چرا نيروهاى امنيتى را تقدیر می کنید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145421 منبع: پرینت

در جوامع گوسفندى مردم مشابه هم فكر مى كنند و از متفاوت انديشيدن هراس دارند.

وقتى پديده اى مورد تایيد قرار گرفت همه آن را تایيد مى كنند و اگر مورد ترديد قرار گیرد به همان منوال. اينكه اكثريت قاطع مردم در سال هاى اخير از فداكارى و جانبازى نيروهاى امنيتى در برابر تروريستان حمايت مى كنند امر پسنديده اي است. سران مزدور حكومتى نيز با سوء استفاده از اين فضا پيوسته كوشيده اند تا ناتوانى هاى خود شان را با تجليل از نيروهاى امنيتى بپوشانند چنانكه با هر حمله ى تروريستى بجاى بررسى ابعاد قضيه ضعف ادارات ذي ربط، رفع نواقص و اعتراف به خلاها موجى از حمايت هاى كاذب راه مى افتد.

من با درنظرداشت جانبازى نيروهاى امنيتى و با تایيد تلاش هایشان در مبارزه با تروريستان لزومى براى تجليل از آن ها در نابودى مهاجمان به هتل كانتينانتال نمى بينم. پنج تروريست بدوى و ناآشنا با فضاى هتل و شهر همراه با ترس و وحشت و سلاح هاى معمولى و متعارف دزدانه مى آيند و در اندک زمانى هتل را اشغال كرده به آتش مى كشند.

ده ها تن را كشته و ده ها تن ديگر را مجروح و گروگان مى گيرند و بدون آنكه اميدى براى فرار و يا نجات داشته باشند شانزده ساعت در دل حكومت با صدها و هزاران نيروى مجرب و مجهز امنيتى و اگر مبالغه نشود با يک حكومت درگيرى مى كنند و بدون آنكه احدى از آنها زنده دستگير شود تا آخرين مرمى و واپسين رمق حيات شان مى جنگنند و جنگ بطور طبيعى خاتمه مى يابد. چرا و از چه بايد تجليل نمود؟

شايد در ساير كشورها نيز اينگونه عمليات هاى ويژه ساعت ها به طول انجامد اما دليل اش درگيرى نيست بلکه مذاكره با مهاجمان است. زمانيكه مخالفان چيچنى دولت روسيه تئاتر مسكو را اشغال و صدها تن را گروگان گرفتند. مذاكره با آنها براى تسليم شدن يا رهايى گروگان ها چند ساعت به طول انجاميد اما در نهايت عمليات بسيار موفقانه ى كماندوهاى ويژه ى مسكو غایله را طورى در چند دقيقه ى محدود به پايان رساند كه همه ى مهاجمان كشته و همه ى گروگان ها آزاد شدند.

ما چنين انتظارى از نيروهاى امنيتى خود نداريم اما آنچه در كانتينانتال، چهارصد بستر، رياست محافظت و ده ها مورد ديگر به وقوع پيوست نه تنها قابل تمجيد نيست بلكه قابل توجيه هم نمى باشد. بايد بدانيم از چه تجليل مى كنیم!

به باور من نيروهاى امنيتى كشور ما عليرغم مصارف هنگفت، آموزش هاى ويژه و امكانات كافى نه تنها انگيزه ى لازم براى مقابله با تروريستان را ندارند بلكه ظرفيت كافى را نيز در سركوبى دشمنان كسب ننموده اند. هر تجليل بى موردى نه تنها آنها را به آنچه انجام مى دهند، بسنده و محدود خواهد كرد بلكه انگيزه و نياز به رفع نواقص و ناتوانى ها را در آنها ايجاد نخواهد كرد.

محمدعارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
تقدیر
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ملی مما خیلی فعال است درمنطقه بی نظیر است معاشات وامتیازات ملیون ها دالر امریکائی بنام پول اپراتیفی نوش جان شان

>>>   نظر تو چی است ؟ اشرار را تقدیرکنند؟؟؟

>>>   کليه حقوق محفوظ ميباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است