کردهای عفرین درخواست روسیه را رد کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲ کد خبر: 145291 منبع: پرینت

یکی از جنبش‌های کرد حاضر در عفرین اعلام کرد روسیه از آنها خواسته مناطق تحت تسلط‌شان را به دولت سوریه تحویل دهند، اما این درخواست را نپذیرفتند.

«آلدار خلیل» از اعضای ارشد جنبش کردی «جامعه دمکراتیک» (حرکة المجتمع الدیمقراطی الکردیة) اعلام کرد کردهای حاضر در عفرین سوریه پیشنهاد روسیه برای تحویل مناطق تحت تسلط‌ خود به دولت سوریه را نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت.

بر اساس گزارش وبگاه «الخلیج‌ الجدید»، خلیل گفت: روسیه این درخواست را از ما کرد، اما ما اراضی خود را تحویل نخواهیم داد و از تمام مناطق (تحت تسلط خود) دفاع خواهیم کرد.

ارتش ترکیه شنبه شب ساعاتی پس از اعلام آغاز عملیاتش در عفرین تحت عنوان «شاخه زیتون» اعلام کرد جنگنده‌هایش 108 هدف مربوط به یگان‌های کرد را نشانه گرفته‌اند؛ ترکیه هدف از این اقدام را تامین مرزها و نابودی تروریست‌ها اعلام کرده است.

از سوی دیگر، یگان‌های مدافع خلق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه مسوول آنچه در عفرین اتفاق می‌افتد، است. شورای ملی کردهای سوریه هم ضمن محکوم کردن دخالت ترکیه در عفرین از جامعه بین‌المللی خواست مسوولیتش در این خصوص را بپذیرد و جلوی این وضعیت را بگیرد.

نیروی هوایی ترکیه با هدف ورود زمینی به عفرین طی ساعات‌های آینده، دست به حمله های هوایی جدید بر مواضع یگان‌های حمایت از مردم کرد زد.

مسکو، آمریکا را مسوول وضعیت فعلی در عفرین اعلام کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تحریک‌های آمریکا از دلایل اساسی بحرانی شدن اوضاع در شمال غرب سوریه است و ترکیه را به سمت حمله نظامی در عفرین علیه یگان‌های حمایت از مردم کرد سوق داده است.

وزارت دفاع روسیه افزود تلاش آمریکا برای جدا کردن مناطق (تحت تسلط) کردها و حمایت تسلیحاتی از آنها، در پشت پرده عملیات ترکیه در عفرین است و این اقدامات غیرمسوولانه طرف آمریکایی در سوریه، روند تسویه مسالمت‌آمیز در این کشور را کنار می‌زند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
عفرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است