حرف سفیر مهر تایید بر حقانیت نور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145198 منبع: پرینت

سفیر یا به تصحیح بیانات خود و یا به تصحیح برداشت های ارگ و ریاست اجرایی از آن خواهد پرداخت زیرا با نوع برداشتی که حالا از گفته های ایشان وجود دارد به حاکمیت ملی افغانستان ضربه ی مهلکی خورده و نهاد ریاست جمهوری بحیث نهاد اول از حیث تصمیمگیری در کشور زیر پرسش رفته است.

اینکه چقدر جایگاه عطا محمد نور را منحیث یک شخصیت ملی بلند برده و برجسته کرده است به کسی پوشیده نیست. معنای جانبداری او از غنی منحیث رییس جمهور قانونی بر علیه والی بلخ مداخله ی صریح یک کشور بیگانه در امور داخلی کشور ما است و معنای دیگر اش دست و پا بسته بودن حاکمان بر سر قدرت در این کشور. این گویا هشدار سفیر به محبوبیت نور افزوده و حمایت از موضع او را در برابر ارگ دوچندان ساخته است.

من معتقدم که سفیر خود دریافته است که رژیم مورد حمایت ایشان متاسفانه در هیچ زمینه ای نتوانسته است به حداقل مسولیت های خود اش برسد و از همین سبب نارضایتی ملی در برابر خود را روز تا روز بالا برده است. فکر می کنم که مداخله ی جانبدارانه از رژیم در برابر اعتراض مشروع والی بلخ از جانب نمایندگی یک کشور بیرونی احتمالا زمینه ی قیام ملی را فراهم می کند که در آن صورت کلیت دولت در افغانستان با رویکرد روابط خارجی پسا طالبان دچار چالش جدی خواهد شد.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر آمریکا
دولت
غنی
نور
نظرات بینندگان:

>>>   لندغرها فقط دشنام دهند کاری دیګری ازان ساخته نیست روزی که امریکا نوکران خویش را ازکولاب به افغانستان انتقال دادند ومنحیث قطعات پیاده وکاغذ تشناب درمقابل مردم افغانستان استفاده کردند وقدرت دولتی رابه دوذدان شمال وپنخشیری سپردند امریکا رادوست وبه کشته شدهګان شان شهید خطاب میکردند دختران وزنان جوان شان در بګرام در خدمت امریکا قرار داشته هیچ ګیله نه داشته اند حال که امریکا فهمیده که شر وفساد ولندغر ان مانند بوتل پییپسی دورانداخته مانند دیوانه ها به قوم پشتون می تازد اتمر غنی و حکمت یار نمایندګان قوم پشتون نه بوده بروید با این ها تصفیه حساب کنید پبشتوها قوم مظلوم اند ودر قربانګاه قرار دارد
راست ګو

>>>   برنا صالحي بخيالم كه أفغانستان را دولت خود مختار و آزاد فكر كردي، مگر هزاران عسكر خارجي و مليونها دالر مصارف روزانه شان را ما ميپردازيم، جناب بيدار شويد، ما آزاد نيستيم، زمين و هواي ما در اشغال خارجي ها است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است