انتقاد تند نور به مسوولان امنیتی در حمله بر کانتینتال
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145251 منبع: پرینت

تاکید کرده بودم که افغانستان به مسوولان امنیتی شایسته نیاز دارد.

عطامحمد نور والی بلخ امروز یکشنبه 1 دلو 96 در واکنش به حمله بالای هتل انترکانتینتال در کابل ضمن ابراز نگرانی از گیرمانده ها در این هتل در صفحه رسمی خود از مسوولان امنیتی کشور انتقاد کرد.

نور گفته است که فکر من پیش کسانی است که در این حمله گیر مانده اند؛ بارها تاکید کرده ام که کشور به مسوولان امنیتی شایسته نیاز دارد.

والی بلخ در پیام خود آورده است که بلخ یک مثال واضح است که چگونه ما آن را در برابر حملات و توطیه ها، امن و باثبات حفظ کرده ایم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انترکانتینتال
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   حصار مستحکم که در بلندی ترین نقطه از شهر کابل واقع شده هوتل انترکانتینتل است انترکانتینتل یک هوتل بین المللی در زمان حکومت ظاهر شاه در سال 1348 کارساختمانی ان توسط شرکتهای ساختمانی انگلستان به پایه تکمیل وبه توسط خود ظاهر شاه افتتاح وبرای بیست وپنج سال به یک کمپنی امریکای عقد قرار داد گردید این هوتل یکی از هوتل های در افغانستان ساخته شد که نظیران در اکثر ممالک بوده وبرای پذیرایی بهترین مهمانان عالی رتبه دولتین تحت استفاده قرار میگرفت در افعانستان هم این هوتل از محبوبیت خاصی بر خور دار بود وتمام مهمان عالی رتبه دولتی از کشورهای دول خارجی وبرگذاری محافل خوشی هموطنان افغانی ما وبخصوص تدویر کنفرانسها وجلسات مهیم دولتی برگذار میگردید در وقتیکه افغانستان در شرایط خیل امن بسر میبردند تحت مراقبت امنیتی ومحافظت قرار داشت اما امروز در افغانستان که شرایط کاملن جنگی و بخصوص شهر کابل هر لحظه از تیر رس نیروهای مخالفین وانتحار کننده ها بدور نیست اما حمله در حال حاضر این هوتل تحت حملات مهاجمین وانتحار کننده ها قرار داده میشود در حالیکه امینت چهار اطراف ساحه تحت مراقبت وکامره های امنیتی است اما دشمن بداخل این هوتل نفوز کرده ومهمانان را به رکبار میبندند جای سوال اینجا صدق میکند که بارها نظریات مردم موجودیت ستون پنجم را بداخل دستگاه حکومت میگفتند که مسولین دولت همیش این نظریات را اری از حقیقت می پنداشت بنا نظریات مردم مصداق این حقیقت است واز جانب دیگر بی پروای حکومت در زنده بودن مردم خیلی بی اهمیت جلوه کرده وتمام هواس مسولین کشوری در تفکر وخیال جاه بجای افراد واشخاص هم نزدیگی وقومی شان است بارها ریس جهور اغای داکتر غنی میگویند که بالای سایر افرادواشخاص غیره اعمتاد نداشته واطمنیان را قایل نیستند حمله بالای هوتل کانتی نینتل حمله امروز حمله بالای مقر ریاست جمهوری میباشد لهذا خیلی جای تاسف وتا الم است اگر مسولین دولت از توانایی امنیت مردم انهم در امنترین منطقه شهر کابل برخور دار نیستن بخدا تهتر است احتراماه لوی جرگله عنعنوی را دایر وحکومترا برای مردم افغانستان محترمانه واگذار کنند در غیران تا چه وقت مردم در بین مرگ وزندگی زندگی خود را به پیش بیبرند ورشید ترین جوانان مردم بی موجب کشته ونابود شوند.

>>>   دهشت افگنان درداخل هوتل کانتیننتال پانزده ساعت کامل جنگیده اند و گلوله مصرف کرده اند؛ انفجاراتی را انجام داده اند. این همه اسلحه و مهمات از آسمان برای شان نازل شده بود که مانند یک کندک نفر، با چندین کندک دولتی در جنگ ودرگیری اند و مقاومت می کنند؟

>>>   به کانتی ننتال حمله صورت گرفت ویکبار دیگر درین هوتل پنج ستاره ای کابل حمله شده بود وبعد از انتفال قدرت از ربانی به تکنوکرات ها وامدن خارجی ها بیش از ۱۲۰۰ حمله ای انتحاری انجام شده هر بار ممثلین حکومت خارجی ها در ارگ امده اند وان عملیات را صرف محکوم نموده اند وبس ملت عزیز ما با این حوادث خوگرفته اند وبه شهادت وتلفات وبی وطنی ودربدری عادت کرده اند جالب اینجاست که مرغ دولت دست نشانده یک لنگ دارد وان دروغی را که برایشان گفته میشود تکرار مینمایند سخن گوی وزارت داخله از ابتدا تا اخیر تعداد کشته ها را پنج نفر اعلان میداشت هر قدر که خبر نگار ها وناظرین وبازماندگان قربانیان حادثه ای خونبار که اصرار می ورزند تعداد تلفات بیش از یکصد نفر است بازهم او همان دروغ اولی را تکرار مینمایدواز شهامت نیروهای امنیتی صحبت میکند که خودش نیز ازان جمله است بدون شک نیروهای امنیتی ما شجاعت دارند وفداکاری مینمایند وقربانی میدهند بشرط این که کسی انها را به موقع قومانده بدهد یکی از کسانی که در هوتل گیر مانده بود ونجات یافته اعتراف نمود که تا ساعت ۴ صبح یعنی هشت ساعت کامل هیچ کسی از نیروهای امنیتی داخل و درون هتل نیامده بود .این حمله کننده ها بسیار بارحم بودند میتوانستند همه ای مهمانها وکسانی را که درانجا موجود بود تک تک فربانی کنند وبه قتل برسانند ازین معلوم میشود که این سناریو دستوری وفرمایشی بوده فقط بخاطر ماندن نیروهای خارجی در افغانستان وتوجیه اشغال وبقای خودشان در کشور است همین تبدیلی گروپ امنیتی کانتی ننتال ثبوت خوب برای این ادعاست چرا نور را تبدیل مینمایند ویک مریض ومعتاد رادر مزار می برند تا برنامه های استراتیجی خودرا بصورت درست تطبیق نمایندوچرا معاون صاحب اول را از وطن تبعید میکنند
درست است که بیش از چهار دهه درکشور ما خون می بارد وجنگ بی رحمانه علیه ملت ماروا میدارند وعده ای پاکستان را ملامت مینمایند بلی انها بخاطر گرفتن به قول اقای ترامپ ۳۳ ملیارد دالر جوی خون را در وطن عزیز ما جاری ساخته اند اگر انها مسلمان باشند وبوی انسانیت در وجودشان احساس شود حاضر میگردند که مواد فاضله ای دشناب هارا بخورند ولی سبب ریختن خون یک انسان وباز مسلمان نشوند ولی انهای که تنها پاکستان را در این همه قتل وخون ریزی مجرم میشناسندزورشان به قصاب نمی رسد وهمین بقال ضعیف وبیچاره ومجبور را قلمداد میدهند اگر در کشور ما پاکستانی ها ملامت باشند این همه خون ریزی ها درچچینیاوسوریه وعراق ولیبیا وفلسطین ولبنان ومیانمار ودر مصر که ده ها هزار انسان کشته شده و۲۰۰۰۰۰انسان دیگر در پشت میله های زندان های جهنمی در انتظار صدور اجکام ظالمانه اند ودر ایران این همه توطیه ودسیسه وتحریکات ویمن وتحریک کرد ها علیه کشور بزرگ ترکیه که همه روزه قربانی میگیرد وبه راه انداختن کودتا درین کشور پس درینجا ها دست پاکستان نمی رسد بدون شک این حوادث وواقغیات باهم مرتبط بوده دست های بزرگتر از پاکستان درکار است که من هم مانند دیگران از گرفتن اسم انها می هراسم زیرا یک شور نخود فروش بیچاره هستم
تبنگ چی

>>>   Tajik.
حمله دیشب کار حزب اسلامی است نه داعش یا طالب
در پی جنایت دیروز در کابل همه انسان های آگاه با درد که آن جنایت را محکوم کردند ولی از قصاب کابل صدای بلند نشد نه از خودش نه از فرزند دانایش که حتی گپ های سفیر امریکا را نشخوار کرد.
دوم ساحه که مورد حمله قرار گرفته از نظر امنیت اگر یک خبرنگار یا شخص عادی بخواهد داخل شود باید از چند پاسگاه بگذرد ولی دارنده گان کارت حزب گلبدین به ساده گی می توانند عبور مرور کنند‌.
سوم نیروهای وفادار به گلبدین حکمتیار همه تا دندان مسلح اند و حتی در گشت گذار عادی در داخل شهر کابل با مدرن ترین سلاح ها گشت گذار می کنندو چون کارت حمل سلاح را دارند کسی نمی تواند جلو آنان بایستد و پرسش کند این جا شهر است یا کوه دره .
نیروهای امنیتی پانزده ساعت با سه تروریست درگیر هستند ولی سه تروریست آنقدر جنگ افزار انبار کرده بودند که پانزده ساعت درگیر بودند اما این جا یک حلقه مفقود است چگونه این همه سلاح در یک هتل جهانی انبار گردیده بود و مهمتر از همه مهاجمان از ملیت قوم طرف پرسش کرده بعد تیرباران می کردند اینها همه برمی گردد به یک حلقه پیدا آن هم جناب تسلیم شده دیروز و قلدر امروز.

>>>   بلي حكمتيار روزانه فعاليت هاي خود را زياد كرده، تا مورد قبول مخالفانش قرار گيرد

>>>   Rahguzar
یعنی کدام ............پیدا خواهد شد که بگوید که دولت باطالبان همکار نیست ؟؟؟؟ و اینها چطور توانستند با این همه مهمات و سلاح با وجود این همه کمربند های امنیتی داخل انتر کانتیننتال شدند ؟؟؟؟

>>>   انچه میخواستم بگویم اقای تنبک چی گفت ..واقعا سلام بر شما دقیق گفتید

>>>   درین خصوص باید عرض کنم که دیروز عملیات به استقامت هوتل کانتیتنیتنینتبال بسیار به سستی پیش می رفت دلیل این بود که موقعیت دشمن نا معلوم بود، وقتی که چق چق کلاشنکوف میشد نیروهای ویژه فکر می کردند که از شاخه درختان باغ بالا انداخت می شود بیخی بگیل ساخته بود.
رحمت خان پ

>>>   برای ریشه یابی عاملین حمله به هوتل انترکانتیننتال کابل کافی است دانسته شود که مسئولین امور امنیتی این هوتل چه کسانی اند! البته اگر تصمیمی برای دانستن عاملین این حمله وجود داشته باشد! واضح و آشکار است که این هوتل در موقعیتی قرار دارد که رسیدن به آن با سلاح و تجهیزات نظامی برای افراد نا آشنا به موقعیت آن کار آسانی نیست الا اینکه از رهنمایی درست و منظم برخوردار نبوده باشند!
عقل سلیمی که بر خوردار از دانش و تکتیک نظامی باشد هرگز این را نمی پذیرد که عناصر بیگانه بدون داشتن آگاهی قبلی از وضعیت امنیتی این هوتل بتوانند به داخل آن رخنه نمایند، هر چند استن کسانی که در پیوند به حملات بر این هوتل، این و آن را ملامت مینمایند که این همان عقده گشایی همیشگی و ترفند سیاسی است اما حقیقت را هیچکس نمیخواهد بداند، انتقاد بر دیگران خیلی هم ساده است اما پی بردن به حقیقت دشوار.
اگر کسانی در پیوند به حمله بر هوتل انترکانتیننتال، حکومت و یا افرادی در حکومت و یا هم حزب اسلامی را دخیل میدانند، من میپرسم که چرا مسئولین مستقیم امنیتی به امنیت این هوتل بیتوجه بوده اند؟ مگر آنان هم با حکومت یا حزب اسلامی در این حمله همآهنگ بوده اند؟ شواهد نشان میدهند که حمله بر باشنده گان هوتل از داخل آن آغاز گردیده است، حال سوال اینجا است که حمله کننده گان تا به داخل هوتل چگونه راه یافته اند؟ سلاح و تجهیزات شانرا چکسی تا به داخل هوتل انتقال داد ه است؟ بسیار ساده است که بگوییم مسئولین امنیتی هوتل این کار را انجام داده اند اما برای اثبات آن به ارزیابی امنیتی دقیقی نیاز است! و بسیار هم ساده است بگوییم که این حمله سازمان یافته کار جمعیت اسلامی و شورای نظار بوده است و یا هم کار حزب وحدت بوده است!
گفتم که اتهام بستن کار دشواری نیست و هرکس را میتوان متهم ساخت و اگر اراده ای بر ثبوت آن نیز موجود باشد، اثبات آن نیز کار دشواری نیست! تحقیق را از داخل هوتل باید آغاز نمود نه از بیرون! زیرا حمله از داخل آغاز شده است نه از بیرون! چه تردیدی وجود داشته میتواند که حمله کننده گان از کارمندان هوتل نبوده باشند؟ مخالفین نظام بارها برای انجام چنین حملات افراد نفوذی شان را حتی به داخل نیروهای امنیتی داخل نموده اند و اینهم میتواند یکی از نمونه نفوذ به داخل این هوتل نیز باشد. ببینیم نیروهای کشفی و استخباراتی در زمینه چه کاری را انجام خواهند داد.
پ.ن: عطامحمد نور بجای انتقاد از نیروهای امنیتی بفکر امنیت بلخ باشد، اوضاع امنیتی ولایت بلخ به مراتب بدتر و شکننده تر از هر ولایت دیگر است، آقای نور فراموش کرده اند که بلخ تنها شهر مزار شریف نیست و امنیت مزار شریف نمیتواند مبین امنیت بلخ باشد و قتل و کشتار در ولسوالیهای این ولایت بصورت روزمره شاهد نا امنی این ولایت است، پس آقای عطا متوجه امنیت ولایت خود باشند هرچند به امنیت مردم اعتنایی ندارند و در این روزها برای حفظ کرسی شان در ولایت بیشتر بحران ساز شده اند که این عمل شان خیلی ننگین است.

میهن زرغون

>>>   میهن پشتون رگزرغون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است