چرا آمریکایی ها از حمله ها پیشگیری نمی کنند؟
یک روز پیش از حمله به کانتینانتال آمریکایی ها اعلام می کنند که یکی از هتل های افغانستان مورد حمله قرار می گیرند. اعلان را می فهمند، رابطه دارند، اطلاعات را دارند، طبیعتا هم می دانند کدام هتل است پس چرا جلویش را نگرفتند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145464 منبع: پرینت

کاخ سفید برای حمله به هتل کانتینانتال به پاکستان هشدار می دهد که رهبران طالبان را در این کشور بازداشت و هرچه زودتر اخراج کند. سخنگوی کاخ سفید می گوید که باید جلو استفاده قلمرو پاکستان از سوی هراس افکنان برای پیشبرد عملیات ها گرفته شود اما نخست وزیر پاکستان می گوید که هرکاه واشنگتن روند کمک ها را بر پاکستان از سر نگیرد و فشارهایش را افزایش دهد آمریکا اجازه استفاده رایگان از زمین و فضای پاکستان را برای اکمال نیروهای آمریکایی در افغانستان نخواهد داشت. اما پاکستان تا چه هنگامی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت خواهد کرد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امان الله پیمان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: فاجعه هتل بسیار دردناک بود و اینگونه فاجعه ها بسیار برای ما رخ داده است و همه روزه دردآور است و ما باید همه روزه آن را تحمل کنیم. چند روز پیش یک کشته شده اردوی ملی را طالبان در کوچه و در پیش سگها انداختند. اما در پیش هر دروازه ای از حکومت که برای این مسایل در می زنیم هیچ کسی پاسخگو نیست. بنابر این من باورم این است که ما در افغانستان به نام حاکمیت و حکومت و دولت چیزی نداریم. حکومت ما به عنوان یک مزدور آمریکا کار می کند و ما ابدا حکومت افغانستان را به عنوان یک حکومت مشروع نمی شناسیم.

وی در خصوص مشکلاتی که بین ما و پاکستان وجود دارد می گوید: ما در برابر طالبان قربانی دادیم، جنگیدیم و هر روز تلفات می دهیم و هر روز کشتار می دهیم و مساله پاکستان و آمریکا و واکنش هایی که به آن اشاره می شود که پاکستانی ها چقدر آن را جدی گرفتند هم وجود دارد. اما باید بدانیم که این ها واقعی است یا خیر؟اول ما باید این را بفهمیم زمانیکه چهره هایی مانند کرزی و اشرف غنی و امثالهم ادعا می کنند که طاعتک و اسلام آباد قلمرو ما است و سرزمین ما است باید ما بفهمیم که ما یک کشور دیگر را با این صحبت ها و با این احساسات نامعقول و ناموزونی که هیچگاه جامه عمل نمی پوشد. نمی توانیم یک حکومت دیگر را ملامت بسازیم.

پیمان، معتقد است آمریکا هیچ کاری برای رفع مشکلات بین پاکستان و افغانستان نمی کند و می گوید: آمریکایی ها از این قضیه در طول هفده سال گذشته که به نام حکومت، حکومت افغانستان تاکید می کند که ما مرزی را به نام دیورند نمی شناسیم، ما خطی را نمی شناسیم. یک زمانی مشرف رییس جمهور پاکستانی ها بود ادعا کرد که کل این خط را دیوار می زنم، هم سیم خاردار می گیرم این آمریکایی ها در طول هفده سال یک روز صدای خود رانکشیدند که دراین مرز چه مشکلی وجود دارد این مرز باید بسته شود این مرز باید تفکیک شود. آیا ادعای ما بر اساس قوانین بین المللی صحیح است؟ ادعای پاکستانی ها که به ما اجازه نمی دهند صحیح هست یا نیست. گاه ناگاه شما از پاکستانی ها سوال می کنید که چرا به افغانستان حمله می کنید مگر شما این مرز ها را به رسمیت نمی شناسید بنابراین معلوم نیست که این در کدام قلمرو است. این کدام قلمرو است که شما ادعایش را می کنید بنابراین آیا آمریکایی ها امروز درک کرده اند که رهبران طالبان در آنجا وجود دارند؟ یا با این حرفها می خواهند خود را تبریه کنند؟ شکست و ذلت خود را می خواهند با این تبریه کنند که پاکستانی ها باید درواره هایشان را ببندند. اگر برایت مشخص است چرا آنها را نمی زنی ؟ اگر مشخص نیست باز چرا تحریک می کنی که چرا یک بار دیگر پاکستانی ها محرک این قضیه شوند؟ آمریکا با این حرف ها شکست های پی هم خود را جبران نمی تواند کند.

این نماینده مجلس، می گوید: بحث همه این است که وقتی می دانیم که کمپ های ترینینگ طالبان و تروریست کجا است، آمریکایی ها چرا آنها را از بین نمی برند؟ چرا آنها را نمی زنند؟ مثلا یک روز پیش از حمله به کانتیننتال آمریکایی ها اعلام می کنند که یکی از هتل های افغانستان مورد حمله قرار می گیرند. اعلان را می فهمند، رابطه دارند، اطلاعات را دارند،طبیعتا هم می دانند کدام هتل است پس چرا جلویش را نگرفتند؟ درحالیکه به عنوان یک همکار و حامی افغانستان آمده اند. وقتی آنها به اینجا می آیند حتما برای این می آیند که جان یک ملت را در اینجا نجات دهند. وقتی آنها نمی توانند این کار را برای ما کنند ما استخبارات آنها را چه کنیم که چند طیاره را در فضای کابل بسته و بند کرده اند.

وی در خصوص عملیات داعش و طالب در افغانستان می گوید: باید بدانیم کههمه چیز در افغانستان به دست پاکستان نیست. اینها هر روز به خاطر بازی های سیاسی، به خاطر ادامه حضورشان و بازی های گسترده در آن سمت افغانستان و در ایران این بازی ها را ادامه می دهند و گاهی داعش و گاهی طالبان و گاهی القاعده بوجود می آید. یقین دارم که آمریکایی ها خود در مساله بوجود آمدن طالب و داعش نقش دارند. و اینها برای بازیهای درازمدت به دردشان می خورد و همه عملیاتی که در افغانستان رخ می دهد از زیر ذره بین آمریکایی ها می گذرد.

پیمان، معقتد است ما نباید به خاطر به دست آوردن خط دیورند اینهمه قربانی دهیم و افزود: از جانب پاکستان هم وقتی ما بر نیمی از یک کشور دیگر ادعا داریم همین مشکلات پیش می آید. ما مردم افغانستان نقشه افغانستان را همینگونه و با همین زیبایی اش قبول داریم. اگر کم هم کنی قبول نداریم و اگر زیاد هم کنی قبول نداریم. من حرف ملت را می زنم. ما به هیچ صورت قبول نداریم که این جغرافیا کلان تر شود و نمی خواهیم به خاطر یک جغرافیای هوایی و افقی این ملت را قربانی دهیم. برای ما آن چند نفری که در هتل کشته شده اند، آن افرادی که در حوادث اینچنینی کشته شده اند مهمتر است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کانتینانتال
نظرات بینندگان:

>>>   Arian
دقيق دوست !
شايد اطلاع داشته باشيد كه .......... و مافي خطرناك يعني خليل زاد امريكايي حضور پيدا كرده است .
اميد وارم اين ادم ها پناه بخدا گفته خود را به تقدير نسپارند ....

>>>   مشوره های رایگان - شماره ۴
اگر ایدیولوژی زده گی و تنظیم بازی را به یکسو بگذاریم ، به مثابه یک فرد تاجیک و تاجیک اندیش ، مشوره دیگرم به استاد عطا این است که خود کش و بیگانه پرور نباشد. در این مقطع حساس تاریخی ، مثل سالار آزادگان کشورما شهید مسعود بزرگ رفتار کند و بکوشد که همه کارشناسان ، همه دانشمندان ، همه آدمهای رزم آور و هنرور و با تجربه تاجیک را از هر جایی که هستند فرابخواند و از دانش و تجربه و مشوره شان در این کارزار بزرگ تاریخی بهره مند شود. پیشنهاد بسیار خاص این که باب گفتگو را با یکی از بهترین فرزندان آزادیخواه و دلیر ملت مان یعنی کدبان عبدللطیف پدرام ، بگشاید و از طرح غیرمتمرکز سازی ساختار دولتی به آن گونه ایکه آقای پدرام میگوید پشتیبانی خود را اعلام نماید. این طرح را جنرال دوستم و شماری از شخصیتهای موثر هزاره نیز قبول دارند. همین حالا وقت آن است که چنین یک خواست ریشه ای در عمل پیاده شود و مشکل بی عدالتی قومی و تقسیم قدرت سیاسی تا حد زیاد به صورت ساختاری و اساسی حل گردد. شما هیچ فرد سیاسی مطرح دیگر را نمی یابید که در حد دانشمندی و دلیری و پایداری داکتر پدرام باشد. عجیب است که با هر خس و خاشاکی چون حاجی الماس و صافی و لالی و دیگران به افتخار می نشینید اما هنوز که هنوز است از نشستن با داکترپدرام پرهیز می کنید. عین همین خواهش را از آقای پدرام نیز دارم که در این شرایط روی چنین یک گزینه ای بیاندیشد و اگر چنین گرایشی از جانب استاد عطا دیده شود ایشان هم از پرهیز کار نگیرند.
با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   چرا آمریکایی ها از حمله ها پیشگیری نمی کنند؟
این را همان دزدان غارتګریکه مانند .........هااز کوه ها تا شدند وملت را به فساد اغشته کرد و حال بعد از چور به غصب مشغول اند و اولاد غریب را برای دفاع وطن مزدور ساخته و پول ان امریکا را که برای این ملت کمک کرده بود تا جلو این چنین حملات را بګیرد اما ان بی ناموسان به خانه به زنهای خود بردند بلند منزل اباد کردند!ا

>>>   همین پیمان است که درجلسه کمیسون خمتلط از ارگ پول گرفته بود وعمدا غیرحاضری کرده بود ؟؟

>>>   مشوره رایگان به عمر راوی :
یک مشوره ام را بپذیر نوشته ات را درچند عنوان پست نکن

>>>   عمر راوی به مشوره نظر دهنده بالا توجه کن
این هم یک مشوره رایگان است

>>>   اینکه امریکا چرا ازحملات جلوگیری نمینماید به نظرما که از گذشته ها تجربه داریم اینست که:
امریکایی ها دیدند کسانیرا سرقدرت آوردند که فقط غارت گری کردند- فساد کردند- دزدی کردند- بیناموسی کردند- چور کردند- اختطاف کردند- سرقدرت جنگ کردند مثل سگ - غصب کردند- وغیره جنایات دیگر. سیاستمداران آنها همیشه گفته اند که حکومت امریکا درین سیاست خود اشتباه کرده که چرا این جنایت کاران را کمک کرده بنا آنها یک کمی پای خودرا دور گرفتند و تماشامیکنند که اینها در بین خود چه میکنند. حالا میدان را برای شغالان رها کرده است.

>>>   با حرف های پیمان موافقم.

>>>   تمام انفجار وانتهار توسط همين أمريكا يها صورت ميگيرد

>>>   تمام انفجار وانتهار توسط همين أمريكا يها صورت ميگيرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است