کابل شهر خربوزه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145167 منبع: پرینت

شهری که در آن آلودگی هوا به اوج اش رسیده باشد و هیچ کسی احساس مسوولیت نکند به نام شهر خربوزه یاد می شود.

در این شهر اداره حفاظت از محیط زیست توسط ناتوان ترین افراد رهبری می شود و برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارند همچنان در شهرخربوزه آب های زیرزمینی نیز آلوده شده و اداره آب رسانی تنها هشدار می دهد که تا چهار سال دیگر کابل با قحطی آب روبرو خواهد شد ولی برای مدیریت آب ها روشن نیست که برنامه این اداره چیست؟

در شهر خربوزه ساخت و ساز خانه ها و بلند منزل ها به گونه خودسرانه ادامه دارد و ساحات سبز و پارک ها نیز توسط زورمندان بزرگوار غصب می شود ولی شهرداری در کار جلوگیری آن به مراتب ناتوان تر است. باشنده های شهر خربوزه نیز مردمان بی مسوولیت بوده و هیچ توجهی به محیط زیست و پاکی و صفایی ندارند.

بشیراحمد قاسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
محیط زیست
نظرات بینندگان:

>>>   گفته می‌شود سفیر جدید امریکا در افغانستان قبلاً در کشور ترکیه در جریان ماموریتش متهم به ایجاد گروه داعش و سازماندهی فعالیت‌های این گروه در سوریه و عراق بوده و به همین دلیل بعد از کودتای ناکام که باعث تیره شدن مناسبات ترکیه و امریکا گردید کشور ترکیه خواهان اخراج او از آن کشور گردیده بود و گفته می‌توانیم که اظهارات اخیر این آدم، ریشه در پروژه داعش پروری و لغزاندن جنگ به آسیای مرکزی نیز دارد.
این اظهارات سفیر نشان می‌دهد که او از رخدادهای سه سال اخیر و فلسفه‌ی ایجاد حکومت زیر نام وحدت ملی برمبنای تفاهمنامه‌ی سیاسی کابل کاملاً بی خبر است وگرنه چنین ابراز نظرهای ناشیانه نمی‌کرد و ما را درس قانون آساسی یاد نمی‌داد.
بنابرین این بیانات آقای سفیر توهین آشکار به شعور و خرد مردم افغانستان دانسته می‌شود و باید هرچه زودتر از مردم افغانستان بابت این اظهاراتش پوزش بخواهد در غیر آن قرار است تومار بلند بالایی به امضای فعالین مدنی و سیاسی کشور ترتیب و عنوانی وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد که در آن تقاضای اخراج او را از کشور خواهیم کرد.

هارون معترف

>>>   Salam .
فقط با ايستاده گى و مقاومت مى توان به پيروزى دست يافت ، در سياست كرنش و تسليم شدن معناى خودكشى را دارد . ايستاده گى اكثريت نماينده گان در ارتباط به مساله هويت درخور تمجيد است ، جا دارد از همه يى اين نماينده گان سپاسگذارى كرد و تمنا داريم تا آخر خط به اين تعهد خود وفادار باقى بمانند.
در ميان زنان شجاع ، از بانو كوفى بايد ويژه سپاسگذارى كرد .

>>>   شتر کجایش راست است که گردن اش راست باشد؟
در دیگر کشور ها همه چیز شان به پلان است. در افغانستان همه چیز شان بی پلان است.
آفتاب فراوان دارید، آب فراوان دارید، شمال فراوان دارید. مواد معدنی فراوان دارید.
یعنی تمام آن چیزی که برای تولید انرژی پاک ضرورت است و تمام مواد معدنی که برای تولید وسایل تخنیکی انرژی، بشمول موتر های برقی و بطری های موتر های برقی ضرورت است، در داخل افغانستان وجود دارد.
اما آنچه که کمبود است، فقط کله همرای دانش علمی کمبود است، که علت آن دین شما و کلتور و عنعنات شما و سیستم بی نظم زندگی شخصی و فامیلی و اجتماعی و کلتوری شما است که باعث آن شده است که نه چیزی را بفهمید و نه چیزی را یاد بگیرید و در مغز تان در عوض علم چتیات پر است.
تمام علمیت و دانش شما یا چتیات دین است و یا هم تیوری های خشک و خالی سیاست که هر روز در تلویزیون ها و رادیو ها گپ میزنید و هرکس خود را پروفیسور سیاست و اقتصاد و دین و غیره میتراشد.
در ساحه عملی، اصلآ هیچ کاره هستید.
شما حتی تا بحال لباس کار ندارید و لباس بهاری و تابستانی و زمستانی ندارید.
همراه تنبان تان پنج دقیقه در زمستان در خنک در بیرون میباشید، عاجل در خانه میدر آیید و در پیش بخاری مینشینید.
مردم دیگر دنیا در منفی پنجاه درجه درهوای سرد با لباس های گرم زمستانی، روزانه هشت تا ده ساعت در بیرون کار میکنند.
فقط دهن تان واز است تا جامعه جهانی یک لقمه نان در دهن شما کند.

>>>   ما مردم افغانستان خیرات خور آموخته شده ایم . بلی جامعه جهانی باید برای ما خیرات خوران خیرات بده آنهم دوامدار. یک تعداد که سر قدرت رسیدند اگردال خور بود حالا باید به چوروچپاول دست بزند که در آینده از گدایی خلاص باشد. وآن که نه دال خورده ونه برای دال خوردن به خارج رفته جزایش همین است که درهمین هوای دود آلود وخاک آلود باید زندگی کند ودرین مرگ تدریجی تابمیرند. در ولایات که هوای مناسب است خونخوران داخلی وبعضی جاها خونخوران خارجی نمیگذارند تا ازهوای تازه آنجا مستفید گردند. وبراستی که ما فقط درد سر برای جهانیانن استیم . خداوند همه مارا هدایت نیکی کند ورحم بالای ما نماید.
ق ازلوگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است