تعویق انتقال سفارت آمریکا به قدس
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145204 منبع: پرینت

مقام‌های رسمی دولت آمریکا بر این باورند که واشنگتن احتمالا تا اوایل سال 2019 میلادی طرح مربوط به انتقال سفارت به شهر بیت المقدس را تصویب خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع رسمی دولت آمریکا اعلام کرد: دولت ترامپ احتمالا تا اوایل 2019 میلادی طرح انتقال سفارت از تل آویو به قدس را تصویب خواهد کرد.

آسوشیتدپرس افزود: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا طرحی را دریافت کرده است که بر اساس آن ساختمان کنسولگری آمریکا در غرب بیت المقدس به عنوان سفارت موقت آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا یک ساختمان جدید در این شهر احداث شود.

البته این ساختمان در شهر قدس به عنوان واحد ماهواره ای سفارت آمریکا در تل آویو فعالیت خواهد کرد و عمده کارکنان سفارت آمریکا همچنان در تل آویو باقی خواهند ماند.

مقام های رسمی اعلام کردند که دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسراییل و برخی کارکنان سفارت احتمالا دفاتری را در ساختمان کنسولگری در شهر قدس در اختیار خواهند گرفت ولی همچنان دفاتر کار خود در تل آویو را نیز خواهند داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اواخر سال گذشته تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل را اعلام کرده و وعده داده است که سفارت آمریکا را از شهر تل آویو به این شهر منتقل خواهد کرد.

این در حالی است که مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که بعید است سفارت این کشور در شهر قدس پیش از پایان دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ افتتاح شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است