آمریکا گروه ضربت اینترنتی برای کوبا تشکیل داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145495 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تشکیلاتی را به نام 'نیروی ضربت اینترنت کوبا'، برای آنچه ارتقای جریان آزاد و غیر قابل کنترل اطلاعات در این کشور خواند، ایجاد کرده است و یک رسانه دولتی کوبایی این گروه را خرابکار توصیف کرد.

به گزارش رویترز از هاوانا، وزارت خارجه آمریکا روز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: این گروه ضربت چالش های فناوری و فرصت ها برای گسترش دسترسی اینترنت و رسانه های مستقل را در کوبا مورد بررسی قرار خواهد داد.

قرار است اعضای این گروه ضربت با حضور مقام های دولتی و غیر دولتی برای اولین بار در تاریخ هفتم فوریه (18 دلو) دیدار کنند.

روزنامه دولتی 'گرانما'ی کوبا به دنبال این اعلام، نوشت، هدف این گروه ضربت تشکیل شده توسط واشنگتن از بین بردن نظم داخلی کوبا است.

برخی تحلیلگران معتقدند که به نظر می رسد تشکیل این گروه ضربت نتیجه معکوس داشته باشد.

مایکل بوستمانته یک استاد دانشگاه در فلوریدا گفت: با قرار دادن مساله دسترسی اینترنت در یک چارچوب سیاسی، فقط موانع بزرگتر برای شرکت های ارتباطات آمریکا که به دنبال همکاری با کوبا هستند، ایجاد می شود.

به رغم اقدامات دولت کوبا برای دسترسی اینترنت برای مردم این کشور، بیشتر مردم نمی توانند اینترنت را در گوشی های همراه شان داشته باشند.

دولت هاوانا اعلام کرده به دلیل هزینه های بالا در روند توسعه تاسیسات زیربنایی این نوع شبکه های اینترنتی کند بوده است. دولت کوبا محاصره اقتصادی اعمال شده توسط آمریکا را یکی از عوامل این روند کند معرفی کرده است.

باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا یکی از اقدامات مهم را در طرحش برای بهبود روابط واشنگتن- هاوانا، افزایش دسترسی به اینترنت در کوبا قرار داده بود.

شرکت گوگل توافق نامه ای را در سال 2016 با دولت هاوانا امضا کرد با این هدف که دسترسی کاربران در کوبا به محتویات سایت های تحت فعالیت این شرکت سریعتر شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از بر سر کار آمدن اعلام کرد که طرح بهبود روابط کشورش را با کوبا کنار می گذارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوبا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است