سيستم فدرال مانع بازى قدرت هاى جهانى خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145211 منبع: پرینت

تمام شواهد نشان مى دهد كه جنگ سرد دوباره در افغانستان ميان آمريكایى ها و روس ها در حال گرم شدن است و تاريخ دارد با اندک تفاوت تكرار مى شود و بحران چهار دهه اخير ابعاد گسترده تر و خطرناک ترى را تجربه مى كند.

آمريكایى ها در حال مستحكم كردن پايگاه هاى خود در منطقه اند و با ابزارهاى فشار خود يعنى تركيب از حكومت مزدور و نيروهاى افراطى اسلام گرا در لباس داعش مرزهاى كشورهاى آسياى ميانه را تهديد مى كنند تا بتواند منافع روس ها را تهديد و باعث بى ثباتى در حوزه ى تحت نفوذ روس ها شوند كشورهاى آسياى ميانه هيچكدام روابط گرم با آمريكایی ها ندارند و زيادتر متكى به روس ها اند.

روس ها در نبود مقاومت نيروهاى بومى در شمال و شمال شرق در مقابل ابزار فشار آمريكایی ها رو آورده اند به طالبان پشتون تبار تا سدى باشد عليه داعش نتيجه در هر صورت تبديل شدن اين حوزه به تنور گرم افراط گرايى مذهبى خواهد بود كه عواقب خطرناک را به مردم شمال خواهد داشت. راه و چاره ى ديگرى وجود ندارد مگر خودمختارى و بيرون كردن سلطه اين حوزه از اختيار حكومت مزدور آمريكایى و يا اعلان سيستم فدرال است كه مردم را در شمال و شمال شرق قدرت خواهد بخشيد تا امور امنيتى خود را خود بدست گيرند و از يک فاجعه ى پلان شده جلوگيرى كنند.

اعلان سيستم فدرال از يکسو قدرت مانور آمريكایى ها را در اين بازى مهار خواهد كرد و از سوى ديگر روس ها را اطمينان خواهد بخشيد تا قاعده ى بازى را تغیير دهند و با اسامبله هاى فدرال مسقيم همكارى كنند.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیستم فدرال
بیگانگان
نظرات بینندگان:

>>>   سیستم فدرال به جنگسالاران موقع خواهد داد که ولایات کشور را بین خود تقسیم کنند و دار و ندار عامه را به تاراج ببرند و مردم عوام را فقیرتر و بردۀ خود بسازند. بعد یک حکومت مرکزی قوی وجود نخواهد که جلو خودمختاری های آنرا بگیرد. هرکدام این جنگسالاران با کشور های خارجی مورد علاقۀ خود رابطه های فروش معادن افغانستان را امضأ خواهند کرد و پول های آنرا به حساب های بانکی خود به خارج از کشور انتقال خواهند داد.
اینست دورنمای فدرالی شدن کشور که مردم ساده دل ما آرزوی آنرا دارند.

>>>   این ارمان رابه گور خواهند برد وسلام
غقربک

>>>   فدرالی شدن کشور به از پشتونیزه شدن کشور در ریاست قوم پرستهای فاشیست جنوبی باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است