به امتحان بگیرید پشیمان می شوید.

وی بیان کرد که داعیه اش تنها برای ولایت بلخ نیست و خیلی ساده می تواند یکی دیگر از همکارانش را به این ولایت بگمارد اما اگر کسی بخواهد به نفع خودش تغییرات بیاید، خواب این فکر را به گور می برد.

در چند ماه اخیر گروه داعش فعالیت خود را در ولایت های شمالی کشور از جمله جوزجان گسترش داده است و والی بلخ نیز منظوری استعفایش را توطیه ای برای پیاده کردن پروژه داعش در شمال کشور خوانده است.

گفتنی است که پس از منظوری استعفای والی بلخ، بسیاری از مردم ولایت های سراسر کشور در همایش های جداگانه و یا در سفر به مزار شریف حمایت شان را از باقی ماندن عطامحمدنور بحیث والی بلخ اعلام کرده اند اما تاکنون حکومت در برابر این مواضع مردمی کرنش نکرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
جامعه جهانی
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخ، یخن غنی احمدزی را گرفته!

گفته می‌شود سلام رحیمی رییس دفتر اشرف غنی و عضو تیم مذاکره کننده با جمعیت اسلامی در آخرین نشست گفته است که رعایت ریش‌سفید مملکت (غنی) را بکنید و برای یک هفته هم که شده انجینیر داود را اجازه دهید تا به کرسی ولایت بلخ تکیه زند. شما ببینید که این طائفه و گروه هنوز هم با غدر و مکر نادرخانی سیاست می‌کنند؛ در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر. این همان ریش سفیدی بود که رای ژنرال دوستم را گرفت و بعد علیه او توطئه کرد و حتی ژنرال دوستم مورد سوقصد قرار گرفت و او اجازه‌ای آمدن به داخل کشور را ندارد. این همان ریش سفیدی بود که انتخابات را با رای «گوسفندی» و با پا درمیانی جان‌کری برنده شد که آبرو و عزت کشور را در سطح جهان برد. این همان ریش سفیدی بود که با به قدرت رسیدنش ولایات کشور به دست دشمن افتاد و جوانان و مغزهای این کشور فرار ملک‌های مردم شدند، این همان ریش سفیدی بود که امر شلیک بر تطآهرات کنندگان را داد که باعث شهادت سالم ایزدیاد و ۷ مبارزین و هم‌قطاران مان در رستاخیز تغییر شدند. این همان ریش سفیدیست که با شروع حکومتش پدیده‌ای مشکوک و سوال برانگیزی به نام «داعش» به میان آمد و جنگ به‌گونه‌ای دراماتیک به شمال انتقال داده شد. این همان ریش سفیدی بود که در تحت قیمومیتش در دوم اسد سال پار علیه جنبش روشنایی و بعد از آن بالای اماکن مقدس اهل تشیع حملات خونین صورت گرفت که باعث شهادت صدها تن از هم‌وطنان ما گردید؛ اما تا امروز هیچ‌کس سرنخ آن‌را ندانست. تحت رهبری متفکرانه همین ریش سفید بود که همه روزه تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی ما چندین برابر افزایش یافته و کسی حاضر نیست تا جنازه‌های سربازان را به خانواده های شان برسانند و......
به اشرف غنی احمدزی بگویید زمان‌که تو با عزت و آبروی شهروندان این ماتم‌کده بازی می‌کردی، به فکر آبرو و ریشِ سفید خود بودی؟ چرا و چه‌گونه به یک‌باره‌گی خرقه‌ای صوفیانه به تن کردی و شیخ فانی شدی و معصوم؟ به قول حافظ:
پشمینه پوش تند خو که از عشق نشنیده است بو / از مستی اش رمزی بگو تا ترک هوشیاری کند
مطمین هستم آه و ناله این مردم مظلوم و ستم کشیده دامن ترا خواهند گرفت چون تو محکوم به قهر و غضب زمین و زمان هستی و تاریخ یخن ترا گرفته و رها نخواهد کرد. تو از قهر تاریخ نمی‌توانی فرار کنی.

هارون معترف

>>>   احتیاط احتیاط!! بادر کلان را خشمگین نسازید.
کاخ سفید اعلام کرده که کشمکش بر سر ولایت بلخ در شمال افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند و از "طرف‌های دخیل" خواسته تا تنش ایجاد شده بر سر انتقال قدرت به یک والی جدید را به گونه سریع و صلح‌آمیز حل کنند.

>>>   Parwani
اقوام افغانستان غلامی را نمی پذیرند وزمانش گذشته این عصر جدید است مردم به شبکه های اجتماعی دست رسی دارند گپ پییر وپیرخانه حضرت وحضرت بازی ودست بوسی ها گذشت رادیو وروزنامه های دولتی ارزش خود را از دست داده اند افغانستان صاحب دارد کسانیکه درین سرزمین تولد شده اند شهید دادند واز خانه وکاشانه خود دفاع کردند واز وطن خود مردانه دفاع کرند همین سرزمین از آنها است فریب خود فروشان را نخورند

>>>   اطلاعیه

پدرفاشیزم "زلمی فاشیست زاد" کابل امده تا در قران مهر کرده "استاد عطا محمد نور " رئیس جمهور عنقریب افغانستان را در یک توطئه یی فریب داده او را ترور نمایند.
فاشیزم قبیلوی قبلاً هم "امیر حبیب الله خادم دین رسول الله" را نیز توسط پدر" صبغت الله مجددی" فریب داده بودند.

>>>   Istalif
بنده منحيث يك امريكاي أفغانستاني أصل خواهشم از آقاي خليلزاد است كه بگزار افغانستان بدست خود أفغانستاني ها آبادوآرام شود امروز استاد عطا نور بهترين گوررنري است كه دراين مدت سي وپنج سال در مبارزات بر عليه استعمار سرخ از شمال استعمار سياه از جنوب مردانه وار درخشيد ودر هفده سال گزشته بهترين والي مدبر كار كشته وموفق كشور در بلخ بوده وبر عليه داعش وطالب فعلاً در جنگ است خواهش از خودات اين است در اين شرايط أساس ازمداخله در أمور بلخ خوداري نما وپاي رؤسها را دوباره به جنگ در افغانستان مكش اگر خودات را جمهوريخوا امريكاي ميداني بنده نيز جمهوريخوا امريكاي أم واز سياست زادگاه أم افغانستان عزيز شايد كم تَر نه بلكه إضافتر از تو بداتم بگزار كه قدرت افغانستان بدست خود فرزندان اصيل افغانستان مانند استاد عطا نور باشد وچهار وطن دار بيچاره كه در افغانستان زندگي ميكند در فضا صلح زندگي نمايند

>>>   ٗٗٗهيچ چيز از دستش نمي ايد

م

>>>   Wahdat
استاد رهبری یک ملت بزرگ به دست دارد، مردم با استاد عطا هستند، دیگر سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نیست !!

مردم هوشیار اند و می دانند چی می کنند

>>>   زور مردم زور خدا است ،
در مقاومت امریکا و پاکستان با طالبان بودند چی توانست بکند !!

>>>   میتوانی چون ............باشد ...........زیاد است

>>>   حکومت مرکزی در دفاع از رخنه ای دشمنان برای حفظ امنیت شمال تا
سرحدات بدخشان عاجز است . زمان و شرایط طوری آمده که مردم خود
مانند وقایع چند در تاریخ برای حفظ جان ، مال و ناموس فعال باشند و برزمند
برای این امر خطیر باید مرکزیت و اداره و رهبری فعال باشد که عطا محمد نور
بهترین گزینه است . حکومت مرکزی باید از تدبیر و تعقل کار گرفته خواست
مردم را احترام بگذارد .تبدیلی والی هر وقت که شرایط مهیا باشد شده میتواند
اما درین شرایط زمانی که دشمنان غدار پشت دروازه اند لجاجت حکومت
مرکزی به ضرر صلح و آرامش است نه باید به دست خویش قبر کند .
حاجی محد شریف بدخشان

>>>   گپ هایی مفت است هیچ غلطی کرده نمیتوانی..
سالم از پروان

>>>   همایش ها همه گپ است، ملت از راه اندازی راپیمائی ها هم خسته شدند، دیگر توان نماند، طوریکه در 2014 هیچ اتفاقی نیافتاد. تغییر جناب نور هم آرام می شود.
ملت مسلمان ما تا زمانی که دست نیاز به طرف خداوند مهربان دراز نکنند، و خواهان کمک از الله متعال نشوند، روزگار ما بدتر شده میرود.
خدای که حضرت ابراهیم(ع) از آتش!
حضرت موسی (ع) را از آب!
حضرت یونس (ع) را از شکم ماهی!
حضرت نوح (ع) را از طوفان!
حضرت یوسف(ع) را از چاه نجات داد!
در قدرتش تغییر نمی آید، قدرت الله متعال همیشه در یک حال است.
دعا میکنیم: خداوندا مارا هدایت کن و در حفظ و امان خود داشته باش. و بهترین و بزرگترین نعمت تو که همانا رضایت توست بر ما عنایت فرما! و بر ما توفیق عنایت فرما که دوستی و دشمنی ما بخاطر تو باشد.

>>>   خلاص هستي نه جمعيت بينام و صد پرچه در قصه ات است، نه أمريكا و روسيه، از اخطار هاي ميان ما را خسته ساختي، منتظر اقدام عملي ات هستيم

>>>   تو هزار ان تن رابه جاده ها بکش فط یک مراتبه دو ترورست انتحاری بیایدوسرک هارا بخون رنگین سازد فردایش اگر یک نفرا در جاده کشانده توانستی تو چیزی هستی

>>>   در نمایش که شورای نظار با مردان مسلح در سرک های کابل به راه انداختند، چی حاصل کردید؟ در زیر خیمه های تان 50 نفر نبود. همه ای تان سرخم به خانه های تان رفتید. ازین تمتراق ها چیزی بور نمی شود. بادار کان هم ای تانرا زیر نظر دارد. طیاره های بی 52 را شاید هنوز فراموش نکرده باشید.

>>>   نور صا حب من این را برایت می گویم به هر شکلی که باشد ارگ و امریکا ترا از سمت شما ل دور می کند و داعیش را در انجا رشد می دهد این هم سیا ست ارگ و امریکا است

>>>   یقینا که منظور از جامعه جهانی نزد عطا نور و همه حاکمان لمیده در دولت مزدور امریکا و ناتو استږ عطا جان مثلیکه نمی خواهد بپذیرد که امریکا همین امروز هم" سکوت را شکست" و گفت هر چه زود تر پروسه انتقال قدرت به والی جدید انجام یابد و تحمل خشونت را نه دارد.
عطا جان بیدار شو.بادار فیصله اش را نموده است

عبدالولی.

>>>   مردم رابه کشتن انتحاری ها ندهید وقتی مردم را به سرک میکشید خود شما هم بدون محافظ ودیوار سمنتی با تظاهر کنندگان یکجابیرون شوید
ر

>>>   ای شمالیان!
نور تاریک شده! جمعیت،افراد شده!شمال با جنوب یک شده! تزار مرده! سامانی باز زنده نشده! ......تاریخ را شرمانده!و روی شما دیګر سیاه و از دیدن نیست الی اګر انسان شوید و ملت را بپذیرید!

>>>   چقدر مردم افغانستان بی غیرت هستند این چنین مردم بی غیرت و بی جنمی که به خاطر ترس از چند انتحاری پشت عطا را خالی میکنند حقشان است برده باشند

>>>   بنده منحيث يك أفغانستاني أصل خواهشم از آقاي خليلزاد است كه بگزار افغانستان بدست خود أفغانستاني ها آبادوآرام شود امروز استاد عطا نور بهترين والی است كه دراين مدت سي وپنج سال در مبارزات بر عليه استعمار سرخ از شمال استعمار سياه از جنوب مردانه وار درخشيد ودر هفده سال گزشته بهترين والي مدبر كار كشته وموفق كشور در بلخ بوده وبر عليه داعش وطالب فعلاً در جنگ است خواهش از خودات اين است در اين شرايط أساس ازمداخله در أمور بلخ خوداري نما وپاي رؤسها را دوباره به جنگ در افغانستان مكش بگزار كه قدرت افغانستان بدست خود فرزندان اصيل افغانستان مانند استاد عطا نور باشد وچهار وطن دار بيچاره كه در افغانستان زندگي ميكند در فضا صلح زندگي نمايند

>>>   نور یک خاین ملی شده است .ازچی رستم شدی اخر بما دشمن شدی

>>>   بلی مزدورکاران زیاد پیدا میشود بیکاری است وهرکس پول داشت آنها را روزانه درمقابل 300 افغانی استخدام کرده وبه جاده ها ریخته میتواند
مارا ترساندی اوبچه فکرت طرف ما باشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است