جنگاوری دوستم در فیلم هالیودی 12 جنگاور در سینماها
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145396 منبع: پرینت

فیلم 12 جنگاور با بازی کریس همسورث و نوید نگهبان در باره ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 به پرده سینما رسید.

این فیلم فراز و نشیب‌های رابطه بین میچ نلسون و جنرال دوستم را به نمایش می‌کشد که در یکی از موارد جنرال دوستم با انتقاد از فرمانده تیم ویژه آمریکایی می‌گوید که او بیشتر مانند یک سرباز فکر و عمل میکند تا یک سلحشور.

این فیلم که روایتگر جنگ‌های ایتلاف شمال بر ضد طالبان است و براساس رویدادهای واقعی و کتاب سربازان اسب‌سوارساخته شده که در آن داستان یک تیم از مأموران سازمان استخباراتی آمریکا به همراه نیروهای ویژه‌ این کشور را به نمایش می‌کشد که پس از حملات ۱۱ سپتامبر، برای نبرد با طالبان و القاعده به افغانستان می‌آیند.

هزینه ساخت این فیلم 130 دقیقه ای بالغ بر 35 میلیون دالر است و در نیومکزیکو در جنوب آمریکا ساخته شده که باتوجه به مناظر خشک و کوهستانی شباهت زیادی به افغانستان دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فیلم 12 جنگاور
سینما
نظرات بینندگان:

>>>   فلم ١٢ ..........به نمايش گذاشته شد

>>>   ستر جنرال عبدالرشید دوستم قهرمان واقعی 4 دهه در افغانستان.
شیر آغا -کابل

>>>   فیلم هالیودی 12 نیرومند
جنگاور = Warrior
نیرومند= strong
۱۲ نیرومند (انگلیسی: 12 strong) که
همچنین با نام ۱۲ نیرومند: داستان واقعی محرمانه از سواره‌نظام (انگلیسی: 12 Strong: The Declassified True Story Of The Horse Soldiers) شناخته می‌شود، فیلمی است در سبک درام و جنگی بر پایه کتاب غیرداستانی داگ استنتن دربارهٔ نسختین گروه افسران شبه‌نظامی سیا و نیروهای ویژه آمریکا که پس از حملات ۱۱ سپتامبر به افغانستان فرستاده شدند تا تحت رهبری یک کاپیتان جدید با یک مبارز شمال همکاری کنند تا طالبان را از بین ببرند. این فیلم از سوی برادران وارنر در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

>>>   ازخاطرجنگسالاراست که ميخواست طالبان را از ريشه نابود کند.
امريکا چطور نطفه وجوداسراييل سقط جنین خود را از بين ببرد? طالبان و ديگر همشان, جفت جنین مشیمه آتون . بچه دان . یاره . پرده ای که بر روی جنین است متصل به پوست تن امريکاست. دليل و انگيزه اقامت و شغال عساکر امريکا در سرزمين خاورى رستم زال نقصان هاى جنينها ى امريکاست.
دوستم بار سوم اتحاد با غير پشتون ها کن.
اگر بار ديگر به پرورق توس پشتون خليل زاد رهبر مبر گفتى ديگر معلوم مى شود که کليله ودمنه مليله دنبه نمى فامى مانند پشتو مشتو.
رودکی
رودکی » مثنوی‌ها » ابیات به جا مانده از کلیله و دمنه و سندبادنامه

هرکه نامخت ازگذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

جامی » هفت اورنگ » سلسلةالذهب » دفتر اول » بخش ۱۴۰ در باره بزرگ ما نوايى يا فانى

گفت او ترک هست من تاجیک
لیک داریم خویشی نزدیک

>>>   سازنده فیلم گفته مقصد از ساخت فیلم این است که امریکا در هر جای بخواهد پیروز است یعنی که امریکا در هر جای مثل جنرال دوستم و جنرال های مجاهدین و چنرال های اشرف غنی مزدور زیاد دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است