جنگ مسلحانه بین دوقوم در هرات فروکش کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145509 منبع: پرینت

خبرنامه دفترمطبوعاتی والی هرات در پیوند به جنگ مسلحانه میان دو قوم در اسلام قلعه:

تنش بين جوانان دوم قوم سرحد نشين درشهرك اسلام قلعه واقع ولسوالي كهسان ولايت هرات باحضور هيات بلندپايه مقامات فروكش نمود.

اين تنش ها بعد از ظهر روز سه شنبه روي موضوعات مالي زماني بين دوتن از جوانان كه وابسته به اقوام سامان زايي و هفت بلابودند، آغاز شد كه مشاجره لفظي بين اين دوجوان منجر به درگيري فيزيكي و جراحت سه تن گردید.

متاسفانه روز چهار شنبه نيز اين تنش ها با حضور شمار بيشتري از جوانان و افراد احساساتي دو طرف كه مجهز باسلاح بودند بيشتر شد و درگيري مسلحانه بين دوطرف سه كشته و بيست زخمي برجاي گذاشت.

بر اساس هدايت مقام ولايت هرات، هيات بلند رتبه اي از مقامات دولتي كه در تركيب آن معاون مالي و اداري مقام ولايت، رييس شوراي ولايتي، قوماندان امنيه، آمر امنيت، قوماندان نيروهاي سرحدي، برخي متنفذين قومي، شماري از مسولان و معاون امنيت ملي شامل اند به شهرك اسلام قلعه سفر نمودند و بعد از صحبت بابزرگان قومي موفق به حل تنش و استقرار آرامش شدند.

تيم‌هاي صحي از مركز شهر هرات غرض درمان مجروحين به محل اعزام شدند و تعدادي از مجروحين را به شفاخانه مركزي شهر هرات انتقال داده اند كه زير درمان قرار دارند.

بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسلام قلعه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   دوقوم در هرات یک دیگر را کشتند
دوقوم دیگر در خوست یکدیگر رابالای غصب زمین دولتی کشتند

>>>   متاسفانه مردم افغانستان بیسواد وجاهلند از تدبر،اندیشه وتفکر عاری اند،بسیار زود روی تعضبات بیجا فقط بلدند ماشه تفنگ را که آسان ترین کار هست را میکشند وسخت ترین ضربه ای که غیر قابل جبران هست را بر پیکر خانواده های همدیگر وارد میکنند، در حقیقت اختلاف ها اکر کمی درنگ وفکری بنماییم هیچ ارزشی نداشته که چندین انسان بیگناه را به قتل رسانده ،تعدادی ریادی را هم مجروح ومعلوم وخانواده کثیری را بر ماتم عزیزان شان نشانده وفرزندان شان را بی سرپرست ویتیم نموده اند،بعدا فکر وعقلش را به کار بندازند میفهمند که آن اختلاف که بر سر آن خسارت سنگینی را به وجود آورده شاید مثلا ارزش یک مرغ را هم نداشته چه برسد به اینکه چند انسان بیگناه به این راحتی وبی مبالاتی از بین بروند،پیامبر عظیم الشان اسلام‏(ص!) فرمود: یک لحظه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت خالصانه هست،بنا بر این مردم هوشیار وآگاه باشید وکاری نکنید جان شیرین ونفسی را بیخودی بگیرید!
نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است