کمیسیون به تنهایی نمی تواند انتخابات برگزار کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145470 منبع: پرینت

رییس جدید کمیسیون انتخابات بزودی انتخاب خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وسیمه بادغیسی سرپرست کمیسیون انتخابات امروز چهارشنبه 4 دلو 96 در مراسم معرفی حفیظ الله هاشمی عضو کمبود کمیسیون انتخابات گفت: با تکمیل اعضای کمیسیون انتخابات، کمیسیون کوشش خواهد کرد تا در سال آینده انتخابات را در زمان معین برگزار نمایند.

بگفته سرپرست کمیسیون انتخابات، گام بعدی کمیسیون انتخاب رییس خواهد بود.

بادغیسی درخصوص بودجه انتخابات اظهار کرد: تهیه فهرست رای دهندگان حدود 29.4 میلیون دالر هزینه دارد که جامعه جهانی به پرداخت آن متعهد شده و برنامه در حال انجام است و 10 درصد این مقدار از سوی حکومت پرداخته می شود.

سید حفیظ الله هاشمی عضو جدید کمیسیون انتخابات نیز در این جلسه به مساله بی اعتمادی کمیسیون اشاره کرده و گفت: کمیسیون انتخابات در حال حاضر در تنگنای اعتماد قرار گرفته است اما گام های عملی جهت برطرف شدن این مساله برداشته خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: تیم کاری کمیسیون انتخابات بخاطر اعتمادی سازی، شفافیت و حساب‌دهی در بخش انتخابات و بودجه این نهاد از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

وی درباره گزارش ها از تقلبی بودن مدرک تحصیلی اش نیز تصریح کرد: این توطیه از سوی کسانی مطرح می شود که نمی خواهند کار کمیسیون پیشرفت کند.

عضو جدید کمیسیون انتخابات گفت: کمیسیون به تنهایی نمی تواند متضمن برگزاری انتخابات باشد و در این راستا به همکاری نهادهای دولتی، جامعه مدنی، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و بخصوص نهادهای ناظر ضرورت دارد.

هاشمی از ریاست جمهوری خواست تا با کمیسیون انتخابات در زمینه تامین بودجه و امنیت انتخابات همکاری کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
هاشمی
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
منبع
در نشست اخیر سران جمعیت اسلامی با استاد عطا روی شفاف سازى موضع داكتر عبدالله و ختم بازى دوگانه او بحث صورت گرفت. هيت رهبرى جمعيت با اظهار خستگى از موضع دو رو ى عبدالله نسبت به تعهدات اش اين وضعيت را غير قابل تحمل دانستند و با اتفاق اراء توافق نمودند كه عبدالله در اذهان مردم محكوم و زشت شده است و نا ديده گيرى راى و نظر توده هاى حامى جمعيت ميتواند به شهرت اين حزب صدمه بزند بنا از اين بعد اجرايه هيچ گونه حق راى در شرايط و مذاكرات جمعيت ندارد و نخواهد داشت. هر چند داكتر با فرستادن هيّئت خواسته است يك فرصت ديگر بدست بياورد اما رهبرى جمعيت داكتر عبدالله و صلاحيت او را ختم شده اعلان كرده و گفته است مدت كوتاه كه از عمر دولت باقى مانده را بگذارند اما هيچ گونه نقش در برنامه هاى اينده جمعيت ندارد و اين اجازه را نخواهد يافت. منبع مى افزايد با اين تصميم جمعيت خواب عبدالله براى يك دور ديگر برخوردارى حمايت جمعيت در انتخابات اينده به كابوس تبديل شده است!

>>>   چقدر ساده هستید، آیا شما راستی باور میکنید که این کمسیون برای انتخابات بوجود آمده؟ عضو جدید کمیسیون دز اداره امور حتی ".........." برای پاروی گلها و چمنها را دزدی میکرد و از همین خاطر به ...........دزد مشهور بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است