شاهزاده های سعودی از زندان آزاد شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145534 منبع: پرینت

منابع خبری عربستان از آزادی 90 نفر از متهمان به فساد اعم از شاهزاده، مسوول و تاجر پس از موافقت با مصالحه و پرداخت وجه نقدی خبر دادند.

منابع خبری در عربستان می‌گویند، شمارش معکوس برای بسته شدن «پرونده فساد» از طریق مصالحه به عنوان فراهم شدن زمینه برای ارجاع پرونده بقیه متهمان به دادستانی کل آغاز شده است.

وبگاه خبری «سبق» عربستان، گزارش داد که «نتایج تحقیقات نشان می دهد که بیشتر شاهزادگان و مسوولان بازداشت‎شده با مصالحه موافقت کردند و 90 نفر از متهمان پس از رفع اتهام، آزاد شدند».

جمال خاشقجی روزنامه نگار مشهور معارض سعودی مقیم آمریکا، هفته گذشته در صفحه توییتر خود نوشته بود که «دولت عربستان به هدف خود یعنی به دست آوردن 100 میلیارد دالر از شاهزادگان و شخصیت‌های بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون نزدیک شده است و بزودی این پرونده بسته خواهد شد».

سبق نوشت: مصالحه‎ای که بیشتر بازداشت شدگان با آن موافقت کردند، در ازای پرداخت نقدی و تسویه اموال غیرمنقول متهمان صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، اکنون حدود نود و پنج نفر همچنان به اتهام فساد در بازداشت به سر می برند و مشخص نیست که همه آنها به دادستانی کل ارجاع داده می شوند یا نه.

دولت عربستان به بهانه مبارزه با فساد و تروریسم بیش از 200 نفر از جمله شاهزادگان، بازرگانان و وزیران و مقام های ارشد دولتی عربستان را بازداشت کرده است که شخصیت‌های بلندپایه آنها در هتل ریتز کارلتون ریاض نگهداری می‌شوند.

بازداشت این افراد پس از آن صورت گرفت که شاه سعودی روز چهارم نوامبر طی فرمانی از اتخاذ تدابیر جدید در عربستان برای مقابله با فاسدان خبر داد و کمیته ویژه‌ای برای مبارزه با فساد به ریاست محمد بن سلمان برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد.

برخی ناظران سیاسی هدف اصلی محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی از این بازداشت‌ها را جبران کسری بودجه این کشور دانستند؛ اقدامی که از طریق آن، میلیاردها دالر نصیب دولت عربستان می‌شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
زندان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است