ترس جاپان از حمله اتمی احتمالی کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145353 منبع: پرینت

با افزایش تنش‌ها در جنوب شرق آسیا، جاپان به منظور مقابله با حمله هسته‌ای احتمالی کوریای شمالی، مانوری در توکیو برگزار کرد.

به گزارش آژانس خبری آسیا؛ صدها نفر از ساکنان توکیو روز دوشنبه در نخستین مانور تخلیه پایتخت جاپان حین وقوع حمله نظامی شرکت کردند.

این اولین حمله شبیه سازی شده در توکیو پس از جنگ جهانی دوم است و به منظور مقابله با حمله هسته ای احتمالی کوریای شمالی به اجرا درآمده است.

تمرین تخلیه توکیو با هشدارهای وحشتناک که از چندین بلندگو در یک پارک تفریحی پخش می شد، آغاز شد. در بخشی از هشدارها، پیامی با این مضمون پخش شد: یک موشک پرتاب شده است؛ به آرامی محل را تخلیه کنید به پناهگاه ها بروید.

شرکت کنندگان و افرادی که در پارک بودند به محض شنیدن پیام هشدار ضمن اطلاع به یکدیگر، محل را ترک کردند. حدود 250 نفر از افرادی که در پارک، ادارات اطراف و ایستگاه مترو آن حوالی بودند در این تمرین شرکت کردند و محل را در کمتر از چند دقیقه تخلیه کردند.

لحظاتی بعد پیامی مبنی بر برطرف شدن خطر از بلندگوها پخش و اطلاعاتی درباره موشک و مسیر آن منتشر شد.

جاپانی هایی که در مناطق زلزله خیز و خطر حوادث طبیعی زندگی می کنند با این گونه هشدارها آشنا هستند. این در حالی است که با افزایش تنش ها در شبه جزیره کوریا، دولت جاپان برگزاری این تمرین ها را در شهرهای مختلف گسترش داده است. بسیاری از مردم جاپان نیز از اجرای این تمرین ها استقبال کرده اند و سعی دارند نکات ضروری حین حمله های موشکی را به هم آموزش بدهند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاپان
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است