خلیلزاد میانجی بی طرف نخواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145479 منبع: پرینت

به احتمال خیلی فراوان خلیلزاد میانجی یا شفیع میان عطامحمدنور و ارگ خواهد بود.

این موضوع را از دو جهت مورد تحلیل و بررسی کوتاه قرار می دهیم. در اینجا چند پرسشی به میان میاید که چرا خلیلزاد میانجی در بین عطامحمد نور و ارگ باشد؟ آیا وی یک ارگی درونی و ظاهرا آمریکایی نیست؟ آیا در درون این موضوع پنهان کاری های در میان نیست؟ آیا وی حق را بر ناحق ترجیح خواهد داد؟ و همینگونه پرسش های متعددی هستند که ذکرشان خیلی خسته کن سازد نبشته را.

در قدم نخست بایست تا بر این اشاره کوتاهی داشته باشیم که سپردن این میانجیگری به خلیلزاد می تواند مداخله مستقیم آمریکا در این مساله میان عطا و ارگ باشد، چراکه خلیلزاد خود یک آمریکایی و طرفدار حکومت کنونی آمریکا در افغانستان (حکومت کابل) است و این نمی تواند انسان عاقلی را قانع کند که وی واقعا خواهان میانجی بودن بی طرف باشد.

در قدم دوم، در این سرزمین قانون شکن و قانون مدار مشخص اند، عطامحمد نور در خواستن حق شان نه افراط کرده است و نه قانون شکنی، در طرف مقابل غنی احمدزی تا حد توان قانون شکنی کرده است، افراط کرده است و خیانت کرده است و...

در اینجا میانجی را چه پیوندی به این معضل؟ این مساله می تواند با یک رای گیری و نشست ملی حل گردد که قانون شکن و زورگو و بی ریشه کیست؟ و قانون مدار، شخصیت ملی، عدالتخواه کیست؟ اگر خلیلزاد آورده شود تا میانجی گردد و جمعیت هم وی را به عنوان یاد شده بپذیرد؛ مطمین باشید که از صحنه بگونه ای رانده خواهند شد که صفحه صفحه تاریخ آنرا درج خود خواهند کرد.

ادریس خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی خلیلزاد
غنی احمدزی
نظرات بینندگان:

>>>   حاجت آمدن این شاهین قلابی امریکایی نیست که نخست در ینوکال یکی از شرکت های گازی و نفتی امریکا مانند "چاربرادران" (چارباند ) کرزی و غنی و جلالی در قندهار زیر رکاب ملا عمر و بن لادن کار کردند. ایران فردوسی و ابن سینا و رودکی و مولانا بلخی و ناصرخسرو را سپاسگزار که پلان شوم امربکا وجفت جنين اش طالبان را نقش بر آب کرد و باوجود پایگاه نظامی آمریکا در بخش خاوری خود که نام با معنی بسیار ناشایسته اش با معنی و مفهوم ناله "بندر چابهار! را در سیستان ساخت که هندو چین و آسیا مرکزی از آن استفاده می کنند.
این آقایان نامگرفته شده حسود و خسیس و قاتلین بشریت که در رکاب آمریکا دوان دوان اند حتی نمی مانند که غیر پشتون یک سانتیمتر در سرزمین و زادگاهش در خاک اش در میهن اش خودمختاری داشته باشند. حاکمیت شان در پختونخواه یا پشتونخواه که زادگاه اصلی شان در دورادور سلسله کوه های سلیمان پاچا یهودیان همين خود بادران شان ناممکن ساخت چون پاکستان قدرتمند است و در پشت پاکستان بادران ناقلین همان امریکاست قصد کمبودی ها حقارتها بی عزتیها را از مردمان بومی سرزمین خورشید و خور و خیرو آباد و آریانا و ایرانشهر و ایران بگیرند.
خلیلزاد این قدر نیرو و قدرت و چالبازی و پربازی یا ورق بازی نکنید. لابد به ارمان خود رسیدنی است.باز گزینه تقلبات به شکل صنعتی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و ریاست ها چه با برگ و چه بدون برگ و رای فراهم شده اند.
در این کشور است تقلب در میان
تا که نام ستان است افغان
غوغای فغ و فغان در جان
ستیز و ستیزی شان بالای زنان
و هم بالای مردان و ملتان
افغان ندارد در ستان یک تون
شناسنامه اش شده در خزان پنهان
پته خرانه مفت شد در میدان
هویت سست شد در جهان
یک بار افعان یک بار پتهان
آنجا روه و روهیله اینجا پشتانه و پشتان
کار می شود در پنتاکون لاف اش می زند افگون
که نخوانی آنرا با سازاواره دهل هفتگون
افغان ات گير و وبرو به تون ات
ستان خو از زبان هاى ماست
خلیلزاد در افغان کردن عاقل است
در حقيقت او يک بيگانه حامل است
باوجود گرين کارت ناقل است
کردار هايش نه تنها در انتخابات باطل ا ست
هويت شان در ابتداو انتهانامه قاتل است
حاکمان و باداران شان در هرجنايت بشرى شامل است

>>>   خلیلزاد میانجی بی طرف نخواهد بود! یعنی شما هنوز به بچه سامان چشم امید دوخته اید؟
نور چی کاره که خلیلزاد در مورد این اوباش میانجی شود!
خلیلزلد پیام روز را برایش میرساند! تا عقلش بسر اید و خودرا خراب نکند! زیرا قوم تاجک انقدر بی عقل نیست حمایه این اولاد ساقی را در پیش گیرید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است